Αύξηση τζίρου 9% στα online σούπερ μάρκετ - Τι προτιμούν οι καταναλωτές
![Αύξηση τζίρου 9% στα online σούπερ μάρκετ - Τι προτιμούν οι καταναλωτές](https://www.fpress.gr/media/news/2025/02/11/110851/main/737abb191fd13f7afea2d6091392e90f_XL.jpeg)
Ποιες κατηγορίες προϊόντων πρωταγωνιστούν
![](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/pin1-1-1024x570.png)
Συνεχίζεται η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στο κλάδο των σούπερ μάρκετ με τους καταναλωτές να δαπανούν online το 2024 335 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, δηλαδή 9% περισσότερα από το 2023.
![](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/pin2-1-1024x570.png)
Σημειώνεται ότι ο τζίρος αυτός δεν περιλαμβάνει Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες όπως eFood Market & Wolt Market που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά.
Τα παραπάνω στοιχεία περιλαμβάνονται στο ετήσιο report που δημοσίευσε η Convert Group.
![](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/pin3-1024x573.png)
Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση μέσης αξίας παραγγελίας κατά 6% στα 85 ευρώ που οφείλεται κυρίως στα περισσότερα τεμάχια που αυτή περιέχει (κατά μέσο όρο 34,3τμχ σε σχέση με 32,8 το 2023) και όχι στον πληθωρισμό, αφού η αύξηση της μέσης online τιμής αγαθών ήταν 1% σε σχέση με 8% που ήταν το 2023.
Οι κατηγορίες με τη μεγαλύτερη αύξηση
Τα στοιχεία αυτά και πολλά ακόμη πολύτιμα ευρήματα περιλαμβάνονται στο ετήσιο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group, η ηγέτιδα εταιρεία στον τομέα των data & analytics για το πολυκαναλικό εμπόριο, μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit Suite, η οποία δημιουργεί αξία σε εκατοντάδες λιανέμπορους και προμηθευτές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Ειδικά στην Ελλάδα, το δείγμα της Convert Group κάλυψε το 2024 το 83% της αγοράς, ενώ για το 2025 θα ανέλθει σε 90% κάλυψη της αγοράς με την προσθήκη του efresh και των παραγγελιών του ΑΒ μέσω e-food (εξαιρώντας πάντα efood market και wolt market).
![](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/pin4-1024x573.png)
![](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/pin5-1024x568.png)
Σε σύγκριση με το 2023 οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών το 2024 ήταν: +18% σε προϊόντα για κατοικίδια, +14% σε ποτά και αναψυκτικά, +12% σε κατεψυγμένα τρόφιμα ενώ τα συσκευασμένα τρόφιμα αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών κατά 9% και τα φρέσκα τρόφιμα κατά 8%.
![](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/pin6-1024x571.png)
Παρατηρήθηκε επίσης ότι το ποσοστό της δαπάνης που πηγαίνει σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αποτελεί το 15% του συνόλου των online αγορών που πραγματοποιήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2024.
![](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/pin7-1024x569.png)
Τέλος, η Παρασκευή αποτέλεσε την πιο δημοφιλή ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, αφού το 16,8% των συνολικών παραγγελιών έγιναν την συγκεκριμένη ημέρα.