Σ. Γιουρέλης: «Το υπερταμείο έχει βασικό του στόχο τη μείωση του αποτυπώματος του άνθρακα»
Σε συνεργασία με τις θυγατρικές δουλεύουμε πρωτοβουλίες που αφορούν είτε την ηλεκτροκίνηση, είτε τα εναλλακτικά καύσιμα. Στις αστικές συγκοινωνίες επεξεργάζονται τη δυνατότητα να έχουν ηλεκτρικά λεωφορεία δήλωσε ο ο αναπληρωτής CEO του Υπερταμείου
Τη διαβεβαίωση ότι «το Υπερταμείο έχει βάλει σαν βασικό του στόχο τη μείωση του αποτυπώματος του άνθρακα» διατύπωσε ο αναπληρωτής CEO του Υπερταμείου, Στέφανος Γιουρέλης μιλώντας σε ημερίδα με θέμα «Βιώσιμη Ανάπτυξη: Ο ρόλος των Δημοσίων Επιχειρήσεων και η Στρατηγική κατεύθυνσης προς το μέλλον» που διοργάνωσε το Υπερταμείο, στο πλαίσιο της 85ης ΔΕΘ. Έκανε μάλιστα την επισήμανση αυτή με δεδομένο, όπως είπε, ότι «οι δραστηριότητες των εταιρειών του Υπερταμείου συμμετέχουν στην παραγωγή τέτοιων ρύπων» και ανέφερε το ηλεκτρικό ρεύμα, τις μεταφορές, το νερό, τα ακίνητα.Γνωστοποίησε, παράλληλα, ότι το Υπερταμείο, σε συνεργασία με τις θυγατρικές του δουλεύει ένα ολοκληρωμένο πλάνο».
Αναλυτικότερα τόνισε: «έχουμε επεξεργαστεί μια συγκεκριμένη πολιτική που αφορά το e-mobility για τους στόλους των εταιρειών. Επίσης σε συνεργασία με τις θυγατρικές δουλεύουμε πρωτοβουλίες που αφορούν είτε την ηλεκτροκίνηση, είτε τα εναλλακτικά καύσιμα. Στις αστικές συγκοινωνίες επεξεργάζονται τη δυνατότητα να έχουν ηλεκτρικά λεωφορεία. Το καλοκαίρι υπήρχαν σε πραγματικές συνθήκες πιλοτικές διαδρομές. Επίσης έχουμε τη ΓΑΙΑΟΣΕ που εξετάζει τη δυνατότητα να αντικαταστήσει ντιζελοκίνητα τρένα, με τρένα υδρογόνου ενώ υποστήριξη δίνει προς την ηλεκτροκίνηση η ΔΕΗ». Ειδική αναφορά έκανε και στις σιδηροδρομικές μεταφορές χαρακτηρίζοντάς τους ένα βιώσιμο μέσο μεταφορές με πολύ λιγότερη επιβάρυνση στο περιβάλλον σε σχέση με τα αυτοκίνητα ή τις αεροπορικές μεταφορές. Συνεπώς, όπως είπε, οι σιδηροδρομικές μεταφορές θα πρέπει να ενισχυθούν με κάθε τρόπο.
Από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ Νικόλαος Αθανασόπουλος, ανέφερε ότι ο ΟΑΣΑ είναι αρμόδιος για τις αστικές συγκοινωνίες στη μητροπολιτική περιοχή του λεκανοπεδίου της Αττικής και επηρεάζει 4 εκ. κατοίκους, ωστόσο ο στόλος του κατά το πιο μεγάλο ποσοστό έχει ντίζελ τεχνολογία που επιβαρύνει το περιβάλλον. Σε μικρό ποσοστό έχει, όπως επισήμανε, και τεχνολογίες καθαρές όπως τα τρόλεϊ που είναι μορφή ηλεκτροκίνησης, όπως επίσης και το φυσικό αέριο.
«Είναι προφανές ότι προκειμένου οι αστικές συγκοινωνίες να ευθυγραμμιστούν με τους στρατηγικούς στόχους της πράσινης ανάπτυξης, της καθαρής ενέργειας θα πρέπει να προβούν άμεσα σε ανανέωση του στόλου τους και βέβαια με ικανό μείγμα ηλεκτρικών οχημάτων προκειμένου να ανταποκριθούν και στην απαίτηση της κλιματικής αλλαγής με τον πιο καλό τρόπο» πρόσθεσε.
Σε αυτό το μήκος κύματος ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του Ο.ΣΥ. Α.Ε, Βασίλης Ξυπολυτάς, υπενθύμισε ότι όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, «μέσα στο Σεπτέμβριο θα βγει ο διαγωνισμός για τα 770 καινούρια λεωφορεία, όλα οικολογικά εκ των οποίων τα 350 θα είναι ηλεκτρικά». Ο ίδιος σχολίασε ότι είναι «μια προμήθεια που την περιμένουμε η οποία έχει εξασφαλίσει τα χρήματα από το ταμείο ανάπτυξης σε μια προσπάθεια να αλλάξει πραγματικά η εικόνα στη δημόσια συγκοινωνία στη χώρα. Αν όλα πάνε καλά σε 1,5 χρόνο θα έχουμε τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Από αυτά τα 770 λεωφορεία, τα 2/3 θα πάνε στην Αθήνα και το ένα τρίτο θα πάει στη Θεσσαλονίκη». Για την ηλεκτροκίνηση σχολίασε ότι «είναι το μέλλον» και τόνισε πως «εκεί πηγαίνουμε και τα κράτη επενδύουν και οι επιχειρήσεις. Αυτό θα γίνει σιγά σιγά και μεταβατικά αλλά το όφελος είναι ξεκάθαρο και είναι περιβαλλοντικό».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ