Το Ελληνικό Σήμα προϊόντων και υπηρεσιών αποκτά ηλεκτρονικό μητρώο
Στο μητρώο θα καταχωρούνται τα στοιχεία των επιχειρήσεων στις οποίες έχει απονεμηθεί το δικαίωμα χρήσης του "Ελληνικού Σήματος" και το μητρώο θα είναι προσβάσιμο από όλους τους ενδιαφερόμενους μέσω διαδικτυακού portal.
Όπως αναφέρει σχετική δημοσίευση στο Διαύγεια, διενεργείται πρόχειρος διαγωνισμός για την προμήθεια εφαρμογής Ηλεκτρονικού Μητρώου Ελληνικού Σήματος για την κάλυψη των αναγκών της Διεύθυνσης Εμπορικής και Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού.
Θα καταχωρείται στο μητρώο, ανά κατηγορία προϊόντος και υπηρεσίας κάθε απονομή, μεταβίβαση, ανάκληση ή μεταβίβαση προσωρινή ή οριστική του Ελληνικού Σήματος και η καταχώρηση των στοιχείων στο μητρώο θα γίνεται ηλεκτρονικά απευθείας από χρήστες του φορέα απονομής.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 18.450 ευρώ και οι φάκελοι με τις σφραγισμένες προσφορές πρέπει να κατατεθούν μέχρι την Παρασκευή 22 Μάιου 2015 στις 2 το μεσημέρι στη διεύθυνση προμηθειών του υπουργείου Οικονομίας. Θα αποσφραγιστούν οι προσφορές τη Δευτέρα 25 Μάιου 2015 στις 11 το πρωί, στην έδρα του υπουργείου.
Σημειώνεται ότι σε τρεις μήνες από την υπογραφή της σύμβασης θα πρέπει να παραδοθεί το έργο.
Υπενθυμίζεται ότι μέχρι τώρα οι φορείς που έχουν πιστοποιηθεί για την απονομή σήματος είναι οι εξής:
- για το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα ο Ελληνικός Γεωργικός Οργανισμός - Δήμητρα
- για τα αλκοολούχα ποτά η Γενική Διεύθυνση του Γενικού Χημείου του κράτους
Η Επιτροπή Ελληνικού Σήματος είναι υπεύθυνη για την εποπτεία του μητρώου ενώ ο διαδικτυακός τόπος του μητρώου θα είναι δημόσιος και ελεύθερα προσβάσιμος.
Τι είναι το Ελληνικό Σήμα
Το σήμα ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών, ταυτοποιεί την ελληνική προστιθέμενη αξία προϊόντων και υπηρεσιών διαφόρων κατηγοριών.
Βρίσκεται στη διάθεση των επιχειρήσεων που παράγουν στη χώρα μας αλλά και των καταναλωτών σε όλον τον κόσμο που επιλέγουν την ελληνική γη, τα ελληνικά χέρια και το ελληνικό μυαλό.
Σκοπός του είναι η εδραίωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών στα προϊόντα που δηλώνονται ελληνικά και η αποφυγή φαινομένων παραπλάνησης τους, η προστασία των συμφερόντων των παραγωγών από απομιμήσεις και αθέμιτο ανταγωνισμό, καθώς και η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων.
Ταυτόχρονα μέσα από τη δράση αυτή προωθούνται τα τοπικά προϊόντα και η τοπική επιχειρηματικότητα, μέρος της οποίας αποτελούν οι μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις παραγωγών και μεταποιητών των ελληνικών προϊόντων.