«Πόλεμος» για τους λογαριασμούς του τηλεφώνου
Τα αντικρουόμενα συμφέροντα των τηλεπικοινωνιακών εταιρειών με τα... ταχυδρομεία
Ο τίτλος παραπέμπει σε διαξιφισμούς για τις χρεώσεις. Δεν είναι όμως αυτό το θέμα. Ο πόλεμος αφορά σε αυτό καθ’ αυτό το χαρτί του λογαριασμού. Οι μεν εταιρείες τηλεπικοινωνιών θέλουν με το έτσι θέλω να κάνουν τους λογαριασμούς ηλεκτρονικούς, τα δε ταχυδρομεία αντιστέκονται βλέποντας να χάνεται μια μεγάλη πηγή εσόδων
Πυκνώνουν τα σύννεφα ανάμεσα στις ταχυδρομικές και τηλεπικοινωνιακές εταιρείες με αφορμή την ηλεκτρονική αποστολή των λογαριασμών τηλεφωνίας και συνδρομητικής τηλεόρασης. Οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών για λόγους εξοικονόμησης κόστουςπιέζουν την ΕΕΤΤ για την, σχεδόν υποχρεωτική, ηλεκτρονική αποστολή των λογαριασμών, μέσω του νέου κανονισμού Γενικών Αδειών Τηλεπικοινωνιών. Στο ενδεχόμενο αυτό αντιδρούν οι ταχυδρομικές εταιρείες, καθώς πρόκειται να απολέσουν σημαντικά έσοδα. Σύμφωνα με στελέχη της ταχυδρομικής αγοράς, το μείζον πρόβλημα έγκειται στην προωθούμενη ακόλουθη διατύπωση του κανονισμού: «κατ’ επιλογή του παρόχου», αντί «κατ’ επιλογή του πελάτη χρήστη». Σημειώνεται ότι και ο Συνήγορος του Καταναλωτή, με επιστολή του στην ΕΕΤΤ, έχει εκφράσει την αντίθεσή του σε ενδεχόμενη υποχρεωτική εφαρμογή του e-bill. Όπως καταγγέλλουν στελέχη της ταχυδρομικής αγοράς, παρότι δεν έχει εκδοθεί ο σχετικός κανονισμός, εδώ και μερικές εβδομάδες εταιρείες τηλεφωνίας έχουν ξεκινήσει την αποστολή ειδοποιητηρίων στους συνδρομητές, με σκοπό να τους πληροφορήσουν ότι, από τον επόμενο λογαριασμό, θα σταματήσουν να στέλνουν έντυπους λογαριασμούς μέσω ταχυδρομείου. Αντί αυτού, θα υπάρχει ενημέρωση μόνο ηλεκτρονικά (μέσω ίντερνετ στον υπολογιστή τους ή μέσω sms στο κινητό τους), σχετικά με τις χρεώσεις και τις πληροφορίες του λογαριασμού τους. Οι εταιρείες τηλεφωνίας ζητούν, από όσους συνδρομητές δεν επιθυμούν τους ηλεκτρονικούς λογαριασμούς, να επικοινωνήσουν αυτοί με τις εταιρείες τηλεφωνίας. Ήδη καταναλωτές έχουν υποβάλει παράπονα προς τον συνήγορο του Καταναλωτή και τη Γ.Γ. Καταναλωτή, ενώ ασκείται και πίεση για άμεση παρέμβαση της ΕΕΤΤ κατά αυτών των ενεργειών. Βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας τηλεπικοινωνιών, και ειδικότερα βάσει του ισχύοντος κανονισμού Τηλεπικοινωνιών, οι ειδοποιήσεις αυτές, όπως υποστηρίζουν τα ίδια στελέχη, δεν είναι σύννομες και η ΕΕΤΤ οφείλει να παρέμβει άμεσα, ώστε να σταματήσουν οι εταιρείες τηλεφωνίας να στέλνουν αυτές τις ειδοποιήσεις και να υποβάλλουν τους συνδρομητές σε ταλαιπωρία και ίσως παράνομες χρεώσεις.