Όλα τα μυστικά και οι χρεώσεις για ασύρματη πρόσβαση στο Internet
Η λογική αυτών των προγραμμάτων είναι η εξής: Κλείνετε ένα συμβόλαιο διάρκειας 12 μηνών. Η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας σας προμηθεύει (κατά κανόνα χωρίς πρόσθετο κόστος) ένα modem το οποίο συνδέεται σε θύρα USB και μια SIM κάρτα. Με το modem αυτό μπορείτε να συνδεθείτε στο διαδίκτυο και μάλιστα με υψηλές ταχύτητες υπό την βασική προϋπόθεση ότι υπάρχει κάλυψη από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας της εταιρείας που έχετε επιλέξει.
Κάθε μήνα σας έρχεται ένας λογαριασμός. Πληρώνετε ένα πάγιο το οποίο έχετε προεπιλέξει. Ανάλογα με το ύψος του παγίου εξαρτάται και το πόσο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την ασύρματη σύνδεση χωρίς να επιβαρυνθείτε με πρόσθετες χρεώσεις. Βασικά, υπάρχουν δύο τρόποι χρέωσης:
• Η ογκοχρέωση. Ανάλογα με το πάγιο που έχετε επιλέξει, ουσιαστικά προαγοράζετε τη δυνατότητα αποστολής και λήψης δεδομένων μέχρι ένα όριο. Αν ξεπεράσετε αυτό το όριο, υπάρχουν πρόσθετες χρεώσεις οι οποίες εξαρτώνται από την τιμολογιακή πολιτική της κάθε εταιρείας.
• Η χρονοχρέωση. Ανάλογα με το πάγιο που έχετε επιλέξει, σε αυτή την περίπτωση προαγοράζετε χρόνο ασύρματης σύνδεσης στο Internet. Και πάλι, αν ξεπεράσετε αυτό τον χρόνο, θα επιβαρυνθείτε.
Καλή η θεωρία, να περάσουμε στην πράξη:
- Δείτε αναλυτικά όλα τα πακέτα ασύρματης σύνδεσης στο Internet της Cosmote
- Δείτε αναλυτικά όλα τα πακέτα ασύρματης σύνδεσης στο Internet της Vodafone.
- Δείτε αναλυτικά όλα τα πακέτα ασύρματης σύνδεσης στο Internet της Wind
Στα συμβόλαια, θα πρέπει να παραμείνετε «πιστοί» για τουλάχιστον 12 μήνες. Υπάρχουν βεβαίως και «καρτοσυνδέσεις» τις οποίες θα αναλύσουμε σε επόμενο αφιέρωμα του fpress.gr.
Ιδιαίτερη σημασία έχει να γνωρίζετε ανά πάσα στιγμή, πόσο έχετε καταναλώσει από τον προπληρωμένο όγκο ή χρόνο. Και οι τρεις εταιρείες σας παρέχουν αυτή τη δυνατότητα με την αποστολή γραπτού μηνύματος μέσα από το λογισμικό σύνδεσης. Να το χρησιμοποιείτε συχνά καθώς αν καταναλώσετε όλο τον προπληρωμένο χρόνο ή όγκο, οι χρεώσεις από εκεί και πέρα είναι σημαντικές. Αντιλαμβανόμενες τον κίνδυνο των υπερβολικών χρεώσεων, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας έχουν προωθήσει και συστήματα προειδοποίησης. Με αυτά, ο συνδρομητής ειδοποιείται όταν είναι κοντά στο να ξοδέψει αυτό που έχει προπληρώσει προκειμένου να αποφασίσει αν θα σταματήσει τη χρήση ή αν θα συνεχίσει πληρώνοντας φυσικά το κάτι παραπάνω.
Προσοχή στα ψιλά γράμματα:
• Στα προγράμματα χρονοχρέωσης, η ελάχιστη χρέωση γίνεται ανά λεπτό ενώ η ελάχιστη χρέωση είναι το ένα λεπτό. Αυτό σημαίνει ότι αν συνδεθείτε για μερικά δευτερόλεπτα, θα δαπανήσετε ένα λεπτό από τον προαγορασμένο σας χρόνο.
• Τόσο ο όγκος όσο και ο χρόνος σύνδεσης που προαγοράζετε, συνήθως ΔΕΝ μεταφέρεται από τον έναν μήνα στον άλλο. Αυτό σημαίνει ότι αν έναν μήνα κάνετε ελάχιστη χρήση και τον επόμενο υπερβολική, για τον μεν πρώτο μήνα θα πληρώσετε ολόκληρο το πάγιο, για τον δε επόμενο μήνα θα επιβαρυνθείτε και με πρόσθετες χρεώσεις για την επιπλέον χρήση.
• Η κατανάλωση του προπληρωμένου όγκου γίνεται ΕΝΤΟΣ Ελλάδας. Υπηρεσίες περιαγωγής υπάρχουν και για την ασύρματη σύνδεση στο διαδίκτυο. Ωστόσο οι χρεώσεις είναι αρκετά τσουχτερές.
• Δεν υπάρχουν εγγυημένες ταχύτητες σύνδεσης. Είναι προφανές ότι αυτό εξαρτάται από την ποιότητα του σήματος στην περιοχή όπου βρίσκεστε. Και οι τρεις εταιρείες, επενδύουν στην ενίσχυση της ποιότητας του δικτύου. Καλού κακού, όταν θα αγοράσετε την σύνδεση, φροντίστε να ενημερωθείτε για τον αν υπάρχει κάλυψη στις περιοχές για τις οποίες ενδιαφέρεστε.