Ξεκινάει η «μάχη» για τη γραμμή 4 του μετρό
Οι προκλήσεις, οι πιέσεις, οι ανατροπές και το έντονο παρασκήνιο «φουντώνουν» τον διαγωνισμό
Τέσσερα επενδυτικά σχήματα με την συμμετοχή κορυφαίων ελληνικών και διεθνή ομίλων, έχουν μπει σε θέση… μάχης για τον διαγωνισμό που αφορά την γραμμή 4 του μετρό, η οποία θα εξυπηρετεί την μετακίνηση πάνω από 220.000 επιβατών ημερησίως.
Αρκετές κοινοπραξίες αναμένεται να δώσουν «σκληρή μάχη» για τη διεκδίκηση του έργου, συνολικού ύψους 1,4 δισ. ευρώ.
Έτσι, φημολογείται ότι ο όμιλος Ελλάκτωρ θα διεκδικήσει το έργο κοινοπρακτικά με τον πολυεθνικό εισηγμένο –στο Χρηματιστήριο του Μιλάνου– όμιλο Ansaldo STS, του οποίου το 51% του μετοχικού κεφαλαίου ελέγχει η Hitachi Rail Italy Investments. Ο όμιλος επιδιώκει να κεφαλαιοποιήσει την τεχνογνωσία του στην υλοποίηση έργων μετρό, υλοποιώντας το μετρό στη Θεσσαλονίκη αλλά και την Ντόχα (Gold line).
O όμιλος ΓΕΚ Τέρνα θα διεκδικήσει το έργο κοινοπρακτικά με τη γαλλική Vinci και τον γερμανικό κολοσσό Siemens, δύο εταιρείες με τεράστια τεχνογνωσία στην υλοποίηση έργων μετρό. Η εταιρεία έχει συμμετάσχει στην αναβάθμιση του μετρό στο Λονδίνο και το Παρίσι, έχοντας υλοποιήσει, μεταξύ άλλων, έργα πολιτικού μηχανικού για τα μέσα σταθερής τροχιάς σε Μέση Ανατολή και Ασία.
Η J&P Άβαξ θα διεκδικήσει το έργο από κοινού με την ιταλική Ghella, με το σχήμα να κατασκευάζει την επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά, μήκους 7,6 χλμ.
Προσφορά εκτιμάται ότι θα καταθέσει και η ΜΕΤΚΑ, με παράγοντες των κατασκευών να τοποθετούν σε πέντε σχήματα τους υποψήφιους διεκδικητές του έργου, ενώ ερώτημα είναι εάν στη διαδικασία θα συμμετάσχει η ιταλική GD Infrastrutture, που συνεργάζεται με τη Μηχανική, έχοντας ήδη ζητήσει διευκρινίσεις για το έργο.