Οι εκπτώσεις δεν βοήθησαν τον τζίρο των καταστημάτων
Απογοητευτικές είναι οι επιδόσεις των καταστημάτων της Αττικής κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων.
Σύμφωνα με το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά και με βάση έρευνα που διενήργησε στην περίοδο 28 Φεβρουαρίου – 2 Μαρτίου, από το σύνολο των καταστημάτων της Αττικής μόον το 5% ανέφερε αύξηση του τζίρου στην περίοδο των εκπτώσεων. Το 75% των καταστημάτων ανέφερε πως οι πωλήσεις έπεσαν σε σχέση με τις χειμερινές εκπτώσεις του 2018, ενώ στο 20% ο τζίρος παρέμεινε στα περσινά επίπεδα.
Η μελέτη διαπιστώνει πως μόνο στην Καλλιθέα υπήρξε αύξηση του τζίρου, ενώ σταθερές σε σχέση με πέρυσι ήταν οι επιδόσεις σε Γλυφάδα, Ίλιον, Αγία Παρασκευή και Περιστέρι.
Διαπιστώνεται επίσης πως το καταναλωτικό κοινό εξακολουθεί να στρέφεται σε πολυκαταστήματα, πολυχώρους και μεγάλα καταστήματα, καθώς 8% του τζίρου υπολογίζεται πως μετακινήθηκε σε αυτό το τμήμα του λιανεμπορίου .
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΒΕΠ Βασίλή Κορκίδη, στο πρώτο δίμηνο του έτους υπήρξαν σημάδια καταναλωτικής κόπωσης και δεν αποτυπώθηκε στην αγορά η αύξηση του βασικού μισθού. «Απόδειξη είναι ότι οι τακτικές χειμερινές εκπτώσεις, τουλάχιστον από τα στοιχεία των αγορών της Αττικής, ήρθαν και να έφυγαν απαρατήρητες. Το αρνητικό πρόσημο των φετινών χειμερινών εκπτώσεων επιβεβαιώνει ότι οι περισσότεροι καταναλωτές έχουν εθιστεί στις διαρκείς εκπτώσεις και προσφορές όλο τον χρόνο και δεν έλκονται πλέον από τις τακτικές εκπτώσεις. Εκτός από τη μείωση του τζίρου των εμπορικών καταστημάτων τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο κατά τουλάχιστον -10%, παρατηρείται και μία έντονη μετατόπιση 8% του τζίρου από τους μικρότερους στους μεγαλύτερους του λιανικού εμπορίου της Αττικής».