O λογαριασμός των τριτέκνων, τα σενάρια για τις αντικειμενικές αξίες και τα σχέδια για τα υβριδικά
Πόσο κοστίζει να δοθούν δικαίωματα πολυτέκνων και στους τρίτεκνους; Ποιος σκέφτηκε να μπουν τέλη κυκλοφορίας στα υβριδικά και γιατί σηκώνεται θέμα αντικειμενικών αξιών;
Ο… Πετραλιάς το ξέρει;
Όπως και να το κάνεις, οι χθεσινές δηλώσεις της Σοφίας Ζαχαράκη δημιούργησαν προσδοκίες. Τι είπε η υπουργός που προϊσταται του υπουργείου οικογένειας; Ότι μελετάται η εξίσωση των δικαιωμάτων των πολυτέκνων με τα αντίστοιχα των τριτέκνων ενώ η ιδιότητα του τριτέκνου δεν θα χάνεται να την ενηλικίωση του πρώτου παιδιού. Έστω και προσεκτικά διατυπωμένη η φράση της υπουργού, έναν… πονοκέφαλο τον προκαλεί στο γενικό λογιστήριο του κράτους και στο αρμόδιο υφυπουργό που μετράει ημέρα με την ημέρα τα έξοδα. Το κόστος της εξίσωσης δικαιωμάτων εξαρτάται βέβαια από την έκταση που θα έχει το φαινόμενο. Μιλάμε για τα τέλη ταξινόμησης των αυτοκινήτων; Μιλάμε για το επίδομα τέκνων; Μιλάμε για το τιμολόγιο του ρεύματος; Την ελάφρυνση από το ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα σε περίπτωση που ο τρίτεκνος απασχολείται ως ελεύθερος επαγγελματίας; Το κόστος μπορεί να φτάσει σε πολλές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ γι’ αυτό και πριν πάρουν τα μυαλά μας… αέρα ας περιμένουμε να κάνει ο κ. Πετραλιάς και η ομάδα του τους σχετικούς υπολογισμούς. Μετά… βλέπουμε
Και στο βάθος οι αντικειμενικές αξίες;
Πόσοι διάβασαν το χθεσινό δελτίο της Τράπεζας της Ελλάδας για την πορεία των τιμών των ακινήτων και δεν τους πέρασε η σκέψη από το μυαλό; Δεν θα μπει κάποια στιγμή στο τραπέζι του υπουργείου Οικονομικών το ενδεχόμενο νέας αναθεώρησης των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων; Διότι από το 2020 μέχρι σήμερα, οι τιμές των ακινήτων έχουν αυξηθεί κατά 40%. Άρα, δεν πρέπει να ακολουθήσουν και οι αντικειμενικές αξίες; Και καλά το σχέδιο αυτόματης προσαρμογής των αντικειμενικών αξιών στα δεδομένα της αγοράς μπορεί να είναι μακρινό σενάριο. Το να ανοίξει η κουβέντα όμως για αναπροσαρμογή τιμών ζώνης μέσα στο 2025 δεν θα μας κάνει εντύπωση. Προς το παρόν, ας περιμένουμε μέσα στη χρονιά την επέκταση του συστήματος στις περιοχές που παραμένουν εκτός και βλέπουμε.
Τα «μαζεύουν» για τα υβριδικά
Μπορεί όντως να το πέταξε κάποιος ως ιδέα αλλά φαίνεται ότι οι ανώτεροι δεν θέλουν καν να ανοίξει τέτοια κουβέντα αυτή την στιγμή. Η ιδέα ήταν να μπουν τέλη κυκλοφορίας και στα υβριδικά (σ.σ τα περισσότερα δεν πληρώνουν τέλη ή πληρώνουν λίγα λόγω χαμηλών ρύπων). Όμως, οι προτεραιότητες είναι άλλες. Στη χώρα με τον πιο γερασμένο στόλο αυτοκινήτων που θέλει να κινηθεί ταχύτητα στην κατεύθυνση της μείωσης των ρύπων, δεν μιλάς για φορολόγηση της πιθανής λύσης ειδικά αν δεν έχεις ούτε τα οικονομικά μέσα ούτε και τις υποδομές να σπρώξεις ταχύτερα την ηλεκτροκίνηση. Άλλωστε η άνοδος της αγοράς του αυτοκινήτου ειδικά μετά την πανδημία και την αποκατάσταση των ρυθμών παράδοσης έχει φέρει πολύ περισσότερα έσοδα στα ταμεία από αυτά που θα άφηνε η επιβολή των τελών κυκλοφορίας. Το θέμα θεωρείται λήξαν. Προς το παρόν τουλάχιστον.