Οι... μνηστήρες της Καλαμάτας, οι φήμες για παντρειά στην Entersoft και η τεχνητή έλλειψη εισιτηρίων

Οι... μνηστήρες της Καλαμάτας, οι φήμες για παντρειά στην Entersoft και η τεχνητή έλλειψη εισιτηρίων

...και ο "Kαπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος"

Entersoft: από την ΕΝ.Α στην Κύρια και οι φήμες για "πωλητήριο"
Με νέα σημαντική άνοδο (4,46% ) στην χθεσινή συνεδρίαση η μετοχή της Entersoft έφθασε έως τα 7,08 ευρώ. Νέο ιστορικό υψηλό για την εταιρεία παραγωγής και εμπορίας λογισμικού και υπηρεσιών που πλέον αποτιμάται στα 211,2 εκατ. ευρώ. Η διοίκηση ανακοινώνει οικονομικά μεγέθη 2023 αύριο Τετάρτη- στο 9μηνο είχε έσοδα 26,8 εκατ.- ebitda 8,1 εκατ., κέρδη προ φόρων 5,3 εκατ. και καθαρά ταμειακά διαθέσιμα 2,1 εκατ.- με την Eurobank Equities να έχει δώσει τιμή-στόχο τα 8,2 ευρώ (από την 1η Φεβρουαρίου, που ξεκίνησε την κάλυψη της εισηγμένης). Από το 2008 στο ΧΑ, αρχικά στην ΕΝαλλακτική Αγορά και στη συνέχεια στην Κύρια Αγορά (Μάρτιος 2020) η Entersoft είναι τα τελευταία 24ωρα από τα hot stories του κλάδου καθώς φήμες θέλουν την διοίκηση της να έχει δεχτεί πρόταση εξαγοράς από εταιρεία συμφερόντων Πάνου Γερμανού.
AEGEAN: Hedging μέσω capacity.
Με λιγότερα αεροσκάφη-χωρητικότητες ξεκίνησε η χρονιά για την πλειονότητα των αεροπορικών εταιρειών και στην Ευρώπη. Τα προγράμματα εκτεταμένων ελέγχων στα αεροσκάφη τύπου Α320-μετά τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν σε Boeing 737 MAX 9 και 2-3 ατυχήματα στις ΗΠΑ- έχουν ως συνέπεια την καθήλωση ενός ικανού αριθμού σκαφών στην ευρωπαϊκή αγορά, συμπεριλαμβανόμενης της AEGEAN. Εξέλιξη που αρχικά ανησύχησε τους αναλυτές ως προς το ενδεχόμενο σημαντικής μείωσης των εσόδων/κερδών το 2024- χρονιά που αναμένεται να κάνει ρεκόρ ο ευρωπαϊκός τουρισμός αλλά τελευταία αναθεώρησαν προς το θετικότερο. Ο λόγος; οι λιγότερες διαθέσιμες θέσεις δεδομένης της αυξημένης ζήτησης έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση των ναύλων σε σημείο που ένα σημαντικό μέρος των απωλειών να καλύπτεται από τις ακριβότερες τιμές. Επίσης ένα σημαντικό ποσό θα λάβει η AEGEAN ως αποζημίωση από την κατασκευάστρια των κινητήρων στα Α320, Pratt & Whitney.
"Kαπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος": η πρώτη άφιξη του 2024 (από Σουηδία), ο διαγωνισμός του Μαρτίου και οι μνηστήρες.
Σάββατο βράδυ προσγειώθηκε στο "Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος" η πρώτη διεθνής άφιξη για το 2024. Σύμφωνα με την εφημερίδα "Θάρρος" η πτήση της SAS από την Στοκχόλμη έφτασε στις 20.00, η υποδοχή έγινε με υδάτινη αψίδα που σχημάτισαν 2 πυροσβεστικά του Διεθνούς Αερολιμένα Καλαμάτας εγκαινιάζοντας έτσι τη νέα τουριστική χρονιά. Η προγραμματισμένη πτήση της Scandinavian Airlines ανοίγει επί της ουσίας για τη νέα περίοδο την αεροπορική «γραμμή» με τη Σουηδία με τακτικές συνδέσεις με την Καλαμάτα. Σημειώνεται ότι η εν λόγω αεροπορική εταιρεία συνέδεε μέχρι πέρυσι την Καλαμάτα με τον Όσλο. Παράλληλα με την πρώτη διεθνή άφιξη όμως...τροχοδρομεί στην τελική ευθεία ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του αερολιμένα για 40 χρόνια. Την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου θα υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές με το Υπερταμείο να στοχεύει στην ανάδειξη του προτιμητέου σχήματος μέσα στο 2024, ώστε το 2025 να αρχίσουν τα έργα αναβάθμισης. Τέσσερις ο ενδιαφερόμενοι:
-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (51%)- GMR Airports Limited (49%). Πρόκειται για το σχήμα που έχει κερδίσει το διαγωνισμό για την παραχώρηση του αεροδρομίου στο Καστέλι. Η GMR Airports είναι ινδική εταιρεία με μεγάλη πείρα στη διαχείριση αεροδρομίων.
- ΜΥΤΙΛHΝΑΙΟΣ Α.Ε. (70%)-CORPORATION AMERICA AIRPORTS S.A.(30%). Η Corporation America είναι λατινοαμερικάνικη εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων με παρουσία σε 56 αεροδρόμια, από τα οποία μεταφέρονται ετησίως 80 εκατ. επιβάτες. - Egis Airport Operation (45%)
-AKTOR CONCESSIONS SINGLE MEMBER S.A. (45%)- Aéroports de la Cote d’Azur (10%). Η Ακτωρ Παραχωρήσεις, θυγατρική της Ελλάκτωρ των Ολλανδών της Reggeborgh είναι η ελληνική παρουσία σε αυτή την κοινοπραξία. Οι άλλες δύο γαλλικές εταιρείες έχουν μεγάλη πείρα στη διαχείριση αεροδρομίων.
-FRAPORT AG (51%)- DELTA AIRPORT INVESTMENTS A.E. (24,5%)- ΠΗΛΕΑΣ Α.Ε (24,5%). Στην κοινοπραξία αυτή η γερμανική Fraport είναι ο operator. Γνωστή πλέον στην Ελλάδα αφού έχει κερδίσει το διαγωνισμό για την εκμετάλλευση 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδορμίων, τα αποτελέσματα των οποίων μέχρι σήμερα είναι άκρως ικανοποιητικά αφού έχουν αναβαθμίσει τις υπηρεσίες τους και έχουν συμβάλλει στην άνοδο του τουριστικού προϊόντος. Η Delta Airport Investments είναι συμφερόντων του επιχειρηματία Δημήτρη Κοπελούζου και η Πηλέας ανήκει στην οικογένεια Κωνσταντακόπουλου που ελέγχει το Costα Νavarino. Και οι 4 είναι ισχυροί, και οι 4 θέλουν να κερδίσουν τον διαγωνισμό αλλά για έναν η αγορά δίνει μικρό προβάδισμα, μετά την επίσκεψη Μητσοτάκη στην Ινδία...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ