Ο ΟΑΣΘ, η εκκαθάριση και οι ελλείψεις λεωφορείων
Επίσκεψη Τσίπρα στην έδρα της επιχείρησης για να υποστηριχτεί η «κρατικοποίηση»
Προχωρά το έργο της εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ σύμφωνα με τον νέο του πρόεδρο, Στέλιο Παππά, ο οποίος, χθες, μαζί με τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού, Σάββα Παναγιωτίδη, και τον γ.γ. του υπουργείου Μεταφορών, Θάνο Βούρδα, είχαν αλλεπάλληλες συναντήσεις και συσκέψεις με τους συνδικαλιστές των εργαζομένων, με εκπροσώπους των ανέργων κ.ο.κ. με στόχο τη βελτίωση των υπηρεσιών του Οργανισμού γενικότερα αλλά και ενόψει της ΔΕΘ και της επίσκεψης του πρωθυπουργού στην πόλη και μάλλον και στον Οργανισμό, ειδικότερα.
Ερωτηθείς, συγκεκριμένα, ο κ. Παππάς σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση που είχε με μέλη του Δικτύου Ανέργων και Επισφαλώς Εργαζομένων, σχετικά με την εξέλιξη της εκκαθάρισης, επισήμανε πως ήδη υπάρχουν οι ορκωτοί ελεγκτές μέσα στον Οργανισμό με βάση τον νόμο και δουλεύουν, προσθέτοντας: «Αυτό που έχει κατά κάποιο τρόπο ανασταλεί είναι ο διεθνής διαγωνισμός, αλλά δεν παρακωλύει σε τίποτα τη δουλειά μας. Ο βασικός πυρήνας του νόμου έχει επικυρωθεί από το Συμβούλιο της Επικρατείας και λέει ότι η νέα διοίκηση είναι ο εκκαθαριστής. Παράλληλα με την εκκαθάριση, εμείς έχουμε αναλάβει και τη συνέχιση της λειτουργίας του Οργανισμού. Και επειδή η λειτουργία μέχρι τώρα δεν ήταν αποδεκτή από τους πολίτες, πρέπει να τη βελτιώσουμε». Όσον αφορά τους ανέργους και την πολυσυζητημένη διαγραφή των προστίμων που τους αφορούν, ο νέος πρόεδρος του ΟΑΣΘ τόνισε ότι η πρόθεση της νέας διοίκησης του ΟΑΣΘ είναι καταγεγραμμένη και εάν υπάρχουν γραφειοκρατικά ζητήματα υπάρχει διάθεση να λυθούν, θα ισχύσουν οι ίδιες διαδικασίες και για τα παλιότερα πρόστιμα και πρόσθεσε: «Τους εξηγήσαμε ότι ο δικός μας ρόλος είναι διπλός. Πρώτα απ’ όλα να προχωρήσουμε στην εκκαθάριση του Οργανισμού και έπειτα να δώσουμε ένα έργο καλύτερο από το προηγούμενο και να προετοιμάσουμε έναν δημόσιο Οργανισμό, που θα ενταχθεί στο γενικότερο σχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.». Στις χθεσινές συναντήσεις της νέας διοίκησης του Οργανισμού και του γ.γ. του υπουργείου Μεταφορών, σύμφωνα με πληροφορίες, κυριάρχησε το θέμα της αναγκαίας αύξησης του αριθμού των εν ενεργεία λεωφορείων, καθώς στο θερινό πρόγραμμα που λήγει στις 31 Αυγούστου πρέπει να είναι ενεργά 420 λεωφορεία, αλλά στην πράξη λόγω βλαβών μέχρι πριν από δυο εβδομάδες ήταν ενεργά μόνο 260 και προστέθηκαν άλλα 60 στα οποία μπήκε φρέον ώστε να επαναλειτουργήσουν τα κλιματιστικά και επιδιορθώθηκαν κάποια που είχαν μόνο ελαφρές βλάβες.
Το χειμερινό πρόγραμμα, όμως, απαιτεί περί τα 520 λεωφορεία και σύμφωνα με πληροφορίες η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ εξετάζει κάθε δυνατή λύση, ακόμη και την προμήθεια κάποιων ανταλλακτικών από προμηθευτές του ΟΑΣΑ στην Αθήνα, ενώ οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, κατά την επικείμενη επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη για τη ΔΕΘ, θα συμπεριλάβει στο πρόγραμμά του επίσκεψη στον ΟΑΣΘ, προκειμένου να τονιστεί ότι η κρατικοποίηση του Οργανισμού αποτελεί κεντρική πολιτική επιλογή της κυβέρνησης