Απόβαση ντίζελ από την Ασία στην Ευρώπη
Οι ροές Ασίας-Ευρώπης έχουν οριστεί σε υψηλό πέντε μηνών. Το εμπόριο καθοδηγείται από ανησυχίες για την ενεργειακή ασφάλεια, επιβράδυνση στην Κίνα
Ένας στόλος πλοίων που μεταφέρουν ντίζελ, ένα από τα σημαντικότερα καύσιμα στον κόσμο, κατευθύνεται προς τις ευρωπαϊκές αγορές που αντιμετωπίζουν απειλές για την ενεργειακή ασφάλεια από τις υψηλές θερμοκρασίες, τις υψηλές τιμές του φυσικού αερίου και την ένταση με τη Ρωσία.
Πέντε πλοία που μεταφέρουν σχεδόν 3 εκατομμύρια βαρέλια είναι έτοιμα να μετακινηθούν από την Ασία στην Ευρώπη μέχρι στιγμής τον Αύγουστο, δείχνουν τα προκαταρκτικά στοιχεία της Vortexa . Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ποσότητα τους τελευταίους πέντε μηνες ανά βαρέλι την ημέρα. Οι αποστολές από τη Μέση Ανατολή προς την Ευρώπη πρόκειται επίσης να επεκταθούν.
Οι αυξανόμενες ροές ντίζελ, που χρησιμοποιείται στις βιομηχανίες, τις μεταφορές και για ενέργεια, προς την Ευρώπη είναι αποτέλεσμα των διαταραχών της αγοράς που προκαλούνται από τις υψηλότερες τιμές στον κόμβο του Άμστερνταμ, του Ρότερνταμ και της Αμβέρσας (ARA) σε σχέση με την Ασία, ανέφεραν οι έμποροι. Η παραπαίουσα οικονομία της Κίνας και η εποχική υποχώρηση της ζήτησης στην Ινδία συνέβαλαν επίσης στην υπερπροσφορά της Ασίας, πρόσθεσαν.
Η Ευρώπη παλεύει με μια ιστορική ξηρασία που προκαλεί πτώση της στάθμης των υδάτων στον ποταμό Ρήνο. Η πλωτή οδός που συνδέει τις δεξαμενές πετρελαίου στον κόμβο ARA με τους καταναλωτές στην ενδοχώρα της Ευρώπης είναι επί του παρόντος αδιάβατη για τις περισσότερες φορτηγίδες, δημιουργώντας ένα σημείο συμφόρησης εφοδιασμού που θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση των αποθεμάτων τους που θα πρέπει να αναπληρωθούν πριν από τον χειμώνα.
Χώρες όπως η Σουηδία και η Γερμανία, έχουν προειδοποιήσει για αύξηση της κατανάλωσης πετρελαίου σε μια προσπάθεια να αντικαταστήσουν το ακριβό φυσικό αέριο, ενώ η Ευρώπη αγοράζει περισσότερο άνθρακα, από όλο τον κόσμο. Ωστόσο, δεν είναι ακόμη σαφές πόσο έντονα θα ανακάμψει η ζήτηση της Ευρώπης στο τέλος του έτους λόγω της επιβράδυνσης της οικονομίας της περιοχής.
Το ντίζελ που θα φορτωθεί από την Ινδία και τη Βόρεια Ασία τον Αύγουστο χρειάζεται σχεδόν ένα μήνα για να φτάσει στην Ευρώπη, φτάνοντας στον προορισμό του μόλις τελειώσει το καλοκαίρι. Μερικά από τα πλοία στη λεγόμενη διαδρομή arbitrage προς την Ευρώπη περιλαμβάνουν μεγαλύτερα πλοία όπως το Suezmaxes που μπορούν να μεταφέρουν έως και 1 εκατομμύριο βαρέλια πετρελαίου.
Η μετάβαση από φυσικό αέριο σε πετρέλαιο προβλέπεται να αυξηθεί φέτος, με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας να ενισχύει την πρόβλεψή του για την αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου κατά 380.000 βαρέλια ημερησίως με την προσδοκία ότι η βιομηχανία και οι γεννήτριες ισχύος θα αλλάξουν καύσιμα. Η επιπλέον ζήτηση που προκάλεσε την αναθεώρηση είναι «συντριπτικά συγκεντρωμένη» στη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη.
Επιπλέον, ο κίνδυνος διακοπής του εφοδιασμού με ρωσικό φυσικό αέριο και οι ανησυχίες για την ενεργειακή ασφάλεια αναμένεται να ενθαρρύνουν την αύξηση των αποθεμάτων ντίζελ. Ο δείκτης αναφοράς της Ευρώπης για το φυσικό αέριο έχει σχεδόν τριπλασιαστεί φέτος, ξεπερνώντας κατά πολύ την άνοδο των τιμών του πετρελαίου κατά 18% κατά την ίδια περίοδο.
Εν τω μεταξύ, τα ασιατικά διυλιστήρια αναμένεται να παράγουν 215.000 βαρέλια την ημέρα περισσότερο ντίζελ από ότι απαιτείται, ενώ οι προμήθειες από τη Μέση Ανατολή αυξάνονται επίσης.
Η νέα δυναμικότητα διυλιστηρίου στη Μέση Ανατολή, σημαίνει μια αλλαγή στα ανατολικά του ισοζυγίου προσφοράς/ζήτησης πετρελαίου του Σουέζ, πράγμα που σημαίνει ότι το διαρθρωτικό αρμπιτράζ μπορεί να είναι ανοιχτό πιο συχνά και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Οι ροές ντίζελ από την Ασία προς την Ευρώπη είναι πιθανό να αυξηθούν κατά το υπόλοιπο του τρίτου τριμήνου, είπε.