ΗΠΑ: «Project Nessie» για την Amazon - Με μυστικούς αλγόριθμους αύξησε τις τιμές κατά 1 δισ. δολ.
Η FTC ανέφερε ότι η Amazon δημιούργησε έναν «μυστικό αλγόριθμο εσωτερικά με την κωδική ονομασία «Project Nessie» για να εντοπίσει συγκεκριμένα προϊόντα για τα οποία προβλέπει ότι άλλα ηλεκτρονικά καταστήματα θα ακολουθήσουν τις αυξήσεις τιμών της Amazon.
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ σε νέα δικαστικά έγγραφα ανέφερε ότι η Amazon.com σκόπιμα αύξησε τις τιμές κατά περισσότερο από 1 δισεκατομμύριο δολάρια μέσω μυστικών αλγορίθμων γνωστών ως «Project Nessie».
Η FTC κατέθεσε μήνυση τον Σεπτέμβριο, αλλά πολλές λεπτομέρειες αποκρύπτονταν από το κοινό μέχρι την Πέμπτη, όταν μια έκδοση της αγωγής με λιγότερες τροποποιήσεις δημοσιοποιήθηκε στο Περιφερειακό Δικαστήριο των ΗΠΑ στο Σιάτλ.
Η FTC ανέφερε ότι η Amazon δημιούργησε έναν «μυστικό αλγόριθμο εσωτερικά με την κωδική ονομασία «Project Nessie» για να εντοπίσει συγκεκριμένα προϊόντα για τα οποία προβλέπει ότι άλλα ηλεκτρονικά καταστήματα θα ακολουθήσουν τις αυξήσεις τιμών της Amazon. ... Η Amazon χρησιμοποίησε το Project Nessie για να αποσπάσει περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο δολάρια απευθείας από Αμερικανούς».
Ο εκπρόσωπος της Amazon, Tim Doyle, δήλωσε ότι η FTC "χαρακτηρίζει κατάφωρα εσφαλμένα" το εργαλείο τιμολόγησης και η εταιρεία σταμάτησε να το χρησιμοποιεί πριν από αρκετά χρόνια.
«Το Nessie χρησιμοποιήθηκε για να σταματήσει η αντιστοίχιση των τιμών μας να οδηγήσει σε ασυνήθιστα αποτελέσματα όπου οι τιμές έγιναν τόσο χαμηλές που δεν ήταν βιώσιμες», είπε ο Doyle.
Η FTC είπε ότι "ενώ το Project Nessie βρίσκεται επί του παρόντος σε παύση, η Amazon θα μπορούσε να το ενεργοποιήσει ξανά ανά πάσα στιγμή. Πράγματι, η Amazon έχει επανειλημμένα σκεφτεί να το ενεργοποιήσει ξανά -- και δεν υπάρχουν εμπόδια που εμποδίζουν την Amazon να το κάνει."
Η FTC είπε ότι η Amazon άρχισε να χρησιμοποιεί το Nessie το 2014 και μέχρι το 2018, για να καθορίσει τιμές που προβλήθηκαν από τους αγοραστές περισσότερες από 400 εκατομμύρια φορές. Η Amazon τον Απρίλιο του 2018 το χρησιμοποίησε για να καθορίσει τιμές για περισσότερα από 8 εκατομμύρια προϊόντα που αγοράστηκαν από πελάτες και τα οποία συνολικά κοστίζουν σχεδόν 194 εκατομμύρια δολάρια, ανέφερε η καταγγελία.