Έρχεται το «τέλος» της Uber;
«Προ των πυλών» σχέδιο νόμου για τα ταξί και την Uber
Μόνο με άδεια, μόνο με ταξί και μόνο αφού έχουν υπογράψει τριετή συμβόλαια με τους οδηγούς θα μπορούν να δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα από τον Σεπτέμβρη εταιρείες όπως η Uber.
Το υπουργείο Μεταφορών επιχειρεί να βάλει φρένο στη λειτουργία πλατφόρμων όπως η Uber και η Beat (πρώην Τaxibeat) με σχέδιο νόμου το οποίο αναμένεται να κατατεθεί τον Σεπτέμβρη και αυστηροποιεί το πλαίσιο λειτουργίας, απαιτώντας μακροχρόνιες συμβάσεις με οδηγούς ταξί και αδειοδοτήσεις.
Τα νέα δεδομένα αλλάζουν το περιθώριο κέρδους των διαδικτυακών πλατφορμών, αφού, αν είναι μακροχρόνιες οι συμβάσεις με τα ταξί, το περιθώριο κέρδους τους θα πρέπει να είναι μικρότερο από το 10%-13%, στο οποίο κυμαίνεται σήμερα.
Το σχέδιο νόμου εγκρίθηκε την προηγούμενη εβδομάδα από το Υπουργικό Συμβούλιο και προβλέπει, μεταξύ άλλων, πως υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών μπορούν να παρέχουν μόνο αδειοδοτημένες εταιρείες και μόνο με δημοσίας χρήσεως αυτοκίνητα (δηλαδή, μόνο με ταξί). Μάλιστα, οι εταιρείες που θα λειτουργούν ως πλατφόρμες θα πρέπει να καταβάλουν κάποιο ποσό για να εξασφαλίσουν αδειοδότηση και, ακολούθως, να συνεργάζονται με συγκεκριμένους οδηγούς ταξί, με τους οποίους έχουν υπογράψει τριετή συμβόλαια.
Επίσης, προβλέπει βαρύτατα πρόστιμα για τις εταιρείες (50.000 ευρώ), τους οδηγούς ΙΧ και τους πελάτες (5.000 ευρώ) που χρησιμοποιούν μη αδειοδοτημένες επιχειρήσεις.
Το σχέδιο νόμου του υπουργείο Υποδομών αλλάζει, ακόμη, την πρόβλεψη με βάση την οποία ένας ιδιοκτήτης μπορούσε να κατέχει μέχρι και το 5% των αδειών σε μια περιοχή (δηλαδή, θα μπορούσε να έχει 700 άδειες ταξί στην Αττική, όπου υπάρχουν 14.000 άδειες, και πλέον θα μπορεί να κατέχει μέχρι 14).