Οι Ιταλοί και τα σχέδια για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Σε λίγα 24ωρα «πέφτουν» οι υπογραφές
Στις 14 Σεπτεμβρίου πρόκειται να υπογραφεί στην Κέρκυρα η τελική συμφωνία βάσει της οποίας η ΤΡΑΙΝΟΣΕ περιέρχεται στην πλήρη ιδιοκτησία της ιταλικής «Ferrovie delo stato Italiane».
Το οριστικό κλείσιμο της πώλησης της εταιρείας, με την υπογραφή του σχετικού πρωτοκόλλου, σχεδιάζεται να γίνει παρουσία του Ιταλού πρωθυπουργού Πάολο Τζεντιλόνι.
Για τη Ferrovie η εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιτρέπει την περαιτέρω διεθνοποίηση της δραστηριότητάς της, με την ιταλική εταιρεία να περιλαμβάνει το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη στις πιο ελκυστικές ευρωπαϊκές διαδρομές, μεταξύ των οποίων Παρίσι-Βρυξέλλες, Παρίσι – Μπορντώ, Αμβούργο - Κολωνία, Μιλάνο - Ζυρίχη - Φρανκφούρτη.
Σε επίπεδο υποδομών, η πλήρης ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης του προαστιακού σιδηροδρόμου από τον Ιανουάριο του 2018, που θα αυξήσει τη συχνότητα των δρομολογίων από το αεροδρόμιο προς την Αθήνα και θα επιτρέψει την απευθείας σύνδεση του Πειραιά με το αεροδρόμιο, εκτιμάται ότι θα ενισχύσει τις χρηματοροές (του Προαστιακού) για τους Ιταλούς.
Να σημειωθεί ότι η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένει σημαντική αύξηση εσόδων στις εμπορευματικές μεταφορές, καθώς μόνο για την εξυπηρέτηση φορτίων της Cosco κινούνται 36 τρένα το μήνα, ενώ πρόσθετη κίνηση έδωσαν και φορτία για τον Διαδριατικό Αγωγό (ΤΑΡ). Σε ό,τι αφορά τα εμπορικά δρομολόγια της COSCO, κατά το έτος 2016 διακινήθηκαν, από τον Λιμένα Νέου Ικονίου προς Κεντρική Ευρώπη, 211 τραίνα με 7.579 containers (6.916 – 40 ποδών και 663 – 20 ποδών, δηλαδή συνολικά 14.495 containers 20 ποδών).
Από τον Μάρτιο 2016, ξεκίνησαν μεταφορές έμφορτων, με containers, βαγονιών από την αντίθετη κατεύθυνση – από Κεντρική Ευρώπη προς τον Λιμένα Νέου Ικονίου. Κατά το έτος 2016 διακινήθηκαν, προς τον Λιμένα Νέου Ικονίου 49 τρένα. Για το έτος 2017 και μέχρι 06.09.2017, διακινήθηκαν, από τον Λιμένα Νέου Ικονίου προς Κεντρική Ευρώπη, 214 τρένα με 7.298 containers (6.426 – 40 ποδών και 872 – 20 ποδών, δηλαδή συνολικά 13.724 containers 20 ποδών).
Οι μεταφορές έμφορτων, με containers, βαγονιών από την αντίθετη κατεύθυνση – από Κεντρική Ευρώπη προς τον Λιμένα Νέου Ικονίου κατά το έτος 2017, έφθασαν τα 150 τρένα. Από Θεσσαλονίκη η εμπορευματική κίνηση είναι περιορισμένη, λόγω των προβλημάτων της γραμμής προς Ειδομένη, ενώ αφορά κυρίως γενικό φορτίο και καύσιμα.