Το σερί των αποζημιώσεων για έργα που δεν προχωρούν, oi survivors του ΧΑ και τα μεγέθη της Jumbo
Πιέστηκε και η Aegean
Aπό τον FlyOver στον ΒΟΑΚ
Στην εμπλοκή με τον FlyOver το fpress αναφέρθηκε τελευταία (11 Απριλίου) συνδυαστικά με την αποζημίωση 100 εκατ. ευρώ που έβαλαν στο ταμείο τους οι ΕΛΛΑΚΤΩΡ-Boscalis. Με το φιλόδοξο project να μένει στις μακέτες...
Αυτά στην Θεσσαλονίκη, γιατί στην Κρήτη εμπλοκή- με τη μορφή χρονοβόρων καθυστερήσεων- καταγράφεται με ένα μικρό μέρος του ΒΟΑΚ. Μήκους 14,5 χλμ στο τμήμα Νεάπολης-Αγίου Νικολάου, που υπογράφηκε τον Σεπτέμβριο 2022 αλλά μέχρι σήμερα παραμένει"κολλημένο" λόγω απαλλοτριώσεων. Σωστά διαβάζετε, το έργο υπογράφηκε Σεπτέμβριο 2022 και μέχρι σήμερα 17 Απριλίου 2024...καθυστερεί.
Ο λόγος; συγκεκριμένες ομάδες προσφεύγουν νομικά, δικηγόροι δεν παρίστανται στις δικάσιμες κ.ο.κ ένα γαϊτανάκι εμπλοκών με συνέπεια μέχρι και ο αρμόδιος υφυπουργός να παραδεχθεί πως, υπάρχει θέμα. Τι είπε ο Νίκος Ταχιάος στη Βουλή, όταν ερωτήθηκε σχετικά με το ενδεχόμενο ο ανάδοχος-κάποια στιγμή- να ζητήσει αποζημίωση. "Ναι το περιμένω, είναι κάτι που μπορεί να τεθεί..." ειλικρινής ο καθ' όλα γνώστης (και αποτελεσματικός) κυβερνητικός παράγων.Στο "περίμενε" και 427 εκατ. από το RRF, που-υπό προϋποθέσεις- θα μπορούσε να παγώσουν.
Εύλογο το ερώτημα, εάν χρονοτριβεί τόσο ένα μικρό μέρος 14,5 χλμ ενός έργου 157,5 χλμ- του κυρίως τμήματος Χανιά-Ηράκλειο- τι μέλλει γενέσθαι συνολικά. Και μετά απορεί κάποιος γιατί ο οίκος Moody's άναψε "πορτοκαλί" στην προ μηνός αξιολόγησή του.
Σήμερα τα ενδιαφέροντα από... Βακάκη
Σήμερα ανακοινώνει οικονομικά αποτελέσματα η Jumbo, και απ' ότι πληροφορείται η στήλη θα είναι πέραν των εκτιμήσεων των αναλυτών. Το ενδιαφέρον; ο sui generis επιχειρηματίας/βασικός μέτοχος θα είναι ιδιαίτερα καυστικός σε ζητήματα που αφορούν στον λεγόμενο "πληθωρισμό απληστίας". Ο Απόστολος Βακάκης, αρέσει-δεν αρέσει- συνηθίζει να τα λέει "έξω από τα δόντια", να μην χαρίζεται που λένε και για αυτό κάθε παρέμβαση του πυροδοτεί ένθεν-κακείθεν αντιδράσεις. Για αύριο Πέμπτη είναι η ενημέρωση επενδυτών και αναλυτών.
Aegean: Ανώμαλη προσγείωση για τον κλάδο
Landing για τον κλάδο πανευρωπαϊκά, μετά και την νέα επιδείνωση της κατάστασης στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής. Αναστολή δρομολογίων, ματαίωση πτήσεων, "κλείσιμο" εναέριου χώρου, αλλαγή στην διαδρομή από/προς, δεν έχει ξεκινήσει καλά η περίοδος για τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες. Στην γενικότερη short στάση των διαχειριστών και η μετοχή της Aegean, συμπληρώνοντας χθες τέταρτη συνεδρίαση με αρνητικό πρόσημο. Από τα 11,79 έως τα 11,40 ευρώ οι εντολές, κυρίως από την πλευρά πωλητών, απώλειες συνολικά 9% στο διάστημα Πέμπτης-Τρίτης.
Οριακά, παρά μόλις 34 εκατ., η αποτίμηση της εταιρείας πάνω από το κρίσιμο όριο του ενός (1 ) δισ. Και όπως σημείωνε-απευχόμενος τα χειρότερα- τουριστικός παράγων "...να προσευχόμαστε να μην ξεφύγει τόσο η κατάσταση,που υποχρεώσει την Ουάσιγκτον να προχωρήσει σε ταξιδιωτική οδηγία για την ευρύτερη περιοχή...". Απευκταίο μεν το ενδεχόμενο, πλην όμως ποιος βάζει-πλέον- με βεβαιότητα το χέρι στην φωτιά...με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει και για τον τουρισμό-συναφείς κλάδους.
ΕΛΛΑΚΤΩΡ & ΚΡΙ-ΚΡΙ διασώθηκαν
Οι 2 survivors της χθεσινής συνεδρίασης, από τον FTSE25 Large Cap και FTSEMidCap αντίστοιχα. Στη μεν περίπτωση του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ οι 2 βασικοί μέτοχοι (Reggeborgh-Motor Oil) αποφασίζουν για γενναία επιστροφή κεφαλαίου-και όχι μόνον- καθώς είναι στην τελική ευθεία η συμφωνία για την πώληση της ΗΛΕΚΤΩΡ από τον πρώτο στον δεύτερο.
Στη δε του ΚΡΙ-ΚΡΙ, η διοίκηση "παίζει τα ρέστα της" προσβλέποντας σε deal με την Walmart- για να προωθήσει την σειρά Greek Frozen Yoghurt-στα ράφια του μεγαλύτερου ομίλου λιανικής παγκοσμίως. Σημειωτέον πως, η διοίκηση Τσινάβου έχει πετύχει την είσοδο/πώληση κωδικών της συγκεκριμένης σειράς σε μικρές αλυσίδες λιανικής (convenience stores) σε ορισμένες πόλεις των ΗΠΑ.
===============================================
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται στη στήλη προσφέρονται προς τους επισκέπτες/τριες/χρήστες/τριες της αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς, δεν δύνανται σε καμιά περίπτωση να εκληφθούν ως προτροπή, προσφορά, άποψη, ή σύσταση της στήλης για αγορά ή πώληση οποιουδήποτε χρεογράφου και δεν συνθέτουν νομική, φορολογική, λογιστική, ή επενδυτική συμβουλή ή υπηρεσία σχετικά με την αποδοτικότητα ή καταλληλότητα οποιουδήποτε χρεογράφου ή επένδυσης. Κατά συνέπεια, δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές