ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Μίας πώλησης-2-3 εύλογα ερωτήματα και τα σχέδια για επέκταση του metro χωρίς κεφάλαια
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Μίας πώλησης-2-3 εύλογα ερωτήματα
Προσυμφωνημένες εντολές πώλησης μετοχών της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πέρασαν στην χθεσινή συνεδρίαση. Στα 18 ευρώ/μετοχή, αφορούσαν δε -όπως έγινε γνωστό- μεταβίβαση από το επενδυτικό σχήμα της Μαριάννας Λάτση σε διεθνείς επενδυτές.
Πωλητής το LatsCo Office, με σημαντικό όφελος/υπεραξία, βάσει της πρότερης τιμής κτήσης. Με αφορμή την εν λόγω "έξοδο" από το μ.κ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, τα ερωτήματα που συζητήθηκαν μεταξύ χρηματιστών για ενδεχόμενες άλλες κινήσεις, είτε της ιδίας είτε του αδελφού της (Σπύρου) παραπέμποντας στην συμμετοχή του ΡΟ&ΙΗ στην HelleniQ Energy.
Οι δύο (Μαριάννα-Σπύρος) διαθέτουν μεν ενιαία θέση, πλην όμως υπάρχει τρόπος να πουλήσει ξεχωριστά ( ο ένας από τον άλλον) τη συμμετοχή του (που αναλογεί στο 40% που διαθέτει η ΡΟ&ΙΗ στο μ.κ του Ομίλου). Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο ποιος θα ήταν ο (δυνητικός) πωλητής, η Μαριάννα ή ο Σπύρος Λάτσης; Και (δυνητικά) πάντα, ο ενδιαφερόμενος αγοραστής;
Σχέδια για επέκταση υπάρχουν, κεφάλαια όμως;
Ολο και περισσότεροι σταθμοί συμπεριλαμβάνονται στον επικαιροποιημένο σχεδιασμό για την επέκταση του μετρό προς τα Δυτικά. Σε αυτό το πλαίσιο την περασμένη Τρίτη στον δήμο Αχαρνών παρουσιάστηκαν επιπλέον τρεις σταθμοί στους υφιστάμενους του σχεδιασμού, δλδ Παλατιανή, Ιλιον και Αγιος Νικόλαος.
Ειδικότερα το συγκεκριμένο τμήμα (των τριών) έχει προκηρυχθεί από τον Ιανουάριο του 2023, πρακτικά κλείνουν κοντά 2 χρόνια, αισίως, με τα σχήματα των ΤΕΡΝΑ- Intrakat, AVAX-Ghella-Alstom και ΑΚΤΩΡ-Mytilineos (Metlen) να έχουν συμμετάσχει στην σχετική διαδικασία.
Εκτοτε ουδέν νεότερον έχει υπάρξει, πέραν των κατά καιρούς αναφορών, παρουσιάσεων για την εν λόγω επέκταση. Για το συγκεκριμένο τμήμα το κόστος έχει υπολογισθεί στα 682 εκατ. (σύμφωνα με στοιχεία Ιανουαρίου 2023), χρήματα που ωστόσο δεν έχουν εξασφαλιστεί, με συνέπεια το έργο να παραμένει σε στάδιο...μακετών.
Με αυτό το σκεπτικό συνεργάτης του fpress- στο πλαίσιο της εκδήλωσης στον δήμο Αχαρνών- έθεσε το εύλογο ερώτημα πως, παρουσιάζονται επιπλέον τρεις σταθμοί (Καματερό, Ζεφύρι, Αχαρνές)- ως επέκταση- από την στιγμή που παραμένει στον αέρα η χρηματοδότηση των πρώτων τριών.
Το έχει παραδεχτεί άλλωστε και ο καθ' ύλην αρμόδιος Νίκος Ταχιάος πως, είναι έργο που απαιτεί "μακρά ωρίμανση", με τον υφυπουργό Υποδομών να εννοεί ότι θα διεκδικηθούν πόροι από προσεχές χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Ετσι η "Ελληνικό Μετρό" εντέλλεται να προχωρήσει στον σχεδιασμό, τη μελέτη βιωσιμότητας-σκοπιμότητας και βλέπουν. Αλλωστε, κοινός τόπος πως και η σε εξέλιξη κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό έχει πάει αρκετό χρόνο πίσω.
==============================================
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται στη στήλη προσφέρονται προς τους επισκέπτες/τριες/χρήστες/τριες της αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς, δεν δύνανται σε καμιά περίπτωση να εκληφθούν ως προτροπή, προσφορά, άποψη, ή σύσταση της στήλης για αγορά ή πώληση οποιουδήποτε χρεογράφου και δεν συνθέτουν νομική, φορολογική, λογιστική, ή επενδυτική συμβουλή ή υπηρεσία σχετικά με την αποδοτικότητα ή καταλληλότητα οποιουδήποτε χρεογράφου ή επένδυσης. Κατά συνέπεια, δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές