ΗΠΑ: Gannett κατά Google για τις διαφημίσεις στο διαδίκτυο

  ΗΠΑ: Gannett κατά Google για τις διαφημίσεις στο διαδίκτυο

Ο εκδότης της USA Today και περισσότερων από 200 ημερήσιων εφημερίδων κατήγγειλε ότι τα μέσα ενημέρωσης υποφέρουν επειδή η Google και η μητρική της Alphabet μονοπωλούν εργαλεία για την αγορά και την πώληση διαφημίσεων στο διαδίκτυο

 

Η Gannett, η μεγαλύτερη αλυσίδα εφημερίδων των ΗΠΑ, μήνυσε την Τρίτη την Google, κατηγορώντας την εταιρεία κοινωνικής δικτύωσης για παραβίαση της ομοσπονδιακής αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας, προσπαθώντας να μονοπωλήσει την αγορά διαδικτυακής διαφήμισης.
Ο εκδότης της USA Today και περισσότερων από 200 ημερήσιων εφημερίδων σε μια καταγγελία που κατατέθηκε στο ομοσπονδιακό δικαστήριο του Μανχάταν ανέφερε ότι τα μέσα ενημέρωσης υποφέρουν επειδή η Google και η μητρική της Alphabet μονοπωλούν εργαλεία για την αγορά και την πώληση διαφημίσεων στο διαδίκτυο.

Η Gannett είπε ότι αυτό αναγκάζει τους εκδότες να πουλήσουν περισσότερο διαφημιστικό χώρο στην Google σε χαμηλές τιμές, με αποτέλεσμα "δραματικά λιγότερα έσοδα για τους εκδότες και τους ανταγωνιστές της Google στον τομέα της τεχνολογίας διαφημίσεων, ενώ η Google απολαμβάνει υπέρογκα μονοπωλιακά κέρδη".

Κατέθεσε την αγωγή της πέντε μήνες αφότου το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ άσκησε παρόμοια αγωγή κατά της Google σχετικά με τη διαφημιστική τεχνολογία της εταιρείας Mountain View, με έδρα την Καλιφόρνια.

Στις 14 Ιουνίου, η Ευρωπαϊκή Ένωση είπε ότι η Google ίσως χρειαστεί να πουλήσει μέρος της διαφημιστικής της τεχνολογίας.

Η Google δημιούργησε διαφημιστικά έσοδα 224,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2022, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 80% των συνολικών εσόδων της Alphabet και σημείωσε συνολικά κέρδη 60 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η διαφήμιση επιτρέπει στην Google να προσφέρει πολλές από τις υπηρεσίες της δωρεάν, συμπεριλαμβανομένου του email και μεγάλο μέρος της πλατφόρμας βίντεο YouTube.

Τα έσοδα από διαφημίσεις του πρώτου τριμήνου της Google ήταν 54,5 δισεκατομμύρια δολάρια, ελάχιστα άλλαξαν σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Όπως πολλοί εκδότες εφημερίδων, η Gannett με έδρα τη ΜακΛίν της Βιρτζίνια έχει δυσκολευτεί τα τελευταία χρόνια με τη μείωση των εσόδων από διαφημίσεις και καθώς περισσότεροι λαμβάνουν τα νέα τους στο Διαδίκτυο.
Η Gannett είπε ότι η έντυπη κυκλοφορία στις εφημερίδες της μειώθηκε σχεδόν κατά 20% το 2020 και το 2021 και ότι έχει κλείσει περισσότερες από 170 εκδόσεις από το 2019, όταν συγχωνεύτηκε με την GateHouse Media.

Σύμφωνα με τη μήνυση, η διαδικτυακή ψηφιακή διαφήμιση στις Ηνωμένες Πολιτείες έχει σχεδόν οκταπλασιαστεί από το 2009 σε 200 δισ. δολ., αλλά τα έσοδα από τις διαφημίσεις εφημερίδων έχουν μειωθεί σχεδόν κατά 70% σε αυτό το διάστημα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ