Το μεγάλο ξεκαθάρισμα στη ναυπηγική βιομηχανία
Η απόφαση της Διεθνούς Διαιτησίας που αλλάζει τα δεδομένα
Προς ξεκαθάρισμα οδεύει η υπόθεση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας, αφού μετά την απόφαση της Διεθνούς Διαιτησίας (Διαιτητικό Δικαστήριο του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου – ICC) που επιδίκασε ποσό 154,5 εκατ. ευρώ, υπέρ της Privinvest ιδιοκτήτριας των Ναυπηγείων, ανοίγει ο δρόμος για σοβαρές ανακατατάξεις.
Με δεδομένο πως η ελληνική ναυπηγική και ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία αποτελεί κλάδο κορυφαίου ενδιαφέροντος τόσο για την Ουάσιγκτον όσο και για το Πεκίνο μετά την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, αντιλαμβάνεται κανείς εύκολα πως θα διαμορφωθεί μια νέα διεθνής γεωπολιτική ατζέντα.
Το Πεκίνο θέλει να αποκτήσει τεχνογνωσία και βάση επισκευής πλοίων του στον Πειραιά και η Ουάσιγκτον προγεφύρωμα για την αμυντική της βιομηχανία.Όμως δεν είναι οι μόνοι.. Και άλλα ισχυρά συμφέροντα θέλουν να βάλουν πόδι στην βιομηχανία αυτή, κυρίως δε ανταγωνιστικά ευρωπαϊκά ναυπηγεία που δεν θέλουν την ανάσταση του κλάδου στην Ελλάδα. Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι η ιδιοκτησία των ναυπηγείων Σκαραμαγκά και ειδικότερα ο μεγαλομέτοχος και ισχυρός άνδρας του ομίλου Ισκαντάρ Σάφα, κάθε άλλο παρά εύκολος αντίπαλος αποδείχθηκε, αφού η πρόσφατη απόφαση της διαιτησίας του δίνει την δυνατότητα να διαπραγματευτεί την παραμονή του στην Ελλάδα συμψηφίζοντας κατά πασά βεβαιότητα την επιστροφή των επιδοτήσεων με τις απατήσεις του και έχοντας την ευχέρεια να αποφασίσει αν θα μπει σε συζητήσεις με τρίτους όπως πχ η Cosco . Είναι γνωστό ότι το ελληνικό δημόσιο από την πλευρά του δεν πρόκειται να καταβάλλει την αποζημίωση, καθώς διεκδικεί από την ιδιοκτήτρια των Ελληνικών Ναυπηγείων την ανάκτηση κρατικών ενισχύσεων ύψους 650 εκατ. ευρώ, οι οποίες έχουν χαρακτηριστεί παράνομες.
Από την εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ που κυκλοφορεί κάθε Σάββατο στα περίπτερα όλης της χώρας