Ο Τούρκος που θέλει να κάνει το Λαύριο εμπορευματικό κόμβο
Το ενδιαφέρον της Ekol για επενδύσεις στην Ελλάδα
Με νέες επενδύσεις ύψους 5 εκατ. ευρώ διεκδικεί το λιμάνι του Λαυρίου η τούρκικη εταιρείας Ekol Logistics.
Μετά από πέντε χρόνια λειτουργίας στην Ελλάδα, η εταιρεία του Τούρκου επιχειρηματία Αχμέτ Μουσούλ αποφάσισε πως ήρθε η ώρα να κινηθεί δυναμικά και να εκμεταλλευθεί τη θετική συγκυρία που αρχίζει σταδιακά να διαμορφώνεται.
Μέσα σε δυόμισι δεκαετίες o Αχμέτ Μουσούλ και οι συνεργάτες του κατάφεραν να φτιάξουν μια εταιρεία που ελέγχει μερίδια σχεδόν 30% σε Ιρλανδία και Βέλγιο και σχεδόν 20% στην Πορτογαλία. Έχει δύο ιδιόκτητα λιμάνια, καθώς και ισχυρό συνέταιρο, την κρατική εταιρεία επενδύσεων του Αμπου Ντάμπι, την Abu Dhabi Investment Company (ADIC).
Στην Ελλάδα ήρθαν προ πενταετίας και από τότε έχουν επενδύσει πέντε εκατ. ευρώ. Το θέμα είναι πως ακριβώς θα παραχωρηθεί το Λαύριο, αφού χρειάζεται διαγωνισμός.
Τα σχέδια προβλέπουν την ανάπτυξη του Λαυρίου σε κεντρικό κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, αφού η περιοχή συνδυάζει ένα λιμάνι σε στρατηγική θέση στον άξονα των παραλιών της Τουρκίας με την Ευρώπη, ενώ βρίσκεται πολύ κοντά στο αεροδρόμιο που αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς και στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών.Στα μείον του επενδυτικού σχεδίου περιλαμβάνεται η δυστοκία στην επέκταση της σιδηροδρομικής γραμμής ώς το Λαύριο, σε συνδυασμό με την Αττική οδό.
Κατά τα πέντε χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα, η Ekol παρουσιάζει ανάπτυξη 25% σε ετήσια βάση και στοχεύει το 2020 να βρεθεί στην τρίτη θέση στον κλάδο της εγχώριας εφοδιαστικής αλυσίδας.Το 2016 ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 11 εκατ. ευρώ και φέτος στοχεύει στα 15 εκατ.
Στα άμεσα σχέδια, σε συνδυασμό με την ανανέωση της συμφωνίας για το λιμάνι του Λαυρίου, προβλέπεται η οργάνωση ιδιόκτητου στόλου 250 φορτηγών που θα καλύψουν τις χερσαίες μεταφορές για τη διακίνηση προϊόντων σε υλοποίηση συμβάσεων που έχουν ήδη υπογράψει με 60 εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.
Εκτός από το Λαύριο, η Ekol Ελλάδας είναι σε ανοιχτή γραμμή και με τους νέους ιδιοκτήτες του ΟΛΘ, διερευνώντας τις προοπτικές συνεργασίας.
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θεωρείται ιδανικό για την μεταφορά εμπορευμάτων που έρχονται από τα λιμάνια της Σμύρνης και της Μερσίνης με κατεύθυνση την Ευρώπη.
Επιπλέον, διαθέτει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση, με όλα τα υπόλοιπα ελληνικά λιμάνια: τη σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Το ενδιαφέρον της Ekol για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δεν είναι καινούριο, αφού και παλαιότερα είχε προσπαθήσει να αξιοποιήσει την γεωστρατηγική του θέση.