Μάχη μέχρι εσχάτων Aegean-Ryanair για τις Κυπριακές Αερογραμμές
στέλεχος της εταιρίας στην Ιρλανδική εφημερίδα Irish Times. Υπόσχεται όμως ... ανάπτυξη και τα αεροπλάνα της εταιρίας θα γίνουν, σε πέντε έτη, 20 από πέντε που είναι σήμερα και οι επιβάτες θα τετραπλασιαστούν και θα φτάσουν τα 4 εκατομμύρια το χρόνο. Η Raynair μαζί με την ελληνική Aegean είναι οι δύο εταιρίες που καλούνται πλέον να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές σε μια διαδικασία πώλησης όπου στην ουσία οι ενδιαφερόμενοι δεν γνωρίζουν ακόμα τι αγοράζουν. Τα στελέχη της Ryanair προσπαθούν με επιθέσεις στην Aegean να υπονομεύσουν τη διαδικασία πώλησης και να δημιουργήσουν επιχειρήματα σε περίπτωση που δεν αναδειχτούν "νικητές" και αποφεύγουν να τοποθετηθούν σε ουσιώδη προβλήματα που υπάρχουν στο διαγωνισμό.
Το βασικότερο είναι πως εκκρεμεί απόφαση της ΕΕ για τυχόν παροχή κρατικών ενισχύσεων ύψους 130 εκ Ευρώ τα οποία αν καταλογιστούν θα πρέπει να επιστραφούν από την εταιρία δηλαδή από το νέο ιδιοκτήτη.
Όμως τα πράγματα δεν είναι καθόλου εύκολα ακόμα και αν αποφασιστεί από την κυπριακή κυβέρνηση να κλείσει η εταιρία καθώς υπολογίζεται ότι οι αποζημιώσεις που θα κληθεί να καταβάλει το κράτος είναι της τάξεως των 56 εκ Ευρώ στα οποία περιλαμβάνονται προπωλημένα εισιτήρια, πρόστιμα για πρόωρη λήξη ενοικίασης αεροσκαφών αλλά και αποζημιώσεις προσωπικού.
Πάντως το αίολο του διαγωνισμού έχει ήδη οδηγήσει σε μια πρώτη παράταση της κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για τις 17 Νοεμβρίου και οι πληροφορίες αναφέρουν πως οι παρατάσεις θα συνεχιστούν μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο της διαδικασίας και των όρων πώλησης.
ΝΙΚ