Ποια σουπερμαρκετ έχασαν εκατομμύρια από τον τζίρο τους– Τι έκοψαν οι καταναλωτές

Ποια σουπερμαρκετ έχασαν εκατομμύρια από τον τζίρο τους– Τι έκοψαν οι καταναλωτές
Η αβεβαιότητα που έχει επικρατήσει κατά τους πρώτους μήνες του 2015, δεν άφησε ανεπηρέαστες τις πωλήσεις των μεγάλων αλυσίδων σουπερμαρκετ οι οποίες είδαν τους τζίρους κατά το πρώτο 4μηνο να μειώνονται αισθητά. Πόσα εκατομμύρια χάθηκαν και από ποιους;

Σύμφωνα με τα στοιχεία του μηνιαίου market view της εταιρείας ερευνών IRI (συμπεριλαμβάνει σούπερ/hyper μάρκετ, τα Lidl και μοντελοποίηση για τον Σκλαβενίτη στην ηπειρωτική Ελλάδα και τη Κρήτη) τα έσοδα στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ στο τετράμηνο Ιανουαρίου- Απριλίου καταγράφουν υποχώρηση της τάξεως του 1,7% έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος, ενώ σε όρους όγκων η αντίστοιχη πτώση κυμαίνεται στο 1,6%.

Ο χειρότερος μήνας μέχρι τώρα ήταν ο Μάρτιος με το ποσοστό της πτώσης να αγγίζει το 5,2% και τον Απρίλιο (που περιλαμβάνει και την εορταστική περίοδο του Πάσχα) να ακολουθεί αντίστοιχα μειούμενη πορεία, με πτώση 3,6%.

Εξετάζοντας τις «επιδόσεις» ανά κατηγορία προϊόντων, όπως αναφέρει σε σχετικό της δημοσίευμα η Ναυτεμπορική, από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι δυνατό χτύπημα εξακολουθούν να δέχονται:

  • τα είδη οικιακής καθαριότητας και αυτά της προσωπικής υγιεινής, καθώς εμφανίζουν απώλειες της τάξεως του 3,3% και του 3,6% αντίστοιχα.
  • Μεγαλύτερη ανθεκτικότητα εμφανίζει η κατηγορία των τροφίμων που παρουσιάζει τη μικρότερη υποχώρηση, στο 1%. Και οι τρεις πάντως κατηγορίες παραμένουν «κόκκινες». Σε μια πιο εξειδικευμένη κατηγοριοποίηση προκύπτει ότι τα σνακ, τα κατεψυγμένα και τα τυποποιημένα τρόφιμα είναι οι μόνες τρεις (από τις έντεκα κατηγορίες που εξετάζονται στην έρευνα) που διαγράφουν ανοδική πορεία, με ποσοστά αύξησης πωλήσεων 3%, 9,7% και 2,4% αντίστοιχα. Συνολικά, οι τρεις αυτές κατηγορίες συμμετέχουν με ποσοστό 32,3% στη συνολική αξία στα σούπερ μάρκετ. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι τα γαλακτοκομικά που κατέχουν τη μερίδα του λέοντος με 17,1% συμμετοχή επί του συνολικού τζίρου των αλυσίδων, εμφανίζουν μείωση 4,3% στο εξεταζόμενο τετράμηνο, όταν συνολικά το 2014 υποχώρησαν κατά 3%.

Σχετικά με την πορεία της θερινής σεζόν οι προβλέψεις είναι εξίσου συγκρατημένες, με το τουριστικό ρεύμα να μη φαν- τάζει «αρκετό» να αναστρέψει την κατάσταση, ωστόσο παραμένει ένα σημαντικό ανάχωμα για την αγορά. Μια θετική έκβαση στις διαπραγματεύσεις μολονότι είναι κάτι παραπάνω από επιθυμητή για την αγορά, εκτιμάται ότι δεν θα καταφέρει να επιφέρει αυτόματα ουσιαστική βελτίωση στην εικόνα των πωλήσεων.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν στελέχη των αλυσίδων, «τα υψηλά ποσοστά ανεργίας και οι πιέσεις στα εισοδήματα δεν αφήνουν μεγάλα περιθώρια για ραγδαία αλλαγή της αγοραστικής συμπεριφοράς, εξάλλου ορισμένες συνήθειες που δημιούργησε η κρίση έχουν αποκτήσει μόνιμο χαρακτήρα με τους Ελληνες να δαπανούν πιο στοχευμένα σε όλα τα επίπεδα».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ