Υποεπιτροπή Υδατικών Πόρων: Εξέταση του υδρογόνου ως καύσιμο κίνησης για τα πλοία
Στόχος της Υποεπιτροπής ήταν η διερεύνηση του εναλλακτικού αυτού καυσίμου στο δρόμο για την επίτευξη του κλιματικού στόχου της μείωσης των εκπομπών ρύπων του διοξειδίου του άνθρακα κατ’ ελάχιστον 40% ως το 2030 και 70% μέχρι το 2050 σε σχέση με το έτος 2008
Το υδρογόνο ως εναλλακτικό καύσιμο κίνησης για τα πλοία εξέτασε η Υποεπιτροπή Υδατικών Πόρων της Βουλής, υπό την προεδρία της Δρ. Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, στο πλαίσιο του νέου θεματικού κύκλου που έχει εγκαινιάσει για την καινοτομία, το περιβάλλον και το κλίμα.
Την Επιτροπή ενημέρωσαν ο κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο Παναγιώτης Μήτρου, Διευθυντής Τεχνολογίας και Ανάπτυξης Τομέα Αερίων του Lloyd΄s Register, ο Ιωάννης Ανδρεόπουλος, Τεχνικός Σύμβουλος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, και ο Δρ. Σοφοκλής Μακρίδης, Αναπληρωτής Καθηγητής και Διευθυντής του Εργαστηρίου Φυσικής Περιβάλλοντος και Τεχνολογιών Υδρογόνου της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών.
Τα τελευταία έτη το υδρογόνο αποτελεί, ακόμη εντονότερα, αντικείμενο συζήτησης, τόσο σε διεθνές, όσο και σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο, διότι εντάσσεται στα εναλλακτικά καύσιμα, κυρίως το «πράσινο υδρογόνο». Στόχος της Υποεπιτροπής ήταν η διερεύνηση του εναλλακτικού αυτού καυσίμου στο δρόμο για την επίτευξη του κλιματικού στόχου της μείωσης των εκπομπών ρύπων του διοξειδίου του άνθρακα κατ’ ελάχιστον 40% ως το 2030 και 70% μέχρι το 2050 σε σχέση με το έτος 2008.
Οι προσκεκλημένοι παρουσίασαν τα βασικά χαρακτηριστικά του υδρογόνου, τους τρόπους παραγωγής, αποθήκευσης και διανομής του και επισήμαναν ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προωθεί μέτρα για το υδρογόνο, ενώ συζητήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα πρέπει να πραγματοποιηθούν σε παγκόσμιο επίπεδο για την εύρεση κοινής γραμμής πλεύσης. Τόνισαν ότι απαιτείται μεγάλης κλίμακας έρευνα και ανάπτυξη και αντίστοιχα πρέπει να υπάρξει η κατάλληλη διαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου, λαμβάνοντας υπόψιν το πλαίσιο πολιτικής για τις υποδομές των εναλλακτικών καυσίμων.
Η Πρόεδρος της Επιτροπής σημείωσε ότι «πρέπει να επιταχύνουμε την έρευνα και την ανάπτυξη στην ενεργειακή αναβάθμιση των πλοίων και των λιμένων μας με έμφαση στα εναλλακτικά καύσιμα, έτσι ώστε να πετύχουμε τους κλιματικούς στόχους, αλλά και να ενισχύσουμε την εθνική μας οικονομία, καθώς και να προχωρήσουμε καινοτομώντας.
Η Ελλάδα μπορεί τόσο με τη συνεργασία της επιστημονικής κοινότητας αλλά σε συνάρτηση με τον σπουδαίο ρόλο της ναυτιλίας μας να βρεθεί στην πρωτοπορία των εξελίξεων».