O… πικρός καφές του Θεοδωρικάκου

O… πικρός καφές του Θεοδωρικάκου

Τι δεν θέλει στην παρούσα συγκυρία η κυβέρνηση και ο αρμόδιος υπουργός Ανάπτυξης; Στο ήδη βαρύ κλίμα λόγω Τεμπών να υπάρξει αναζωπύρωση στον πληθωρισμό των τροφίμων

Τι και αν δημιουργούνται συνεχώς νέα πληθωριστικά μέτωπα, πότε με το φυσικό αέριο, πότε με το ρεύμα και φυσικά με το μείζον θέμα των εκρηκτικών αυξήσεων στα ενοίκια; Το ζητούμενο είναι να μην χαθεί η μάχη των εντυπώσεων στο ράφι των supermarket. To είπε ωμά ο υπουργός στη συνάντηση με τους εκπροσώπους της βιομηχανίας τροφίμων αλλά και της λιανικής των τροφίμων: λάβετε μέτρα ώστε να κρατηθεί ο πληθωρισμός των τροφίμων κοντά στο μηδέν για τους επόμενους 5-6 μήνες. «Δεν γίνεται», είναι η απάντηση που δίνουν οι εκπρόσωποι του κλάδου και «δείχνουν» στα χρηματιστηριακά ταμπλό: εκεί που ο arabica και ο Robusta καταγράφουν το ένα ιστορικό υψηλό μετά το άλλο και η τιμή του κακάο έχει φτάσει να καταγράφει «κέρδη» της τάξεως του 70% σε σχέση με πέρυσι. Οι προμηθευτές καφέ προειδοποιούν: έρχονται νέες ανατιμήσεις που θα κυμαίνονται από 15-30% στην τελική τιμή του καφέ οι οποίες θα «πονέσουν» και την τσέπη των νοικοκυριών (είμαστε από τους καλύτερους καταναλωτές καφέ στον κόσμο μην το ξεχνάμε) αλλά και την προσπάθεια του υπουργείου Ανάπτυξης θα εμφανιστεί ως υπερασπιστής της σταθερότητας των τιμών.

Το τέλος του ανεξάρτητου mini market

Ξεκάθαρος ήταν στην απάντησή του ο πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας Αριστοτέλης Παντελιάδης: ο βαθμός συγκέντρωσης στον κλάδο θα συνεχίσει να αυξάνεται το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα απόρροια και των μεγάλων ανατιμήσεων στην αγορά. Μπορεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Μymarket να μην έγινε πιο συγκεκριμένος, όμως το που πηγαίνει το πράγμα έχει αρχίσει να γίνεται αρκετά σαφές: οι ισχυροί του κλάδου θα αρχίσουν να διεισδύουν στις γειτονιές βάζοντας τις ταμπέλες τους (κυρίως μέσω franchising) στα μικρά τοπικά καταστήματα στις γειτονιές. Προβλέπονται γρήγορες εξελίξεις καθώς όσο ανεβαίνουν οι τιμές στα είδη πρώτης ανάγκης, τόσο θα περιορίζονται τα περιθώρια για τα τοπικά καταστήματα να «παίζουν» το χαρτί της εξυπηρέτησης και της εγγύτητας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ