Νέο ρεκόρ για τις απάτες μέσω social media το 2021 - Κλάπηκε αστρονομικό ποσό χρημάτων
Οι απατεώνες που προσπαθούν να αποσπάσουν χρήματα από ανυποψίαστους χρήστες των social media φαίνεται πως έκαναν…πάρτι το 2021, σύμφωνα με μια νέα αναφορά του κυβερνητικού οργανισμού FTC των Ηνωμένων Πολιτειών.
Συγκεκριμένα, επισημαίνεται πως μέσα στον προηγούμενο χρόνο, κλάπηκαν πάνω από 770 εκατομμύρια δολάρια από τουλάχιστον 95,000 χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που έπεσαν στις παγίδες των scammers. Πρόκειται για ένα γιγαντιαίο άλμα σε σχέση με πέρυσι, αφού το 2020 οι απάτες μέσω social media είχαν στερήσει από τους χρήστες περίπου 258 εκατομμύρια δολάρια.
Η αναφορά δεν στέκεται εκτενώς στους λόγους πίσω από αυτή τη γιγαντιαία αύξηση, ωστόσο την αποδίδει εν μέρει στις απάτες που αφορούν ψευδής επενδύσεις σε κρυπτονομίσματα. Συγκεκριμένα, τονίζει πως τα θύματα έχασαν 285 εκατομμύρια δολάρια μέσα στο 2021 από τέτοιες απάτες. Συγχρόνως και οι απάτες ‘τύπου φλερτ’ έχουν γνωρίσει δραματική αύξηση τελευταία, αφού ένα φαινομενικά αθώο friend request από άγνωστο, οδηγεί πολλές φορές σε μηνύματα που περιλαμβάνουν κακόβουλα links.
Τέλος, το Facebook και το Instagram είναι οι μόνες δύο πλατφόρμες που αναφέρονται ονομαστικά, αφού ήταν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στα οποία οι περισσότεροι χρήστες έπεσαν θύματα απατών. Το Meta, λοιπόν, φαίνεται πως έχει αρκετή δουλειά να κάνει και μάλιστα η αναφορά του FTC δεν πέρασε απαρατήρητη, αφού ένα αντιπρόσωπος της εταιρίας δήλωσε:
Διαθέσαμε σημαντικούς πόρους για την αντιμετώπιση αυτού του είδους απάτης και άλλων καταχρήσεων. Επίσης, δε μένουμε απλά στην αναστολή και τη διαγραφή λογαριασμών, σελίδων και διαφημίσεων. Λαμβάνουμε και νομικά μέτρα εναντίον των υπευθύνων, όταν μπορούμε, και ενθαρρύνουμε πάντα τους χρήστες να αναφέρουν αυτή τη συμπεριφορά όταν τη βλέπουν.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως το FTC προτείνει στους χρήστες να απενεργοποιήσουν τις στοχευμένες διαφημίσεις, μιας και οι απατεώνες μπορούν με ευκολία να χρησιμοποιήσουν τα εργαλεία που είναι διαθέσιμα στους διαφημιστές για να στοχεύσουν χρήστες με απάτες που είναι ακριβώς προσαρμοσμένες για την ηλικία και τα ενδιαφέροντά τους.
Πηγή: unboxholics.com