Hellenic Train: Στα 65 εκατ. ευρώ οι ζημιές του 2023 – Πτώση εσόδων 37%

Hellenic Train: Στα 65 εκατ. ευρώ οι ζημιές του 2023 – Πτώση εσόδων 37%

Ο τζίρος της εταιρείας το 2023 μειώθηκε δραστικά στα 97,02 εκατ. ευρώ από 153,9 εκατ. ευρώ

Απώλεια εσόδων έως και 37% σε σύγκριση με το 2022 και καθαρές ζημίες ύψους 65,06 εκατ. ευρώ από 883.428 ευρώ κατέγραψε η Hellenic Train κατά την περυσινή χρονιά, έτος που στιγματίστηκε από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, αναδεικνύοντας με τον χειρότερο τρόπο όλες τις παθογένειες που εξακολουθεί να έχει ο ελληνικός σιδηρόδρομος.

Μετά το δυστύχημα στα Τέμπη και για κάποιο διάστημα, η κυκλοφορία σε όλο το εθνικό δίκτυο διακόπηκε, ενώ κατά τους μήνες Απρίλιο και Μάιο αυτή σταδιακά αποκαταστάθηκε με περιορισμένη χωρητικότητα καθώς και με μειωμένες ταχύτητες, εν αναμονή και της ενεργοποίησης των συστημάτων ETCS στη γραμμή (ακόμη στα τρένα δεν είναι λειτουργικό το σύστημα) Αθήνα – Θεσσαλονίκη τον Οκτώβριο του 2023. Ωστόσο τον Σεπτέμβριο η σιδηροδρομική υποδομή ξηλώθηκε λόγω του «Daniel», με αποτέλεσμα να διακοπεί εκ νέου η κυκλοφορία των τρένων μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου, οπότε ο κεντρικός άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη –που αντιστοιχεί στο 60% των εσόδων της εταιρείας– επαναλειτούργησε σε μονή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή.

Ο τζίρος της εταιρείας το 2023 μειώθηκε δραστικά στα 97,02 εκατ. ευρώ από 153,9 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας πτώση σχεδόν 37%. Ο κύκλος εργασιών που αφορά τα έσοδα από τα εισιτήρια μειώθηκε περίπου 43,16% και διαμορφώθηκε στα 46,6 εκατ. ευρώ από 82,1 εκατ. ευρώ. Τα συνολικά λειτουργικά έξοδα της εταιρείας μειώθηκαν στα 121,5 εκατ. ευρώ από 126,1 εκατ. ευρώ, δεδομένης και της μείωσης τόσο του ενεργειακού κόστους όσο και των τελών χρήσης του δικτύου.

Στις οικονομικές της καταστάσεις, η εταιρεία αναφέρει πως αυτά τα απρόβλεπτα γεγονότα σε συνδυασμό και με την καθυστέρηση στην είσπραξη της κρατικής επιχορήγησης για τα έτη 2022 και 2023 οδήγησαν σε σημαντικό χρηματοδοτικό κενό, που καλύφθηκε με δάνειο ύψους 70 εκατ. του ιταλικού ομίλου FS, με την εγγύηση του μετόχου Trenitalia για το 2023. Μέχρι και την ημερομηνία σύνταξης της έκθεσης, η εταιρεία αναφέρει πως δεν έχουν εισπραχθεί τιμολόγια του έτους 2022 ύψους 60 εκατ., ενώ η εταιρεία εγείρει απαιτήσεις ύψους 20 εκατ. για γεγονότα που έγιναν μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2022. Ολα αυτά, όπως υποστηρίζει, οδήγησαν σε ζημίες 65 εκατ. ευρώ για τη χρήση του 2023.

Παράλληλα, τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας κατέστησαν αρνητικά, με τη διοίκησή της να συγκαλεί γενική συνέλευση μετόχων ώστε να ληφθούν μέτρα, όπως η ΑΜΚ, για την ανακεφαλαιοποίησή της. Τέλος, η Hellenic Train αναφέρει πως στις οικογένειες των θυμάτων χορήγησε αποζημιώσεις συνολικού ποσού 2,7 εκατ. ευρώ, του οποίου το μεγαλύτερο μέρος έχει ανακτηθεί μέσω της ασφαλιστικής κάλυψης της εταιρείας, ενώ προτίθεται να διεκδικήσει αποζημιώσεις για ζημίες που υπέστη από τη μείωση του μεταφορικού έργου τόσο την περίοδο μετά τα Τέμπη όσο και μετά την καταιγίδα «Daniel».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ