Στο 9,1% ο πληθωρισμός του Οκτωβρίου - Σε ποιους δείκτες σημειώθηκε «έκρηξη»

Στο 9,1% ο πληθωρισμός του Οκτωβρίου - Σε ποιους δείκτες σημειώθηκε «έκρηξη»

Στο 9,1% διαμορφώθηκε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα για τον Οκτώβριο, παραμένοντας σταθερά υψηλός, αν και κατέγραψε μικρότερη αύξηση σε σχέση με αυτή του Σεπτεμβρίου.

Πιο αναλυτικά, ο Γενικός Δείκτης τιμών Καταναλωτή κατά τον μήνα Οκτώβριο 2022, παρουσίασε μείωση 1,2% σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο 2022, έναντι αύξησης 1,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Παράλληλα, ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Νοεμβρίου 2021 - Οκτωβρίου 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Νοεμβρίου 2020 - Οκτωβρίου 2021, παρουσίασε αύξηση 9,2% έναντι μηδενικής μεταβολής που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Νοεμβρίου 2020 - Οκτωβρίου 2021 με το δωδεκάμηνο Νοεμβρίου 2019 - Οκτωβρίου 2020.


Σύγκριση Οκτωβρίου 2022 με Σεπτέμβριο 2022
Η μείωση του Γενικού ΔΤΚ κατά 1,2% τον μήνα Οκτώβριο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2022, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
11,5% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα ενοίκια κατοικιών.
0,3% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία.

Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
1,3% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί,ζυμαρικά, μοσχάρι, χοιρινό, αρνί και κατσίκι, γάλα νωπό πλήρες, τυριά, ελαιόλαδο, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, πατάτες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα νωπά ψάρια.
3,5% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
1,6% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
2,1% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, πετρέλαιο κίνησης, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
0,4% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ