Τι κρύβει ο πόλεμος για το Taxibeat
Μαζεύουν υπογραφές για τη διάσωση της πετυχημένης start up
Θύελλα αντιδράσεων έχει προκαλέσει η απόφαση της κυβέρνησης να προωθήσει νομοσχέδιο με το οποίο ουσιαστικά θα καταργεί εφαρμογές όπως το taxibeat.
Το υπουργείο Μεταφορών φαίνεται να προχωρεί στην κατάργηση των ηλεκτρονικών πλατφορμών και εφαρμογών (applications), μέσω των οποίων σημαντικό μέρος του επιβατικού κοινού επιλέγει σήμερα ταξί για τις καθημερινές μετακινήσεις του.
Ουσιαστικά, το νομοσχέδιο μετατρέπει τις εταιρείες διαμεσολάβησης μεταξύ ταξί και πελάτη σε εταιρείες παροχής μεταφορικού έργου, οι οποίες θα πρέπει να λειτουργούν σαν εταιρείες ταξί. Η κυρίως θιγόμενη εταιρεία είναι η Beat (πρώην Taxibeat), η οποία ετοιμάζεται να προσφύγει στη Δικαιοσύνη, στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και ενδεχομένως σε ευρωπαϊκές αρχές.
Βασικό στοιχείο του νομοσχεδίου αποτελεί το γεγονός ότι μετατρέπει τις εταιρείες τύπου Beat (πρώην TaxiBeat) από μεσιτικές, εταιρείες που κάνουν διαμεσολάβηση για την παροχή μεταφορικής υπηρεσίας, σε μεταφορικές εταιρείες, στερώντας πρακτικά το μεγαλύτερο μέρος της ευελιξίας τους. Παράλληλα αντιμετωπίζει ως αντίστοιχη οντότητα τις εταιρείες Beat, Uber και τα ραδιοταξί. Η διαφορά μεταξύ των δύο τύπων εταιρειών (Beat και Uber) είναι ότι η μεν δεύτερη παρέχει μεταφορικό έργο και με μη επαγγελματίες αυτοκινητιστές, ενώ η Beat συνεργάζεται μόνο με ιδιοκτήτες και οδηγούς ταξί.
Οι υπογραφές
Θεαματική είναι η ανταπόκριση χιλιάδων ατόμων που υπογράφουν την online πρωτοβουλία υποστήριξης και διαμαρτυρίας υπέρ της προστασίας της Beat (τέως Taxibeat) μετά το θέμα που ανέκυψε με την νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης η οποία ουσιαστικά ρίχνει στον Καιάδα με συνοπτικές διαδικασίες μια πετυχημένη start up, η οποία μάλιστα διαφήμισε την ελληνική εφευρετικότητα παγκόσμίως.
Οι υπογραφές έχουν ξεπεράσει τις 25.000 μέσα σε λίγες ώρες ενώ ο ιδρυτής του Beat (τέως Taxibeat) εξηγεί στο facebook τον παραλογισμό του νέου νομοσχεδίου για τις μετακινήσεις κάνοντας λόγο για ένα αληθινό success story που στοχοποιείται από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ παρά τις μεγαλοστομίες περί ανάπτυξης και επενδύσεων.
Η Uber
Στο επίκεντρο της διαμάχης βρίσκεται και η Uber. Η εταιρεία έχει βρεθεί στο επίκεντρο δικαστικής διαμάχης σε αρκετές πόλεις του κόσμου, εισέπραξε έντονες αντιδράσεις από επαγγελματίες αυτοκινητιστές, ωστόσο συνέχισε να λειτουργεί και να αναπτύσσεται. Βασική αιτία της διαμάχης που προέκυψε σε όλο τον κόσμο το γεγονός ότι παρείχε τη δυνατότητα σε μη επαγγελματίες να εκτελέσουν μεταφορικό έργο.
Στην Ελλάδα η Uber κατάφερε να παρακάμψει το νομικό κενό παρέχοντας την αμφιλεγόμενη κατά πολλούς υπηρεσία εντός υφιστάμενου πλαισίου. Πρακτικά προχώρησε στην πρόσληψη οδηγών (όχι αυτοκινητιστών ταξί) από αδειοδοτημένες εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων, οι οποίες συνεργάζονται με την Uber ή διαθέτουν άδεια ενοικίασης αυτοκινήτου με οδηγό, δυνατότητα που παρέχεται μέσα από τον τελευταίο νόμο για την απελευθέρωση των αδειών ταξί. Έτσι μπορούν οι οδηγοί - συνεργάτες της Uber να μεταφέρουν επιβάτες στον τελικό προορισμό, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας.