Πικρή σοκολάτα: Στους καταναλωτές μετακυλίουν το κόστος οι εταιρείες

 Πικρή σοκολάτα: Στους καταναλωτές μετακυλίουν το κόστος οι εταιρείες

Οι καταναλωτές στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική έχουν ήδη δει αυξήσεις των τιμών περίπου 20% τα τελευταία δύο χρόνια και αρχίζουν να μειώνουν την ποσότητα σοκολάτας που αγοράζουν

 

 

Οι κατασκευαστές σοκολάτας όπως η Hershey και η Mondelez αντιμετωπίζουν αυστηρότερες συνθήκες συναλλαγών κατά το επόμενο έτος, καθώς προσπαθούν να μετακυλίσουν τα έξοδα του κακάο στους καταναλωτές.

Η βιομηχανία έχει απολαύσει κέρδη των τα τελευταία δύο χρόνια, καθώς η ζήτηση για σοκολάτα άντεξε παρά τις αυξήσεις των τιμών, αλλά τα δεδομένα που παρατηρήθηκαν από το Reuters δείχνουν ότι αυτή η τάση μπορεί να σπάσει ακριβώς όπως οι τιμές για το κακάο έφθασαν σε υψηλό 46 ετών όπως οι τιμές της ζάχαρης που βρίσκονται σε υψηλό δεκαετίας.

Οι καταναλωτές στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική έχουν ήδη δει αυξήσεις των τιμών περίπου 20% τα τελευταία δύο χρόνια και αρχίζουν να μειώνουν την ποσότητα σοκολάτας που αγοράζουν σύμφωνα με τους ερευνητές της Nielsen.

Οι καταναλωτές "ψωνίζουν περισσότερο, ελπίζοντας να βρουν συμφωνίες", δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mondelez Dirk van de Put τον περασμένο μήνα.

Ο κατασκευαστής Cadbury Mondelez αναμένει ότι ο πληθωρισμός στο κακάο και τη ζάχαρη θα συνεχιστεί. Σε απάντηση, η εταιρεία δήλωσε ότι εξασφαλίζει ότι είναι σημαντικά αντισταθμισμένη και συνεχίζει να οδηγεί την παραγωγικότητα.

"Η αύξηση της ζάχαρης και του κακάου είναι ειδικές ", δήλωσε ο Mondelez CFO Luca Zaramella τον Ιούλιο. "Μιλάμε για πιθανότατα 30 τοις εκατό (αύξηση) αν κοιτάξετε τους τελευταίους 12 μήνες, ή ακόμα περισσότερο, ιδιαίτερα στο κακάο".

Αλλά μετά από περισσότερα από δύο χρόνια υψηλότερων τιμών, οι λιανοπωλητές πιέζουν, ανέφεραν οι αναλυτές, με αποτέλεσμα μια μάχη που θέτει σε κίνδυνο τα περιθώρια των σοκολάτας και την κερδοφορία.

Μια τέτοια μάχη είχε ως αποτέλεσμα ο Mondelez να αποσύρει προηγουμένως το Cadbury και το Milka Bars από τα ράφια του βελγικού σούπερ μάρκετ Colruyt μετά την αποτυχία να συμφωνήσουν στις τιμές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ