H Τesla «έκαψε» κεφαλαιοποίηση $85 δισ. σε μία ημέρα – Η νέα «βασίλισσα» στις μετοχές
Το γεγονός ότι η Lilly είναι μεταξύ των εταιρειών που ξεπέρασαν την Tesla σηματοδοτεί μια αλλαγή στη διάθεση των επενδυτών.
Η πρόβλεψη της Tesla για επιβράδυνση της ανάπτυξής της το 2024 απογοήτευσε τους επενδυτές, καθώς αναμένεται να μπει σε μια μεταβατική περίοδο που θα οδηγήσει στην κατασκευή νέων μοντέλων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οδηγώντας σε βαριές απώλειες τη μετοχή της την Πέμπτη.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία του Έλον Μασκ είδε τη μετοχή της να κατρακυλά, χάνοντας συνολικά αξία ύψους 85 δισ. δολαρίων, με την κεφαλαιοποίησή της αυτοκινητοβιομηχανίας να υποχωρεί κάτω από αυτή της φαρμακευτικής Eli Lilly.
Όπως σημειώνει το Bloomberg, οι καινοτόμες εταιρείες φαρμάκων για την απώλεια βάρους έχουν ξεπεράσει τις εταιρείες κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μετοχές τους γίνονται ολοένα και πιο ελκυστικές για τους επενδυτές.
Το γεγονός ότι η Lilly είναι μεταξύ των εταιρειών που ξεπέρασαν την Tesla σηματοδοτεί μια αλλαγή στη διάθεση των επενδυτών. Δεν αγοράζονται πλέον οι κατασκευαστές και οι προμηθευτές ηλεκτρικών οχημάτων με την υπόσχεση της μαζικής υιοθέτησης. Αντ’ αυτού, τα επενδυτικά προϊόντα που έχουν σχέση με την απώλεια βάρους κερδίζουν έδαφος.
Η μετοχή της Lilly έχει εκτιναχθεί χάρη στα φάρμακα Mounjaro και Zepbound, καθιστώντας την τη μεγαλύτερη εταιρεία υγειονομικής περίθαλψης στον κόσμο. Παρόμοιες ελπίδες για τα φάρμακα της Novo Nordisk A/S έχουν εκτοξεύσει τη δανέζικη εταιρεία στην κορυφή της Ευρώπης, όπου είναι η πιο πολύτιμη εισηγμένη.
«Οι αγορές τείνουν να ακιλουθούν τις μεγάλες τάσεις και σίγουρα μία από αυτές τις τάσεις ήταν και τα ηλεκτρικά οχήματα και όλα όσα σχετίζονται με την Tesla», δήλωσε ο Steve Sosnick, επικεφαλής στρατηγικός αναλυτής της Interactive Brokers. «Αυτή τη στιγμή, οι τάσεις που πραγματικά συγκινούν τους επενδυτές είναι η τεχνητή νοημοσύνη και τα φάρμακα GLP1 για την απώλεια βάρους».
Η Tesla, που κάποτε ήταν η πέμπτη μεγαλύτερη εταιρεία στον δείκτη S&P 500, χάνει τώρα έδαφος έναντι της Lilly και της Broadcom και δίνει μάχη για να παραμείνει στην πρώτη 10άδα. Η πτώση της αυτοκινητοβιομηχανίας κατά 12% την Πέμπτη έφερε την κεφαλαιοποίησή της σε περίπου 580 δισεκατομμύρια δολάρια μετά τα κέρδη που συνοδεύτηκαν από προειδοποίηση ότι ο ρυθμός επέκτασής της θα είναι «σημαντικά χαμηλότερος» φέτος. Η αποτίμηση της Lilly βρισκόταν λίγο πάνω από τα 595 δισ. δολάρια.
Η άνοδος της Lilly τροφοδοτήθηκε κυρίως μία νέα κατηγορία φαρμάκων που ονομάστηκε – GLP1s – για τη θεραπεία της παχυσαρκίας και του διαβήτη, μαζί με μια πειραματική θεραπεία για τη νόσο του Alzheimer. Μετά το περσινό ράλι 59%, οι μετοχές της φαρμακευτικής εταιρείας σημειώνουν άνοδο κατά 7,7% μέχρι στιγμής φέτος και οι πωλήσεις των Mounjaro και Zepbound αναμένεται να ωθήσουν τη μετοχή ακόμη υψηλότερα.
Η χρηματιστηριακή αξία της Lilly έκλεισε για τελευταία φορά πάνω από εκείνη της Tesla στις αρχές του 2023, αν και έχουν περάσει περίπου τέσσερα χρόνια από τότε που η χρηματιστηριακή αξία της φαρμακοβιομηχανίας διατηρήθηκε σταθερά πάνω από εκείνη της εταιρείας EV.
Εν τω μεταξύ, ο αναλυτής της Goldman Sachs, Mark Delaney, δήλωσε ότι η επιβράδυνση της ανάπτυξης τόσο όσον αφορά τις παραδόσεις οχημάτων όσο και τα κέρδη θα προκαλέσει επιβάρυνση για τη μετοχή της Tesla. Οι μετοχές της έχουν χάσει περισσότερο από το ένα τέταρτο της αξίας τους τον Ιανουάριο, καθιστώντας την τη μόνη χαμένη μετοχή μέχρι στιγμής το 2024 μεταξύ των «big 7» του κλάδου.
«Εάν πουλάτε ένα φουτουριστικό όραμα – που, για να είμαστε δίκαιοι, έχει λειτουργήσει πολύ καλά – και παρόλα αυτά δεν είστε πρόθυμοι να προσφέρετε συγκεκριμένες οδηγίες για το εγγύς μέλλον, αυτό θα πλήξει τη μετοχή σας», είπε για την Tesla ο Sosnick της Interactive Brokers.