Η Novo Nordisk ξεπέρασε για λίγο την LVMH ως η πιο πολύτιμη εταιρεία της Ευρώπης
Η LVMH, η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πολυτελείας στον κόσμο, έχει πληγεί από τις αυξανόμενες ανησυχίες για τις προοπτικές της κινεζικής οικονομίας
Η δανική φαρμακοβιομηχανία Novo Nordisk απείλησε για λίγο την LVMH ως την πιο πολύτιμη εισηγμένη εταιρεία της Ευρώπης σε ενδοημερήσια διαπραγμάτευση, τερματίζοντας τη βασιλεία του γαλλικού ομίλου πολυτελείας 2-1/2 ετών στην κορυφή.
Η LVMH, η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πολυτελείας στον κόσμο, έχει πληγείαπό τις αυξανόμενες ανησυχίες για τις προοπτικές της κινεζικής οικονομίας.
Εν τω μεταξύ, η Novo οδηγεί σε ένα κύμα ζήτησης για τα εξαιρετικά αποτελεσματικά φάρμακα για τον διαβήτη και την απώλεια βάρους Ozempic και Wegovy, τα οποία έχουν οδηγήσει τα κέρδη και τις μετοχές της σε υψηλά επίπεδα ρεκόρ.
Οι μετοχές της έχουν αυξηθεί περίπου 17% από τότε που ανακοίνωσε στις 8 Αυγούστου ότι μια μεγάλη μελέτη έδειξε ότι το Wegovy είχε επίσης ένα σαφές καρδιαγγειακό όφελος, ενισχύοντας τις ελπίδες της εταιρείας να προχωρήσει και ως φάρμακο για τον τρόπο ζωής.
Στις 0843 GMT, η Novo Nordisk είχε κεφαλαιοποίηση 421 δισεκατομμυρίων δολαρίων, συμπεριλαμβανομένων των μη εισηγμένων μετοχών, σύμφωνα με τα στοιχεία της Refinitiv και τις εταιρικές γνωστοποιήσεις του αριθμού των μετοχών της.
Η εισηγμένη στο γαλλικό χρηματιστήριο LVMH είχε κεφαλαιοποίηση 420,97 δισεκατομμυρίων δολαρίων την ίδια στιγμή, καθώς ήταν η μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία της Ευρώπης από τον Φεβρουάριο του 2021, όταν έριξε τον όμιλο καταναλωτικών αγαθών Nestle από την πρώτη θέση.
Στις 10:30 GMT, η αγοραία αξία της LVMH ήταν και πάλι μεγαλύτερη στα 423,9 δισεκατομμύρια δολάρια περίπου, ενώ της Novo ήταν περίπου 421,9 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η τιμή της μετοχής της Novo έχει σχεδόν τριπλασιαστεί τα τελευταία τρία χρόνια, ενώ αυτή της LVMH, έδρα των ετικετών μόδας Louis Vuitton και Dior, έχει διπλασιαστεί.
«Το ότι η Novo πλησιάζει την LVMH ως το μεγαλύτερο απόθεμα κεφαλαιοποίησης της Ευρώπης αντικατοπτρίζει την πρόσφατη επιτυχία προϊόντων της Novo, ενώ οι πρόσφατες τάσεις της LVMH ήταν πιο μικτές», δήλωσε ο Marcel Stotzel, co-portfolio manager του Fidelity European Fund και του Fidelity European Trust.