4 στους 10 χρήστες του Internet στην Ελλάδα αγοράζουν online
Αύξηση 10,4% σημείωσε στο πρώτο τρίμηνο του 2018 το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου στην Ελλάδα που πραγματοποίησε ηλεκτρονικές αγορές, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.
Συγκεκριμένα το 40,2% των χρηστών του Internet στη χώρα μας πραγματοποίησε αγορές προϊόντων και υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου έναντι 36,4% το 2017. Σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές το 2018 παρουσιάζεται αύξηση στις ηλεκτρονικές αγορές, με τη μεγαλύτερη στα ΝησιάΑιγαίου και την Κρήτη κατά 18,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Το ενδιαφέρον των καταναλωτών τράβηξαν κυρίως τα είδη ένδυσης και υπόδησης, η διαμονή σε καταλύματα, οι ταξιδιωτικές υπηεσίες και οι ηλεκτρονικές συσκευές. Το 85,6% των καταναλωτών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές επέλεξε να κάνει ηλεκτρονικές αγορές από εγχώριες επιχειρήσεις. Το 34,9% έκανε ηλεκτρονικές αγορές από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το18,9% από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ το ποσοστό όσων δήλωσαν ότι δε γνωρίζουν τη χώρα προέλευσης των πωλητών ανέρχεται στο 4,3%.
Αναφορικά με την αξία των προϊόντων ή των υπηρεσιών που παραγγέλθηκαν ή αγοράστηκαν μέσω διαδικτύου το Α’ τρίμηνο 2018:
- 5 στους 10 (54,4%) πλήρωσαν συνολικά αντίτιμο έως 99 ευρώ για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που αγόρασαν/ παρήγγειλαν,
- 4 στους 10 (35,6%) από 100 έως 499 ευρώ και
- 1 στους 10 (9,1%) από 500 ευρώ και άνω
Η πραγματοποίηση τραπεζικών συναλλαγών (ενημέρωση για τραπεζικό λογαριασμό, μεταφορά, πληρωμή λογαριασμών κ.λπ.) μέσω διαδικτύου είναι δραστηριότητα που πραγματοποιείται από το 37,8% όσων χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο κατά το Α ́τρίμηνο του 2018 και η οποία καταγράφει αύξηση 5,3% σε σχέση με το Α ́τρίμηνο του 2017 (35,9%) αναφέρει η ΕΛΣΤΑΤ.