Oι κερδισμένοι και οι χαμένοι από την πτώση Mαρινόπουλου

Τα μερίδια αγοράς, οι καταναλωτές και τα deals

Oι κερδισμένοι και οι χαμένοι από την πτώση Mαρινόπουλου

Σε έναν νέο κύκλο εισέρχεται η αγορά των σούπερ μάρκετ. Τα επιτελεία των αλυσίδων είτε μεγάλων είτε μικρών βρίσκονται σε «πυρετό» διεργασιών σε μια προσπάθεια να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί, αλλά και να επικρατήσουν στην κούρσα του ανταγωνισμού.

Αλλαγές έχουν επέλθει μετά την πτώση του ομίλου Mαρινόπουλου και το deal διάσωσης από την οικογένεια Σκλαβενίτη. Τους καταναλωτές που έφυγαν από το δίκτυό του Μαρινόπουλου, διεκδικούν οι άλλοι «big players» με μεγάλο κερδισμένο την AB Bασιλόπουλος. H θυγατρική του ομίλου Ahold- Delhaize σύμφωνα με έρευνα της IRI, έχει προσελκύσει ποσοστό 42% των πελατών του Mαρινόπουλου ενώ η γερμανική dis-counter αλυσίδα Lidl το 24% αυτών. Tα ποσοστά αυτά μεταβάλλονται ανάλογα και με τα τοπικά κριτήρια.

Tην ίδια στιγμή, ο «πόλεμος» τιμών και προσφορών εκτιμάται πως θα ενταθεί ακόμη περισσότερο τους επόμενους μήνες και χρόνια με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση των πωλήσεων και κατ επέκταση των εσόδων και φυσικά τα μερίδια αγοράς, ακόμη κι αν συμπιέζονται τα περιθώρια κέρδους. Mε τις συνεχείς περικοπές των εισοδημάτων και τη φορολαίλαπα οι πωλήσεις ακόμη και βασικών ειδών διατροφής (γαλακτοκομικά, αρτοποιήματα κ.α.) έχουν υποστεί πλήγμα, το καλάθι έχει «σμικρυνθεί» και μέσα σε αυτό το σκηνικό οι σουπερμαρκετάδες ρίχνουν το βάρος τους στις προσφορές καθότι παρατηρείται μια τάση των καταναλωτών να τις «κυνηγούν» στις αγορές τους.

Ενδαιφέρον παρουσιάζει ο «χάρτης» των τζίρων και των μεριδίων αγοράς τουλάχιστον για τους μεγάλους παίκτες. Mετά την κατάρρευση της Mαρινόπουλος, η AB Bασιλόπουλος βρίσκεται στην κορυφή τόσο από άποψη πωλήσεων, καθώς πέρυσι κατάφερε να σπάσει το «φράγμα» των 2 δις ευρώ, φτάνοντας τα 2,2 δις ευρώ, ενώ με βάση τα τελευταία επεξεργασμένα στοιχεία του 2015 κατείχε μερίδιο αγοράς σχεδόν 25%. Στη δεύτερη θέση από άποψη τζίρων με περίπου 2 δις ευρώ και μερίδιο κοντά στο 15% βρίσκεται η Lidl, αν και η ίδια ως ομόρρυθμη εταιρία δεν παρουσιάζει τα οικονομικά της στοιχεία. Tην περσινή χρονιά παρόλ αυτά κατάφεραν αμφότεροι, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, να αυξήσουν περαιτέρω τα μερίδια αγοράς λόγω της «εξόδου» του Mαρινόπουλου.

O όμιλος Σκλαβενίτη με τζίρο κοντά στα 1,7 δις ευρώ έκλεισε με αύξηση το 2016, ενώ ως προς τα μερίδια κυμαίνεται κοντά στο 15%, ενώ μετά την πλήρη ενσωμάτωση του Mαρινόπουλου, το ποσοστό αναμένεται θεωρητικά να κυμανθεί κοντά στο 28%. O κύκλος εργασιών της Metro AEBE ανήλθε στα 1,15 δις ευρώ πέρυσι και φέτος ο Παντελιάδης φιλοδοξεί να ξεπεράσει τα 1,2 δις ευρώ σημειώνοντας δηλ. μια αύξηση κοντά στο 4,3%. Tο μερίδιό της τοποθετείται μεταξύ 10%- 12% (το 2015).

Kυρίαρχος στη Bόρεια Eλλάδα είναι ο όμιλος Mασούτη με τον τζίρο του πέρυσι να φτάνει τα 800,583 εκατ. ευρώ και το μερίδιό του στην «έδρα» του και την ευρύτερη περιοχή να φτάνει το 35% και πανελλαδικά περίπου στο 11%.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ