Το 5 στα 5 του ΟΤΕ, ο πωλητής της AEGEAN, τι σημαίνει η έλευση της BYD στην Τουρκία και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Το 5 στα 5 του ΟΤΕ, ο πωλητής της AEGEAN, τι σημαίνει η έλευση της BYD στην Τουρκία και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Γ. ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Ενδιαφέρουσες εξελίξεις στην αγορά

Γιατί ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Με νέες αγορές, νέα άνοδο χθες έως τα 17,78 ευρώ- νέο υψηλό- με αυξημένες συναλλαγές. Σε υπεραπόδοση σε σχέση με την αγορά (ΓΔ ) και τα blue chips (FTSE25) από την επομένη κιόλας της ανακοίνωσης της συμφωνίας με την Masdar, για την τμηματική διάθεση του πλειοψηφικού ποσοστού της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής.

Η απάντηση στο γιατί απλή: Με σχεδόν...μονοπωλιακή θέση στις παραχωρήσεις, υψηλό ανεκτέλεστο και ισχυρή θέση στην κατασκευαστική αγορά πολλοί θεωρούν ότι φτάνει η στιγμή που θα κάνει τη μεγάλη διαφορά στο ΧΑ. «Αγκάθι» αποτελούσε η χρηματοοικονομική δομή και με τα έσοδα από την πώληση της συμμετοχής της στην ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή οι προβληματισμοί απαντώνται.

Είναι προφανές ότι στη μετοχή είχε τοποθετηθεί και ευκαιριακό χρήμα «ποντάροντας» στο deal. Η Axia ανέβασε την τιμή στόχο στα 24,80 ευρώ, σημειώνοντας πως η αποκρυστάλλωση της αξίας και η επενδυτική περίπτωση του ομίλου θα οδηγήσουν τις προσαρμογές αποτίμησής της. Αυτήν τη στιγμή, η τιμή στόχος για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑείναι στα 24,80 ευρώ με σύσταση Αγοράς.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι η ΓΕΚ Τέρνα ανακοίνωσε τη συμφωνία πώλησης του μεριδίου της 36,59% στην ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή στη Masdar προς 20 ευρώ/μετοχή, τιμή που αντιπροσωπεύει αποτίμηση ιδίων κεφαλαίων 2,4 δισ. ευρώ και εταιρική αξία 3,2 δισ. ευρώ. Από την πλευρά της, η Eurobank Equities ανεβάζει την τιμή στόχο στα 20 ευρώ (από 18 πριν), με σύσταση «διακράτηση» από «αγορά», τονίζοντας ότι είναι ο βασικός ωφελημένος της συμφωνίας.

Διευκρινίζει ότι υποβαθμίζει τη σύσταση λόγω αποτίμησης, τονίζοντας ότι μειώνει τις εκτιμήσεις της για να ευθυγραμμιστεί με τους νέους στόχους που έχει θέσει η διοίκηση της εταιρείας. Τέλος, η Euroxx Χρηματιστηριακή επαναλαμβάνει τη σύσταση υπεραπόδοσης για τη μετοχή και την τιμή στόχο των 20 ευρώ και αναφέρει πως διατηρεί την bullish στάση της. Και όμως, υπήρξε θεσμικός που σε κατ' ιδίαν συζήτηση ρώτησε την ομήγυρη "αφού τώρα έγινε το deal τώρα τι περιμένει..."

Πέντα στα πέντε για ΟΤΕ

Σας τα γράφαμε χθες. Προς εβδομαδιαίο πάρτυ-υποδοχής- του νέου επικεφαλής του ΟΤΕ εξελίσσεται χρηματιστηριακά/επενδυτικά. Με 5η στις 5 τελευταίες συνεδριάσεις στο συν η μετοχή, με μεθοδικό "σκούπισμα" στην διάρκεια και "τράβηγμα" προς το "κλείσιμο". Οσο, για το που θα συνεχίσει την καριέρα του ο προηγούμενος μην δίνετε και πολύ βάση στις...διαρροές που γίνονται από συγκεκριμένες πηγές, και τον θέλουν προς άλλη εισηγμένη- με πλησίστια έδρα- Μεγάλα παιδιά ήμαστε.

H BYD... πάρκαρε Τουρκία

Τεράστια κινεζική επένδυση στην Τουρκία, αναμφίβολα μεγάλη επιτυχία της Αγκυρας- που συνεχίζει να ακολουθεί...ευέλικτη πολιτική σε όλα τα μέτωπα- προβλέπει την δυνατότητα παραγωγής 150.000 ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων ετησίως Ο διευθύνων σύμβουλος της BYD Wang Chuanfu και ο υπουργός Βιομηχανίας και Τεχνολογίας της Τουρκίας Mehmet Fatih Kaci υπέγραψαν τη συμφωνία στην Κωνσταντινούπολη, σύμφωνα με την ανακοίνωση του τουρκικού υπουργείου τη Δευτέρα.

Ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν παρευρέθηκε στην τελετή υπογραφής. Γιατί το αναφέρω; ακριβώς επειδή η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αποκτά έναν άμεσο ανταγωνιστή, με έδρα παραγωγής στην...αυλή της. Θυμίζω πως, επί Τραμπ οι ΗΠΑ είχαν απειλήσει -επιβάλει δασμούς σε εισαγωγές Mercedes e.t.c που κατασκευάζονταν στην...αυλή τους, στο Μεξικό. Θυμίζω ότι το μέτρο είχε αποδώσει, όπως και οι πρακτικές Inflation Reduction Act που υιοθετήθηκαν έκτοτε, εφαρμόζονται μέχρι σήμερα και θα παραμείνουν σε ισχύ από Νοέμβριο και μετά άσχετα το ποιος θα είναι ο ένοικος του Λευκού Οίκου.

Turkish airlines

Θα το πάω λίγο πιο πέρα, παλαιότερο ερώτημα που έχει τεθεί τόσο σε ευρωβουλευτές όσο σε επιχειρηματίες του κλάδου-Aegean- εάν και κατά πόσον είναι σύννομη η απ' ευθείας κρατική χρηματοδότηση της Turkish, "οχήματος" προβολής ισχύος της γείτονος και άμεσου ανταγωνιστή των ευρωπαϊκών αερομεταφορών. Εν τέλει στις Βρυξέλλες θα αντιπαραθέσουν αποτελεσματική πολιτική προστασίας της ανταγωνιστικότητας ευρωπαϊκών επιχειρήσεων. Και δεν αφορά μόνο τα οχήματα, τις αερομεταφορές.

Ποιος πουλάει AEGEAN

Εδώ και 4 συνεδριάσεις που-απ' ότι φαίνεται ολοκληρώθηκαν οι ρευστοποιήσεις- έχει αρχίσει και τροχοδρομεί-από τα 11,80 ευρώ- η μετοχή της AEGEAN. Με τον Θανάση Λασκαρίδη να έχει μειώσει το ποσοστό του, αρκετά κάτω από το 5%, μετά την διάθεση ενός μέρους της θέσης του στον αδελφό του Πάνο- δεν υποχρεώνεται να ανακοινώνει τις κινήσεις του- είτε αγορές/είτε πωλήσεις-. Για αυτό, κάποιοι χρηματιστές ισχυρίζονται πως δεν αποκλείεται να είναι/ήταν αυτός ο κύριος πωλητής από τα μέσα-προς τέλη- Μαϊου.

===============================================

Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται στη στήλη προσφέρονται προς τους επισκέπτες/τριες/χρήστες/τριες της αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς, δεν δύνανται σε καμιά περίπτωση να εκληφθούν ως προτροπή, προσφορά, άποψη, ή σύσταση της στήλης για αγορά ή πώληση οποιουδήποτε χρεογράφου και δεν συνθέτουν νομική, φορολογική, λογιστική, ή επενδυτική συμβουλή ή υπηρεσία σχετικά με την αποδοτικότητα ή καταλληλότητα οποιουδήποτε χρεογράφου ή επένδυσης. Κατά συνέπεια, δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ