«Πράσινο φως» από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για το deal Attica Group – ΑΝΕΚ

«Πράσινο φως» από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για το deal Attica Group – ΑΝΕΚ

Τα επόμενα βήματα

Ομόφωνα ενέκρινε η Επιτροπή Ανταγωνισμού τη διάσωση δια απορρόφησης της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας Κρήτης από την Attica Group.

Σημειώνεται ότι στην προσπάθεια διάσωσης της ΑΝΕΚ από την Attica Group αντιτάχθηκαν με παρεμβάσεις τους στην Επιτροπή τόσο η Seajets του κ. Μάριου Ηλιόπουλου, όσο και ο όμιλος Γκριμάλντι, χωρίς, όμως, αποτέλεσμα.

Υπενθυμίζεται ότι η συμφωνία προβλέπει:

α) τη συγχώνευση με απορρόφηση της ΑΝEΚ από την Εταιρεία με σχέση ανταλλαγής μία κοινή ή προνομιούχο μετοχή της ΑΝEΚ προς 0,1217 νέες κοινές ονομαστικές μετοχές της ATTICA και

β) την καταβολή του ποσού των 80.000.000 ευρώ προς πλήρη και ολοσχερή εξόφληση του δανεισμού της ΑΝEΚ προς τους ανωτέρω πιστωτές (ανεξόφλητο κεφάλαιο ύψους € 236.419.251,23 ευρώ πλέον του συνόλου ανεξόφλητων τόκων ως την ημερομηνία ολοκλήρωσης της συναλλαγής) από το ενοποιημένο σχήμα που θα προκύψει κατά την ημερομηνία ολοκλήρωσης της συγχώνευσης.

Αναλυτικά το διατακτικό:

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού σε Ολομέλεια, εγκρίνει ομόφωνα, κατ’ άρθρο 8 παράγραφο 6 του ν. 3959/2011, την υπ’αριθ. πρωτ. 9484/25.10.2022 γνωστοποιηθείσα συγκέντρωση, η οποία συνίσταται στη συγχώνευση με απορρόφηση της εταιρείας με την επωνυμία ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε (ΑΝΕΚ ) από την εταιρεία με την επωνυμία ATTICA ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ, δεδομένου ότι η εν λόγω συγκέντρωση, παρ’ ότι εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 1 του άρθρου 6 ν. 3959/2011, δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις επιμέρους αγορές στις οποίες αφορά.

Η ανωτέρω απόφαση καταχωρήθηκε στο βιβλίο των αποφάσεων της Επιτροπής Ανταγωνισμού που τηρείται στην Υπηρεσία μας την 3η Αυγούστου 2023 και έλαβε τον αριθμό 827/2023.

Τα επόμενα βήματα

H διαδικασία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Νοέμβριο. Πρώτα θα πρέπει να πραγματοποιηθούν οι Γενικές Συνελεύσεις των δύο εταιρειών για να εγκρίνουν την απόφαση και αυτό θα γίνει στα τέλη του προσεχούς Σεπτεμβρίου και μετά θα ακολουθήσει μέσα στον Νοέμβριο, υπολογίζεται, η έγκριση του ενημερωτικού από την Κεφαλαιαγορά.

«Έγινε το πρώτο σημαντικό βήμα αλλά υπάρχει ακόμα δρόμος για να ολοκληρωθεί η συγχώνευση. Υπάρχει πολύ… χαρτούρα ακόμα» ανέφεραν στο newmoney κύκλοι της Attica.

Η Ολομέλεια, λόγω της πολυπλοκότητας του ζητήματος, εξήντλησε κάθε περιθώριο και εξέτασε μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια ώστε, αφενός να μην υπάρξουν παρερμηνείες αφετέρου να μην εκτεθεί η ίδια, την ώρα που υπήρχαν έντονες αντιδράσεις για τη συγκεκριμένη από την Seajets και τις Μινωικές Γραμμές οι οποίες είχαν καταθέσει ενστάσεις και αντιπροτάσεις.

Η εισήγηση προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού είχε προτείνει την έγκριση της συγχώνευσης παρά τα πιθανά προβλήματα ανταγωνισμού που θα προκληθούν σε ορισμένα ζεύγη λιμένων στην Κρήτη και στην Αδριατική δημιουργώντας ή ενισχύοντας δεσπόζουσα θέση.

Οι εισηγητές αποφάνθηκαν πως η ΑΝΕΚ ως προβληματική επιχείρηση «θα αναγκαστεί στο εγγύς μέλλον να αποχωρήσει από την αγορά λόγω των οικονομικών δυσχερειών που αντιμετωπίζει, αν δεν εξαγορασθεί από άλλη επιχείρηση» και πως «δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική δυνατότητα εξαγοράς, λιγότερο επιβλαβής για τον ανταγωνισμό, εκτός από την κοινοποιηθείσα συγκέντρωση» Attica – ANEK.

H Αttica έχει κάνει προσφορά στα 80 εκατομμύρια ευρώ στις τράπεζες υπό τη μορφή ανάληψης των χρεών της ΑΝΕΚ και ποσοστό της τάξης 11,5% των μετοχών της Attica Group στους μετόχους της ΑΝΕΚ.

«Σφήνα» είχε μπει ο Μάριος Ηλιόπουλος της SeaJets είχε καταθέσει δύο φορές πρόταση για την αγορά της ΑΝΕΚ ανεβάζοντας το τίμημα στα; 83 εκατομμύρια ευρώμ ενώ παρέμβαση είχε κάνει και ο Όμιλος Γκριμάλντι. Πιο συγκεκριμένα, με επιστολή του στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ανέφερε ότι σε περίπτωση που «ναυαγούσε» η συγχώνευση της Attica με την ΑΝΕΚ ο ναπολιτανικός Όμιλος δεσμευόταν να δρομολογήσει πλοία του, στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής καλύπτοντας το κενό που θα άφηνε η ΑΝΕΚ η οποία εάν δεν απορροφούνταν θα έκλεινε.

Από την πλευρά της, η Minoan Lines είχε ενημερώσει την Επιτροπή Ανταγωνισμού ότι ήταν διατεθειμένη να διαπραγματευτεί την αγορά του πλοίου ΕΛΥΡΟΣ και να απορροφήσει το πλήρωμα του, σε περίπτωση που η ΑΝΕΚ επιθυμούσε να το πουλήσει ή εάν βρισκόταν στην ανάγκη να το αποσύρει από τη γραμμή στην οποία δραστηριοποιείται. Τελικώς το deal με την Attica Συμμετοχών πήρε το πράσινο φως από την Επ. Ανταγωνισμού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ