H Boeing, η Pratt & Whitney το bond της Autohellas, η Πειραιώς στο Παρίσι, η Alpha Finance για Motor

H Boeing, η Pratt & Whitney το bond της Autohellas, η Πειραιώς στο Παρίσι, η Alpha Finance για Motor
Ευτ. Βασιλάκης

Θα μπορούσε οι τελευταίες εξελίξεις στον κλάδο των αερομεταφορών να επηρεάσουν την έκδοση του εταιρικού ομολόγου της Autohellas; 

H Boeing, η Pratt & Whitney και το bond της Autohellas

Εκ πρώτης όψεως στην απόφαση της διοίκησης να προχωρήσει στην έκδοση retail bond- ύψους έως 200 εκατ. -5ετούς διάρκειας- η απάντηση είναι αρνητική. Είναι όμως ακριβώς έτσι; τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Boeing- μόνο το Σάββατο η Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας των ΗΠΑ καθήλωσε 171 Boeing 737 MAX 9- αν και προσώρας δεν διαφαίνεται να προκαλούν άμεσο πρόβλημα για την Ευρώπη- μόνον η Turkish έχει "κατεβάσει" αεροσκάφη της για έλεγχο- θα μπορούσε να επηρεάσουν την κίνηση από/προς και την Ελλάδα.

Στην περίπτωση που δεν διευθετηθούν σε εύλογο χρόνο. Παράλληλα και το πρόβλημα με κινητήρες της Pratt & Whitney (Airbus A320 neo) που δημιουργεί ζητήματα πληρότητας στις ευρωπαϊκές εταιρείες, συμπεριλαμβανόμενης της Aegean. Η διοίκηση Βασιλάκη προνόησε και έσπευσε να συμφωνήσει με την Cyprus Airways για την χρήση 2 αεροσκαφών (με τα πληρώματα τους) πλην όμως έναν αριθμό αεροσκαφών θα έχει καθηλωμένα για ελέγχους-κατά πως φαίνεται για την διάρκεια του 2024- (κατά μέσο όρο υπολογίζεται έλεγχος για 6-8 αεροσκάφη).

Θα έχουν αυτά αντίκτυπο στην τουριστική κίνηση-μέρος της οποίας εισφέρει στα ebitda της Autohellas- εύλογο το ερώτημα. Ενδεχομένως τα αποτελέσματα να hedgαριστούν μέσω του Recovery and Resiliancy Facility. Σύμφωνα με το RRF για χρηματοδότηση- με χαμηλότοκα δάνεια σε εταιρείες που ενισχύουν τον στόλο τους με ηλεκτροκίνητα & υβριδικά αυτοκίνητα- το περιθώριο αντιστάθμισης/κάλυψης είναι σημαντικό. Σημειωτέον πως σε σχετικό πρόγραμμα έχει ενταχθεί-ήδη- η Autohellas (όπως άλλωστε και η...άσπονδη AVIS)

Η Πειραιώς στο Παρίσι, η Alpha Finance για Motor Oil και τα margins στην διύλιση

Για την επενδυτική ημερίδα της Πειραιώς Securities στο Παρίσι, το fpress σας ενημέρωσε από την Τρίτη. Στις 2 Φεβρουαρίου το καθιερωμένο, πλέον, ετήσιο event του χρηματιστηριακού βραχίονα της Πειραιώς- υπό τον Κωνσταντίνο Ξένο- και ένας από τους πρώτους ομίλους που επιβεβαιώνουν την συμμετοχή τους είναι η Motor Oil. Υποθέτω πως, σιγά-σιγά ο Πέτρος Τζαννετάκης θα αρχίσει να ετοιμάζει και αποσκευές πέραν της προεργασίας για τα της παρουσίασης, με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο να έχει ένα επιπλέον "άσσο" στα χέρια του.

Το γεγονός πως την περίοδο Νοεμβρίου- Δεκεμβρίου τα περιθώρια διύλισης πήραν τα πάνω τους διαμόρφωση τάση με αποτέλεσμα τα marginsνα είναι αυξητικά και σε αυτή την φάση της αγοράς. Προφανώς και λόγω των προβλημάτων στην προσφορά που συνεχίζονται. Ωστόσο, είναι και η έμφαση που δίνει η διοίκηση σε θέματα πράσινης μετάβασης, παράμετρος που συνεκτιμάται από την ομάδα ανάλυσης τηςAlpha Finance.

Τα 32,38 ευρώ που έθετε στόχο η χρηματιστηριακή πρωί Τετάρτης είχαν upside 36% για τη μετοχή. Εως τα 24,90 ευρώ στην χθεσινή συνεδρίαση και τελική τιμή στα 24,70 ευρώ (2,07%). Δεύτερη σερί συνεδρίαση με θετικό πρόσημο, μετά το 1,51% της Τρίτης. Επιπλέον, σήμερα συγκαλείται η έκτακτη γενική συνέλευση μετόχων της ΕΛΛΑΚΤΩΡ με μόνο θέμα την έγκριση πώλησης του 25% της "Ανεμος" στον Ομιλο Motor Oil Renewable Energy.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ