Χιλιάδες φορολογούμενοι που έχουν ήδη λάβει ή αναμένεται να λάβουν φέτος πιστωτικά εκκαθαριστικά σημειώματα για τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων του φορολογικού έτους 2017 δεν θα εισπράξουν τελικά τις επιστροφές φόρου που θα αναγράφουν τα συγκεκριμένα σημειώματα.

Οι υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) θα συμψηφίσουν τα ποσά των επιστροφών φόρου που δικαιούνται οι συγκεκριμένοι φορολογούμενοι με τις οφειλές τους από τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ), που θα βεβαιωθούν εντός του προσεχούς Σεπτεμβρίου.

Με τον τρόπο αυτό, εκτιμάται ότι θα εισπράξουν νωρίτερα ένα μέρος από τα 3,2 δισ. ευρώ του ΕΝΦΙΑ που θα καταλογίσουν και φέτος σε εκατομμύρια φορολογούμενους.

Ο νόμος επιτρέπει συμψηφισμό επιστροφών φόρων με μελλοντικές οφειλές, και μάλιστα χωρίς αυτές να έχουν γίνει ληξιπρόθεσμες, και άρα το υπουργείο Οικονομικών θα προεισπράξει μέρος ή όλον τον ΕΝΦΙΑ από εκείνους που έχουν επιστροφή φόρου εισοδήματος αντί να τους δοθεί η δυνατότητα να πληρώσουν τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων σε έως 5 δόσεις – αλλά ουσιαστικά εφάπαξ και χωρίς καμία έκπτωση.

Ο αριθμός των φορολογουμένων για τους οποίους τελικά θα προκύψει επιστροφή φόρου αναμένεται στο τέλος της εφετινής εκκαθάρισης να προσεγγίσει το 1.000.000, με το ποσό που πρέπει να επιστρέψει το κράτος να ανέρχεται σε περίπου 400 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι και πέρυσι χιλιάδες φορολογούμενοι που περίμεναν να εισπράξουν επιστροφή φόρου εισοδήματος και ταυτόχρονα είχαν την υποχρέωση πληρωμής ΕΝΦΙΑ έλαβαν στις αρχές Σεπτεμβρίου ένα μήνυμα e-mail με το οποίο η ΑΑΔΕ τους ενημέρωνε ότι προχώρησε σε συμψηφισμό της οφειλής τους από τον φόρο ακινήτων με την επιστροφή φόρου που δικαιούνταν.

Σε κάθε περίπτωση οι επιστροφές φόρων καθυστερούν όταν το ποσό επιστροφής είναι σημαντικό και πρέπει να προηγηθεί φορολογικός έλεγχος των στοιχείων που συνοδεύουν τη φορολογική δήλωση από την εφορία.

Όμως οι φορολογούμενοι με πιστωτικά εκκαθαριστικά που δεν πληρώνουν ΕΝΦΙΑ θα λάβουν κανονικά την επιστροφή φόρου εφόσον δεν έχουν υποχρέωση πληρωμής κάποιου άλλου φόρου ή οφειλής που θα μπορούσε να συμψηφιστεί με το επιστρεφόμενο ποσό.

Προσοχή! Αρκετοί ήταν και οι φορολογούμενοι που κατά την επίσκεψή τους στην εφορία, για την αίτηση επιστροφής φόρου, διαπίστωσαν ότι οι δήμοι, μέσω της εφορίας, έχουν δεσμεύσει τον ΑΦΜ τους επειδή είχαν ληξιπρόθεσμες οφειλές κυρίως από απλήρωτες κλήσεις ή ανεξόφλητους λογαριασμούς ύδρευσης και δημοτικά τέλη.

Τι πρέπει να κάνουν; Για να ενεργοποιηθεί και πάλι το ΑΦΜ οι πολίτες θα πρέπει να απευθυνθούν στον Δήμο, όπου έχουν την οφειλή καινα πληρώσουν το χρέος που έχουν είτε εφάπαξ είτε ναρυθμίσουντην οφειλή τους σε δόσεις. Κατόπιν από τον δήμο θα δοθεί βεβαίωση για άρση δέσμευσης φορολογικής ενημερότητας την οποία θα πρέπει να προσκομίσει στην εφορία για να ξεμπλοκάρει το ΑΦΜ του και να πάρει την επιστροφή φόρου.

Τι θα πληρώσουμε στην Εφορία το 2027- Ποιοι θα δώσουν περισσότερα

Τι θα πληρώσουμε στην Εφορία το 2027- Ποιοι θα δώσουν περισσότερα

06.10.20261 λεπτ.
Εφορία: Πώς «κουρεύονται» έως 50% τα πρόστιμα – Τα 5 «παράθυρα» για τους οφειλέτες

Εφορία: Πώς «κουρεύονται» έως 50% τα πρόστιμα – Τα 5 «παράθυρα» για τους οφειλέτες

03.10.20261 λεπτ.
120 δόσεις για Εφορία και ΕΦΚΑ: Υπολογίστε τη δόση σας με τρία κλικ

120 δόσεις για Εφορία και ΕΦΚΑ: Υπολογίστε τη δόση σας με τρία κλικ

01.10.20261 λεπτ.
Ηλεκτρονικές αποδείξεις: Στο τραπέζι τα δύο φορομπόνους – Ποιοι κερδίζουν έως 5.000 ευρώ

Ηλεκτρονικές αποδείξεις: Στο τραπέζι τα δύο φορομπόνους – Ποιοι κερδίζουν έως 5.000 ευρώ

23.09.20261 λεπτ.
Ηλεκτρονική τιμολόγηση: Ποιοι πρέπει να κάνουν δήλωση στην ΑΑΔΕ – Τι ισχύει έως το τέλος του 2026

Ηλεκτρονική τιμολόγηση: Ποιοι πρέπει να κάνουν δήλωση στην ΑΑΔΕ – Τι ισχύει έως το τέλος του 2026

22.09.20261 λεπτ.
Μειώσεις φόρων για τις επιχειρήσεις: Τι αλλάζει για προκαταβολές και τέλος επιτηδεύματος

Μειώσεις φόρων για τις επιχειρήσεις: Τι αλλάζει για προκαταβολές και τέλος επιτηδεύματος

07.09.20261 λεπτ.
Σχέδιο «δούναι και λαβείν» για τον νέο κατώτατο μισθό: Πού μπαίνει ο πήχης για το 2027 – τα αντισταθμιστικά μέτρα στις επιχειρήσεις

Σχέδιο «δούναι και λαβείν» για τον νέο κατώτατο μισθό: Πού μπαίνει ο πήχης για το 2027 – τα αντισταθμιστικά μέτρα στις επιχειρήσεις

31.08.20261 λεπτ.
ΑΑΔΕ: Στήνει «Big Brother» για τη φοροδιαφυγή – AI, drones και έλεγχοι σε πραγματικό χρόνο

ΑΑΔΕ: Στήνει «Big Brother» για τη φοροδιαφυγή – AI, drones και έλεγχοι σε πραγματικό χρόνο

28.08.20261 λεπτ.
Εφορία: Οι τέσσερις δηλώσεις που πρέπει να γίνουν έως 31 Δεκεμβρίου

Εφορία: Οι τέσσερις δηλώσεις που πρέπει να γίνουν έως 31 Δεκεμβρίου

26.08.20261 λεπτ.
Η «κατάρα» των ελεύθερων επαγγελματιών, το εκκαθαριστικό του 2027 και το τεκμαρτό εισόδημα

Η «κατάρα» των ελεύθερων επαγγελματιών, το εκκαθαριστικό του 2027 και το τεκμαρτό εισόδημα

24.08.20261 λεπτ.
Τεκμήρια διαβίωσης: Ποιοι κερδίζουν και πόσα από το «κούρεμα» σε κατοικίες
Ξηλώνονται σταδιακά τα τεκμήρια – Το μήνυμα Μαρινάκη

Ξηλώνονται σταδιακά τα τεκμήρια – Το μήνυμα Μαρινάκη

21.08.20261 λεπτ.
Φορολογικές υποχρεώσεις: Βαρύς λογαριασμός 39,6 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2026

Φορολογικές υποχρεώσεις: Βαρύς λογαριασμός 39,6 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2026

18.08.20261 λεπτ.
IRIS: Πότε κινδυνεύουν με φόρο οι μεταφορές χρημάτων – Τα όρια και οι εξαιρέσεις

IRIS: Πότε κινδυνεύουν με φόρο οι μεταφορές χρημάτων – Τα όρια και οι εξαιρέσεις

17.08.20261 λεπτ.
ΑΑΔΕ: Ψηφιακός κλοιός στον ΦΠΑ – Σαρωτικοί έλεγχοι με AI, myDATA και POS

ΑΑΔΕ: Ψηφιακός κλοιός στον ΦΠΑ – Σαρωτικοί έλεγχοι με AI, myDATA και POS

13.08.20261 λεπτ.
ΑΑΔΕ: Πάνω από 320.000 καταγγελίες πολιτών για φορολογικές παραβάσεις

ΑΑΔΕ: Πάνω από 320.000 καταγγελίες πολιτών για φορολογικές παραβάσεις

10.08.20261 λεπτ.