Σε φάση επανεξέτασης μπαίνει, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, το χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή του μέτρου της υποχρεωτικής καταβολής των ενοικίων κατοικιών αποκλειστικά μέσω τραπεζικών λογαριασμών. Αν και η ισχύουσα νομοθεσία προβλέπει την έναρξη της υποχρέωσης για την 1η Απριλίου 2026, οι ραγδαίες γεωπολιτικές εξελίξεις και οι οικονομικές επιπτώσεις της πολεμικής σύρραξης αλλά και η ανάγκη να γίνει σωστός προγραμματισμός του μέτρου και ενημέρωσης των πολιτών φαίνεται πως αναγκάζουν το Οικονομικό Επιτελείο να κάνει «δεύτερες σκέψεις».
Σύμφωνα με πηγές κοντά στην κυβέρνηση, το ενδεχόμενο να δοθεί νέα παράταση είναι πλέον απολύτως ανοικτό. Αν ληφθεί η τελική απόφαση, αυτή θα υλοποιηθεί μέσω νέας νομοθετικής τροπολογίας που θα κατατεθεί στη Βουλή τις επόμενες εβδομάδες. Η τελική απόφαση αναμένεται να ληφθεί μέσα στις επόμενες ημέρες από τον υπουργό Οικονομικών Κυριάκο Πιερρακάκη κατόπιν συνεννοήσεων με τον διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργο Πιτσιλή αφού συνυπολογιστούν όλες οι παράμετροι:
- Ότι μπαίνουμε στο 2ο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου και ακόμη δεν έχει δοθεί καμία οδηγία στην αγορά για το πώς θα πρέπει να εφαρμοστεί ένα μέτρο που αφορά 1,2 εκατομμύρια Έλληνες.
- Ότι ξεκινά η περίοδος υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, διαδικασία στην οποία το υπουργείο Οικονομικών θέλει να ρίξει το βάρος. Επειδή η υποχρεωτική πληρωμή των ενοικίων μέσω τραπέζης προϋποθέτει δήλωση από τους ιδιοκτήτες που σημαίνει ότι το βάρος θα πέσει στους λογιστές, αναζητούνται λύσεις για να μην δημιουργηθούν «μποτιλιαρίσματα»
- Όσο και αν το ζητούμενο είναι το «business as usual» παρά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, είναι λογικό οι ραγδαίες εξελίξεις να επηρεάζουν τον προγραμματισμό.
- Στο υπουργείο Οικονομικών θέλουν η υποχρεωτική πληρωμή ενοικίου μέσω τράπεζας να προχωρήσει «πακέτο» με το Μητρώο Ιδιοκτησίας Ακινήτων. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να προγραμματιστεί σωστά ένα από τα σημαντικότερα εγχειρήματα για την συγκρότηση του Μητρώου Ιδιοκτησίας Ακινήτων.
Τι προβλέπει το ισχύον πλαίσιο
Υπενθυμίζεται ότι, με βάση τους Νόμους 5222/2025 και 5264/2025, το μέτρο προβλέπει:
- Αποκλειστική χρήση IBAN: Η πληρωμή ενοικίων «στο χέρι» δεν θα αναγνωρίζεται.
- Κυρώσεις: Οι ιδιοκτήτες που δεν συμμορφώνονται θα χάνουν τη φορολογική έκπτωση 5% επί των ενοικίων, ενώ οι ενοικιαστές θα αποκλείονται από στεγαστικά επιδόματα.




















