Online σούπερ μάρκετ: Στα €306 εκατ. ο τζίρος το 2023 – Τα προϊόντα με τις μεγαλύτερες ανατιμήσεις

Online σούπερ μάρκετ: Στα €306 εκατ. ο τζίρος το 2023 – Τα προϊόντα με τις μεγαλύτερες ανατιμήσεις

Ποια είναι η πιο δημοφιλής ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού

Συνεχίζεται η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στο κλάδο των super market με τους καταναλωτές να δαπανούν online το 2023 €306εκατ. δηλαδή 15% περισσότερα από το 2022 [Πίνακας 1], σύμφωνα με το ετήσιο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group.

Σημειώνεται ότι ο τζίρος αυτός δεν περιλαμβάνει Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες όπως eFood Market & Wolt Market που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά [Πίνακας 2].

Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση και του αριθμού των παραγγελιών κατά 7%, αλλά και την μέσης αξίας των προϊόντων κατά 8% [Πίνακας 3].

Όσο αφορά τον πληθωρισμό, η εταιρεία συνέκρινε πάνω από 38.000 κωδικούς προϊόντων που πωλούνταν το 2022 και 2023 και εντόπισε ότι στο 14% αυτών αυξήθηκαν οι τιμές πώλησεων πάνω από 20% το 2023. Από πλευράς κατηγοριών οι υψηλότερες ανατιμήσεις του 2023 σημειώθηκαν στα απορρυπαντικά ρούχων με 19%, στη ζάχαρη με 18%, στα αναψυκτικά με 17%. Όμως υπήρχαν και κατηγορίες προϊόντων που σημειώθηκαν υποτιμήσεις το 2023 όπως αυτή της βουτύρου και μαργαρίνης με 8% φροντίδας βρεφικού δέρματος με 7% [Πίνακας 4].

Μία ενδιαφέρουσα αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών συνέβη στο 2ο εξάμηνο του 2023 και μετά την απόφαση μεγάλου παίκτη της αγοράς να αυξήσει το ελάχιστο όριο αξίας παραγγελίας για δωρεάν παράδοση της από €30 σε €100. Οι καταναλωτές άρχισαν σταδιακά να αυξάνουν το μέσο όρο παραγγελίας τους ώστε να αποφύγουν την επιπλέον χρέωση μεταφορικών, και κατά συνέπεια αυξήθηκε η μέση αξία του ηλ. καλαθιού όλης της αγοράς από €77 τον Ιούνιο σε €89 τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους. [Πίνακας 5].

Παρατηρήθηκε επίσης αύξηση κατά 1 μονάδα στο ποσοστό της δαπάνης που πηγαίνει σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που ανήλθε στο 15% του συνόλου των online αγορών που πραγματοποιήθηκαν το 2023 [Πίνακας 6].


Τέλος, η Δευτέρα παραμένει η πιο δημοφιλής ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, αφού το 16,5% των συνολικών παραγγελιών γίνονται την συγκεκριμένη ημέρα ενώ πάνω από το ⅓ των συνολικών online παραγγελιών γίνονται μεταξύ 9 το βράδυ και 9 το πρωί, δηλαδή τις ώρες που τα φυσικά καταστήματα των super market είναι κλειστά [Πίνακας 7].

Τα στοιχεία αυτά και πολλά ακόμη πολύτιμα ευρήματα περιλαμβάνονται στο ετήσιο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group, η ηγέτιδα εταιρεία στον τομέα των data & analytics για το διακαναλικό εμπόριο προϊόντων, μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit, η οποία δημιουργεί αξία παγκοσμίως σε εκατοντάδες λιανέμπορους και προμηθευτές.

To ετήσιο report της Convert Group για τον κλάδο του Online Super Μarket δημοσιεύτηκε στη διεύθυνση https://convertgroup.com/resources/reports-ebooks. Η Convert Group δραστηριοποιείται στον κλάδο των Data & Analytics με καινοτομικά έργα σε Ευρώπη, Λατινική Αμερική και Μέση Ανατολή. Βραβεύεται για 6 συνεχόμενες χρονιές ως ένα από τα 25 καλύτερα εργασιακά περιβάλλοντα της Ελλάδας και ένα από τα καλύτερα εργασιακά περιβάλλοντα της Ευρώπης για το 2021 ενώ απασχολεί 60 άτομα επιστημονικό προσωπικό, σε ρόλους engineers, data scientists, και analysts στα γραφεία της στην Ελλάδα και το Λονδίνο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ