Αττική Οδός: Απορρίφθηκε από το ΣτΕ η προσφυγή Vinci – Μυτιληναίου - Aνοίγει ο δρόμος για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η Αττική Οδός έχει αποδεδειγμένες επιδόσεις σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας
Τον δρόμο για την παραχώρηση της 25ετούς σύμβασης παραχώρησης της Αττικής οδού, ανοίγει το Συμβούλιο της Επικρατείας, απορρίπτοντας την προσφυγή που είχε καταθέσει εναντίον του προτιμητέου επενδυτή, που ήταν ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η κοινοπραξία Vinci -Μυτιληναίος.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε αναδειχθεί προσωρινός επενδυτής, προσφέροντας τίμημα ρεκόρ ύψους 3,27 δισ. το περασμένο καλοκαίρι.
Η κοινοπραξία Vinci- Μυτιληναίου είχε στραφεί κατά του διαγωνισμού επικαλούμενη έλλειμμα τεκμηρίωσης σχετικά με τον τρόπο χρηματοδότησης του έργου.
Είχε προηγηθεί αίτηση αναστολής του ίδιου σχήματος για το διαγωνισμό της Αττικής οδού που διεξήγαγε το ΤΑΙΠΕΔ, η οποία απορρίφθηκε από την Ανεξάρτητη Αρχή Προδικαστικών Προσφύγων.
Η σύμβαση παραχώρησης Αττικής οδού ολοκληρώνεται τον Οκτώβριο του 2024 και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει κινήσει τις προκαταρκτικές διαδικασίες για την παραλαβή του έργου, η οποία εκτιμάται ότι θα χρειαστεί αρκετό χρόνο μέχρι να ολοκληρωθεί.
Η ανάληψη της παραχώρησης της Αττικής Οδού σηματοδοτεί μια εξαιρετικά θετική και πολλαπλά σημαντική εξέλιξη, με πλήθος οφέλη για τον Όμιλο και τους μετόχους του καθώς διπλασιάζει σε αξία το ήδη διευρυμένο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων και ενισχύει περαιτέρω την παραγωγή υψηλών, σταθερών και προβλέψιμων ταμειακών ροών σε μακροχρόνια βάση.
Η Αττική Οδός έχει αποδεδειγμένες επιδόσεις σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας με δυνατότητα περαιτέρω ενίσχυσης ως αποτέλεσμα των αναπτύξεων οι οποίες υλοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής (Ελληνικό, Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο). Επιπλέον είχε καλές επιδόσεις κάτω από εξαιρετικά αντίξοες και απρόβλεπτες συνθήκες (συμπεριλαμβανομένης της πρόσφατης πανδημικής κρίσης).
Με την προσθήκη της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού, το συνολικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων που διαχειρίζεται ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα ξεπερνάει τα 1,600 χλμ., συμπεριλαμβανομένου και του έργου της Εγνατίας Οδού. Το χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων του Ομίλου είναι από τα μεγαλύτερα και «νεαρότερα» χαρτοφυλάκια στην Ευρώπη (με μέση υπολειπόμενη συμβατική χρονική διάρκεια τα 25 έτη), διασφαλίζοντας έναν μακροπρόθεσμο ορίζοντα σημαντικών, προβλέψιμων και επαναλαμβανόμενων αποδόσεων.
Ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συγκαταλέγεται μεταξύ των σημαντικότερων ελληνικών επιχειρηματικών ομίλων, με σημαντική παρουσία και στο εξωτερικό. Με περισσότερους από 6.500 εργαζομένους αποδεικνύει στην πράξη για μία ακόμη φορά τη διαχρονική επενδυτική του δέσμευση στη χώρα μας, υλοποιώντας ένα πρωτόγνωρο επενδυτικό πρόγραμμα που ξεπερνά τα 10 δισ. ευρώ και το οποίο δημιουργεί περισσότερες από 20.000 θέσεις εργασίας, στηρίζοντας παράλληλα και το εγχώριο τραπεζικό σύστημα, διατηρώντας συνεχώς όλα τα διαθέσιμά του σε ελληνικές τράπεζες.