Η Airbus ποντάρει στα υδρογονοκίνητα αεροπλάνα και όχι στα ηλεκτρικά

Η Airbus ποντάρει στα υδρογονοκίνητα αεροπλάνα και όχι στα ηλεκτρικά

Η Airbus ανακοίνωσε πρωτότυπα σχέδια για πολλά αεροπλάνα με μηδενικές εκπομπές και υδρογόνο το 2020 και σκοπεύει να δοκιμάσει έναν κινητήρα υδρογόνου σε ένα A380 το 2026

 

Με 4,5 δισεκατομμύρια ταξίδια επιβατών που πραγματοποιούνται κάθε χρόνο και περισσότερα από 16 εκατομμύρια αεροπλάνα που απογειώνονται στις ΗΠΑ κάθε χρόνο, τα αεροσκάφη ευθύνονται για το 2,5% των παγκόσμιων εκπομπών CO2, σύμφωνα με το Global Carbon Project, και το πρόβλημα αυξάνεται. Σύμφωνα με το CNBC mια προτεινόμενη λύση ανταγωνίζεται τη δύναμη των ορυκτών καυσίμων χωρίς τις εκπομπές - το υδρογόνο. Με τη βιομηχανία να προσπαθεί να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050, και οι δύο μεγάλοι παίκτες όπως η Airbus και οι νεοφυείς επιχειρήσεις εξερευνούν την τεχνολογία.

«Η Airbus εξετάζει το υδρογόνο για μεγάλο χρονικό διάστημα και πρόσφατα, τα τελευταία χρόνια, αύξησε αυτή την εστίαση. Εξετάζοντας τόσο την κυψέλη καυσίμου υδρογόνου όσο και την καύση υδρογόνου», λέει η Martha Neubauer, ανώτερη συνεργάτης της AeroDynamic Advisory.

Η Airbus ανακοίνωσε πρωτότυπα σχέδια για πολλά αεροπλάνα με μηδενικές εκπομπές και υδρογόνο το 2020 και σκοπεύει να δοκιμάσει έναν κινητήρα υδρογόνου σε ένα A380 το 2026.

Δύο startups, η ZeroAvia και η Universal Hydrogen, επιδιώκουν επίσης αεροσκάφη με υδρογόνο. Και οι δύο ολοκλήρωσαν πρόσφατα δοκιμαστικές πτήσεις με αεροπλάνα περιφερειακού μεγέθους και ελπίζουν να εισέλθουν στην αγορά έως το 2025. Ωστόσο, υπάρχουν σημαντικές προκλήσεις, από τη λήψη ρυθμιστικής έγκρισης έως την ανάπτυξη της υποδομής υδρογόνου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ