Νέα διόδια στην Αθηνών - Πατρών -Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι
Το δυσκολότερο έργο των αυτοκινητοδρόμων που κατασκευάζεται παράλληλα ενώ ο δρόμος είναι σε κυκλοφορία, προβλέπεται κατά το μεγαλύτερο τμήμα του να παραδοθεί μέχρι τον Μάρτιο του 2017. Θα παραμείνουν για τον Αύγουστο του ίδιου χρόνου, τα σημεία του αυτοκινητοδρόμου που συνδέονται με τον σιδηρόδρομο που χρειάστηκαν περίπου μία τριετία για να δρομολογηθούν.
Πρόκειται για τμηματικές εκκρεμότητες περίπου 8 χιλιομέτρων, που θα μείνουν ανοικτές και αφορούν κομμάτια του έργου στο Δερβένη, στις Καμάρες Αιγιαλείας, τα Αραχωβίτικα και την περιοχή του Ρίο. Τον περασμένο Ιούλιο συμφωνήθηκε μετά από μαραθώνιες διαπραγματεύσεις μεταξύ Παραχωρησιούχου και δημοσίου, το νέο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου. Στο πλαίσιο αυτής της συμφωνίας προβλέπεται και η επίσπευση της λειτουργίας δύο σταθμών διοδίων πριν το τέλος του χρόνου, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι απώλειες εσόδων και να περιοριστεί το ύψος των αποζημιώσεων. Πάντως, από τα στοιχεία του υπουργείου προς τον κ. Νικολόπουλο προκύπτει ότι την τελευταία τριετία υπήρξε αύξηση 18% στα έσοδα των διοδίων (από 68,1 εκ. ευρώ το 2013 έφτασαν τα 80 εκ. το 2015).
Σύμφωνα μάλιστα με τις προβλέψεις, για φέτος, τα έσοδα υπολογίζονται σε 63 εκ. ευρώ, σε 87,7 εκ. ευρώ το 2017 και σε 104 εκ. ευρώ το 2018. Πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης ενέκρινε την πληρωμή της 15ης τμηματικής καταβολής της 3ης δόσης της χρηματοδοτικής συμβολής του δημοσίου ύψους 21 εκ. ευρώ για την Ολυμπία Οδό. Το έργο, στο πλαίσιο της συμφωνίας του Ιουλίου θα λάβει για αποζημιώσεις και πριμ επιτάχυνσης ύψους 214 εκ. ευρώ.
Σύµφωνα µε το πιστοποιητικό του ανεξάρτητου μηχανικού, µέχρι το τέλος Ιουνίου 2016 είχε επιτευχθεί πρόοδος ολοκλήρωσης της κατασκευής σε ποσοστό 77,85%.