Έρευνα: 8 στους 10 Ελληνες δεν θα κάνουν φέτος διακοπές
Οι οικονομικοί λόγοι αλλά και η επαγγελματική και εισοδηματική αστάθεια αποτελούν τους βασικότερους λόγους που ακόμη περισσότεροι έλληνες σε σχέση με πέρυσι δεν θα κάνουν διακοπές. Οπως προκύπτει από έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΝΚΑ στο διάστημα 3 Ιουνίου - 27 Ιουνίου 2016, με τη μέθοδο των τηλεφωνικών συνεντεύξεων, σε 869 άτομα, μόνο οι 174 θα κάνουν διακοπές.
Ειδικότερα:
Περισσότεροι από ογδόντα τις εκατό Έλληνες καταναλωτές 80 στους 100 δήλωσαν ότι δεν προγραμματίζουν ούτε πιστεύουν ότι τελικά θα πραγματοποιήσουν διακοπές το καλοκαίρι του 2016.
Οι αιτίες για τη μη πραγματοποίηση των διακοπών είναι: οικονομικοί λόγοι 77 %, επαγγελματική και εισοδηματική αστάθεια 13%, επαγγελματικές υποχρεώσεις και άλλοι λόγοι 10%.
Το μέρος καταγωγής και σπίτια φίλων κερδίζει έδαφος και ζωντάνια αφού εκεί θα στρέψουν το ενδιαφέρον τους οι Έλληνες τουρίστες, καθώς διαμένουν:
*σε φιλικό ιδιόκτητο σπίτι 42%,
*σε συγγενικό-φιλικό σπίτι 36%,
*σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα σπίτια ή δωμάτια το 22%.
Η διάρκεια των διακοπών όλης, οπό κοινού, της οικογένειας, φαίνεται ότι περιορίζεται όλο και περισσότερο και τείνει να εξαλειφτεί. Κατά το 2016, θα πραγματοποιήσει:
- 4 ήμερες διακοπές το 42%,
- 7 ημέρες το 26%,
- 10 ήμερες το 20%,
- 15 ήμερες το 11% και
- 20 ήμερες μόλις το 1%.
Η σύντμηση της διάρκειας των διακοπών, οφείλεται κυρίως σε παράγοντες αποσυντονισμού του σύγχρονου Έλληνα, έντασης και οικονομικής δυσπραγίας, - δυσανάλογες και αντίστροφες με τον πραγματικό πληθωρισμό μειώσεις αμοιβών της μισθωτής εργασίας, συντάξεων, δώρων, επιδομάτων αδείας σε συνδυασμό με την παρεπόμενη ανάγκη για πρόσθετη εργασία αλλά και στην χαλάρωση των οικογενειακών δεσμών τόσο μεταξύ γονέων όσο και κυρίως μεταξύ παιδιών και γονιών και στην ανεργία που αποτελεί τυφώνα σήμερα.
Το κόστος διακοπών
Σύμφωνα με υπολογισμούς του ΙΝΚΑ το ελάχιστο κόστος για διαμονή-διατροφή 15 ημερών μιας 4μελούς οικογένειας αγγίζει πλέον τα 2.550 ευρώ. Την ίδια ώρα η έρευνα καταδεικνύει μεγάλες διαφορές τιμών για το ίδιο προϊόν ή υπηρεσία, στις τουριστικές περιοχές σε σχέση με τον μέσο όρο, της υπόλοιπης χώρας. Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση «το φαινόμενο αυτό, πρέπει να αντιμετωπισθεί, με συντονισμένες ενέργειες της Πολιτείας και με αλλαγή της νοοτροπίας των τοπικών εποπτικών αρχών.
Εκτός των τιμών όμως, σημαντικό πρόβλημα παρουσιάζεται στα ζητήματα της ποιότητας, της εξυπηρέτησης και της δημόσιας υγείας, όπου οι εξαφανίσεις των ήδη ανεπαρκών μηχανισμών ελέγχου, έχουν δημιουργήσει δυνατότητες περαιτέρω ασυδοσίας και κινδύνων, ιδιαίτερα για τους ευκαιριακούς επιχειρηματίες και τα all in cluive .
«Επιχειρήσεις μιας χρήσης — Πελάτες μιας χρήσης
Η ουσιαστική έλλειψη σταθερών και δη μόνιμων δομών, πολιτικής και μηχανισμών αποτελεσματικής εποπτείας (και) στον ιδιαίτερα ευαίσθητο τομέα του τουρισμού οδήγησε την — παλιότερα - πιο προσιτή στους καταναλωτές Ελληνική τουριστική αγορά σε μια νέα εποχή υψηλού κόστους και αναντίστοιχης ή ακόμα και συχνά κακής, ποιότητας. Οι αιτίες αυτού του φαινόμενου είναι:
Οι ευκαιριακές επιχειρήσεις, οι οποίες στον τομέα του τουρισμού αντιπροσωπεύουν σήμερα, πολύ μεγαλύτερο ποσοστό από άλλους τομείς.
Οι επιχειρήσεις ή και οι επαγγελματίες που επενδύοντας στο εναλλασσόμενο της πελατείας υποβαθμίζουν την ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών τους, ή ακόμα, επιβαρύνουν τις τιμές με εξαιρετικό υπερβολικό κέρδος.
Οι πρακτικές της "αρπαχτής’’ που εκδηλώνονται με αυξανόμενη και ανεξέλεγκτη τάση, προχωρά συχνά εντελώς ανεμπόδιστα ακόμα και με παραβάσεις των κειμένων διατάξεων του νόμου και του Κώδικα Τροφίμων και Ποτών.