Κέρδη 21,9 εκατ. δολ. για τη ΦΑΓΕ – Πτώση των πωλήσεων στην Ελλάδα
Βασικός λόγος ήταν η υποχώρηση του δολαρίου ΗΠΑ έναντι του ευρώ, η αλλαγή του προϊοντικού μείγματος και η αύξηση των τιμών.
Ειδικότερα οι πωλήσεις της εταιρείας “έτρεξαν” σε ΗΠΑ, Ιταλία και Ηνωμένο Βασίλειο με ρυθμό 22%, 80,6% και 38,8%, αντίστοιχα. Αντιθέτως στην Ελλάδα οι πωλήσεις στην Ελλάδα συνέχισαν να υποχωρούν καταγράφοντας πτώση 2,6% σε αξία και 6,4% σε όγκο. Αποτέλεσμα οι πωλήσεις εκτός Ελλάδος αντιπροσωπεύουν πλέον το 76,5% των συνολικών πωλήσεων σε αξία από 71,4% που ήταν το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν. Σε ότι αφορά τα καθαρά κέρδη αυτά ανήλθαν στα 21,9 εκατ. δολάρια, σε σύγκριση με καθαρή ζημία ύψους 11,6 εκατ. δολάρια το εννιάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου του 2013.
Πάντως, σε επίπεδο τρίτου τριμήνου τα μεγέθη της εταιρείας εμφάνισαν υποχώρηση με την πορεία στην Ελλάδα να καταγράφει ακόμη μεγαλύτερη πτώση σε σχέση με το εννεάμηνο.
Συγκεκριμένα οι πωλήσεις το τρίτο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 10,8% σε αξία και 6,3% σε όγκο ανερχόμενες στα 170,9 εκατ. δολάρια. Ο χαμηλότερος ρυθμός αύξησης το τρίτο τρίμηνο σε σχέση με τα μεγέθη εννεαμήνου αποδίδεται στην ενίσχυση του δολαρίου έναντι του ευρώ.
Πάντως, η γαλακτοβιομηχανία συνέχισε να “βλέπει” τις πωλήσεις της να αυξάνονται στις διεθνείς αγορές και να συρρικνώνονται στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της σε αξία σε ΗΠΑ, Ιταλία και Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν 14,7%, 61,6% και 37,6%, αντίστοιχα, ενώ στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 9,8%. Σε επίπεδο όγκου πωλήσεων αυξήθηκαν κατά 6,3% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013. Άνοδος η οποία προήλθε από την αύξηση των πωλήσεων σε όγκο στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο κατά 9,5%, 65,4% και 23,2%, αντίστοιχα, οι οποίες αντισταθμίστηκαν εν μέρει από τη μείωση των πωλήσεων σε όγκο στην Ελλάδα κατά 8,8%.
Σημειώνεται ότι η Φάγε International προμηθεύει 280 αλυσίδες σούπερ μάρκετ, 75.000 καταστήματα λιανικής πώλησης σε 40 αγορές.
Παρά το γεγονός ότι το δυνατό χαρτί της Φάγε σήμερα στις διεθνείς αγορές είναι το γιαούρτι, η διοίκηση της εταιρείας δεν αποκλείει στο μέλλον να εξετάσει και το ενδεχόμενο να επεκτείνει την παρουσία της στα ράφια του εξωτερικού και με άλλες κατηγορίες προϊόντων, όπως τα επιδόρπια, η κρέμα γάλακτος, τα τυριά και το γάλα.