Συνεχίζουν τις υψηλές πτήσεις τα 14 αεροδρόμια της Fraport Greece - Στο μείον παρέμεινε η Μύκονος

Συνεχίζουν τις υψηλές πτήσεις τα 14 αεροδρόμια της Fraport Greece - Στο μείον παρέμεινε η Μύκονος

Πάνω απο τη Θεσσαλονίκη «πέταξε» η Ρόδος

Ανοδικά, αλλά με βραδύτερο ρυθμό, κινήθηκαν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport τον Σεπτέμβριο, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 3,4% στην συνολική επιβατική κίνηση του πρώτου μήνα του Φθινοπώρου έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2023. Τα μεγαλύτερα σημάδια κόπωσης μεταξύ των προορισμών ωστόσο παρατηρήθηκαν στη Μύκονο, οι θεαματικές επιδόσεις της οποίας συνεχίζουν να φθίνουν.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Fraport, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια (Άκτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλονιά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος) υποδέχτηκαν τον Σεπτέμβριο πάνω από 5,3 εκατομμύρια ταξιδιώτες. Ο πρώτος μήνας του Φθινοπώρου έκλεισε με άνοδο 3,7% σε σχέση με πέρυσι, με τη διεθνή κίνηση να ενισχύεται σε ποσοστό 3,8% και την εγχώρια να καταγράφει άνοδο 3,2% σε ετήσια βάση.

Στο μείον η Μύκονος

Παρά την συνολική ανοδική εικόνα όμως, υπήρξαν προορισμοί με αρνητικό πρόσημο, μεταξύ των οποίων και ο premium προορισμός της Μυκόνου. Για την ακρίβεια η επιβατική κίνηση στη Μύκονο τον Σεπτέμβριο σημείωσε απώλειες της τάξης του 6,9% σε σχέση με πέρυσι. Σημαντική υστέρηση εμφάνισε η διεθνής κίνηση, η οποία καταγράφηκε μειωμένη κατά 9%, ενώ μικρότερες ήταν οι απώλειες στην κίνηση εσωτερικού η οποία περιορίστηκε κατά 2,1% έναντι του 2023.

Σε επίπεδο εννεαμήνου, το νησί των Ανέμων έκλεισε με υστέρηση της τάξης του 2,3% στην επιβατική κίνηση, με τον Αύγουστο όπου σημειώθηκε οριακή άνοδος 0,4%, να μην καταφέρνει να ισοσκελίσει τις απώλειες. Τους πρώτους εννέα μήνες του έτους η κίνηση από το εξωτερικό καταγράφηκε μειωμένη κατά 4,2% ενώ η κίνηση εσωτερικού παρουσίασε αύξηση της τάξης του 2,2%, καλύπτοντας εν μέρει τις διεθνείς απώλειες.

Πέρα από την Μύκονο αρνητικό πρόσημο τον Σεπτέμβριο εμφάνισε τόσο η Καβάλα και η Κεφαλονιά, όσο και η Κως και το Άκτιο, με την πτώση της επιβατικής κίνησης να φτάνει το -4% και -1,1% και -0,7% και -0,3% αντίστοιχα. Σε κάθε περίπτωση όμως, η Μύκονος ήταν ο μοναδικός νησιωτικός προορισμός της χώρας που είχε αρνητικό πρόσημο τόσο στις επιδόσεις του Σεπτεμβρίου όσο και σε αυτές των πρώτων εννέα μηνών της χρονιάς.

Θετικό πρόσημο για την Σαντορίνη

Στον αντίποδα, ο έτερος premium προορισμός της χώρας, η Σαντορίνη, εμφάνισε θετικό πρόσημο τον Σεπτέμβριο, συνεχίζοντας τις καλές επιδόσεις του Αυγούστου. Συγκεκριμένα η επιβατική κίνηση του Σεπτεμβρίου κατέγραψε άνοδο της τάξης του 2,4% σε σχέση με πέρυσι με την διεθνή κίνηση να αυξάνει κατά 4% και την κίνηση εσωτερικού να ενισχύεται οριακά κατά 0,1%.

Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, το αεροδρόμιο της Σαντορίνης σημείωσε αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 3,4%. Αρωγός ήταν η κίνηση εσωτερικού η οποία αυξήθηκε κατά 6,1% σε σχέση πέρυσι ενώ η διεθνής κίνηση αυξήθηκε κατά 1,4%.

Οι πρωταγωνιστές του Σεπτεμβρίου

Όσο για τους πρωταγωνιστές του Σεπτεμβρίου, τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση κατέγραψε η Σκιάθος η επιβατική κίνηση της οποίας αυξήθηκε κατά 25,7% και ακολούθησε η Μυτιλήνη με την επιβατική κίνηση να καταγράφεται 19,6% υψηλότερη σε σχέση με πέρυσι.

Σε επίπεδο απόλυτων αριθμών η Ρόδος ήταν η κερδισμένη του Σεπτεμβρίου με τους ταξιδιώτες που την επισκέφτηκαν να φτάνουν τα 1,06 εκατ.. Στην δεύτερη θέση ακολούθησε η Θεσσαλονίκη οι επιβάτες του αεροδρομίου της οποίας έφτασαν τις 774 χιλιάδες.

Στο σύνολό τους τα περιφερειακά αεροδρόμια φαίνεται να κινούνται και φέτος για νέο ιστορικό υψηλό, με την επιβατική κίνηση στο εννεάμηνο να ξεπερνά τα 30 εκατ. ταξιδιώτες. Για την ακρίβεια, η επιβατική κίνηση σημείωσε άνοδο 5,9% σε ετήσια βάση, ενισχυόμενη τόσο από την κίνηση εσωτερικού (+6,5%) όσο κι από την κίνηση εξωτερικού (+ 5,8%).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ