Ισπανικό ενδιαφέρον (;) για τα λάδια της Unilever
Γιατί η εταιρεία πουλά τις μάρκες Άλτις, Ελάνθη και Solon
Την αποχώρηση από τις αγορές ελαιολάδου και μαργαρινών, ανακοίνωσε χθες η ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas. Η πώληση θα αφορά τις μάρκες Άλτις, Ελάνθη και Solon ενώ προς πώληση έχουν βγει και οι μαργαρίνες Super Fresco, Flora, κ.ά, στο πλαίσιο της αποεπένδυσης του πολυεθνικού ομίλου από τον συγκεκριμένο κλάδο.
Η Ελαΐς - Unilever με τα σήματα που κατέχει είναι leader στην ελληνική αγορά ελαιολάδου, με δεύτερη μεγαλύτερη τη Μινέρβα, η οποία επίσης ελέγχεται από πολυεθνική. Η πρόθεση για έξοδο από τον τομέα του ελαιολάδου στην ελληνική αγορά έχει απασχολήσει και στο παρελθόν τη Unilever, όμως τελικά τα διατήρησε στο χαρτοφυλάκιό της, καθώς δεν είχε δεχθεί κάποια αξιόλογη προσφορά.
Ωστόσο η Ελλάδα παραμένει προτεραιότητα για τη Unilever και η αναδιάρθρωση αυτή του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου αναμένεται να συμβάλει στη βελτίωση των προοπτικών ανάπτυξης και κερδοφορίας της τοπικής εταιρείας, ενώ θα δώσει την ώθηση για εστίαση σε στρατηγικές κατηγορίες και επένδυση σε νέα προϊόντα στην τοπική αγορά.
Η όλη διαδικασία σύμφωνα με πληροφορίες θα υλοποιηθεί από τα κεντρικά του ομίλου στο Λονδίνο ενώ εξελίξεις αναμένονται στο τέλος της φετινής χρονιάς, αρχές της επόμενης, με την ολοκλήρωση της διαδικασίας πώλησης να τοποθετείται σε ένα χρόνο από σήμερα. Άτυπο ενδιαφέρον για τις εν Ελλάδι δραστηριότητες και δη για το ελαιόλαδο έχει ήδη εκδηλωθεί από Ισπανική εταιρεία, κάτι το οποίο πάντως δεν επιβεβαιώνεται από την εταιρεία.
H εν Ελλάδι δραστηριότητα των μαργαρινών και του ελαιολάδου, αντιπροσωπεύει το 20% του συνολικού τζίρου που πραγματοποιεί η Ελαΐς – Unilever ενώ τα μερίδια που απολαμβάνουν τα συγκεκριμένα brands στην εσωτερική αγορά είναι ηγετικά. Η μεταφορά των μαρκών αναμένεται να περιλαμβάνει το εργοστάσιο ελαιολάδου στην Πειραιώς, και τους εργαζόμενους σε αυτή την προϊοντική κατηγορία, όπως αναφέρει η ανακοίνωση της Ελαΐς - Unilever.
Υπενθυμίζουμε ότι από τον περασμένο Απρίλιο, ο πολυεθνικός κολοσσός Unilever έχει ανακοινώσει την πρόθεσή του, να προχωρήσει στην πώληση των brand μαργαρινών που διαθέτει, στο πλαίσιο ευρείας αναδιοργάνωσης του. Ωστόσο, αυτή η αναδιοργάνωση, συμπαρέσυρε και το ελαιόλαδο.