Το νέο Hypercar αξίας 3,6 εκατομμυρίων δολαρίων της McLaren βασίζεται σε βιντεοπαιχνίδι
Μονοθέσιο, το Solus GT είναι σαν τζετ σε τροχούς.
Η McLaren Solus GT είναι η πραγματική έκδοση ενός πρωτότυπου αυτοκινήτου McLaren Vision που παρουσιάστηκε στο βιντεοπαιχνίδι Gran Turismo Sport. Νόμιμο για οδήγηση μόνο σε πίστα, το Solus GT έκανε το ντεμπούτο του στις 19 Αυγούστου στην έκθεση αυτοκινήτων Quail κατά τη διάρκεια της εβδομάδας αυτοκινήτων του Μοντερέϊ στο Carmel της Καλιφόρνια.
Ξεκινώντας το 2013, το στοιχείο ιδέας οράματος του δημοφιλούς βιντεοπαιχνιδιού διαθέτει φουτουριστικά αλλά φανταστικά αυτοκίνητα όπως η Mercedes-Benz και η Lamborghini. Πολλά οχήματα παραγωγής από την Bugatti και την Porsche εμφανίζονται συχνά σε άλλα βιντεοπαιχνίδια όπως το CSR Racing και το Forza. Αλλά η McLaren Vision GT που έκανε το ντεμπούτο της το 2017 είναι η πρώτη από τη μάρκα που πηγαίνει από παιχνίδι σε γκαράζ.
«Διατηρεί την αρχική ιδέα του αυτοκινήτου Vision, αλλά αυτό είναι πολύ πιο εξελιγμένο τώρα: μια πολύ καθαρή, καλή σχεδίαση», λέει ο Kazunori Yamauchi, διευθύνων σύμβουλος της Polyphony Digital, η οποία δημιούργησε το Gran Turismo. Yamauchi, επιτόπου κατά τη διάρκεια μιας προεπισκόπησης πολυμέσων στις 18 Αυγούστου. σημειώνει ότι η μετάβαση από την εικονική πραγματικότητα στην πραγματική ζωή συμπληρώνει την πρόοδο των καταναλωτών για πολλούς παίκτες.
«Πολλοί παίκτες του Gran Turismo γίνονται τελικά πιστοί πελάτες σπορ αυτοκινήτων», λέει. «Όταν ένας παίκτης ερωτεύεται τα αυτοκίνητα, περίπου 20 χρόνια μετά είναι σε θέση να αγοράσει αυτό το αυτοκίνητο. Στον κόσμο των supercars, υπάρχει ένα είδος πελατών που είναι στην πραγματικότητα πελάτης του Gran Turismo».
Παρά το γεγονός ότι έχει το όνομα GT, το οποίο μερικές φορές μπορεί να σημαίνει "grand touring", το Solus GT είναι προετοιμασμένο για οτιδήποτε άλλο εκτός από μια περιστασιακή κρουαζιέρα. Ο V10 κινητήρας φυσικής αναρρόφησης αποδίδει 829 ίππους (840 ίππους) και υπόσχεται χρόνο σπριντ μηδέν έως 60 μίλια / ώρα λιγότερο από 2,5 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα είναι 200 μίλια την ώρα.
Οι ιδιοκτήτες που επιθυμούν ιδιαίτερα να ζήσουν τις φαντασιώσεις τους στη Φόρμουλα Ένα μπορούν να αγοράσουν μια αγωνιστική στολή πιστοποιημένη από τη FIA, ένα κράνος, μια κατά παραγγελία συσκευή υποστήριξης κεφαλής και τραχήλου (HANS) και ένα πρόγραμμα καθοδήγησης ανάπτυξης οδηγών. Η στήριξη του αυχένα είναι ιδιαίτερα σημαντική, λέει ο Bruno Senna, ο επαγγελματίας οδηγός αγώνων που έχει οδηγήσει τα πρωτότυπα Solus GT για δοκιμαστικούς σκοπούς. (Ο θείος του Senna, Aryton, πέρασε μεγάλο μέρος της καριέρας του αγωνιζόμενος με την ομάδα Φόρμουλα Ένα της McLaren και έχει ένα μοντέλο 1 εκατομμυρίου δολαρίων που πήρε το όνομά του.)
Η οδήγηση του Solus GT είναι «ένας εντελώς διαφορετικός πλανήτης» σε σύγκριση με την οδήγηση άλλων McLarens υψηλής ισχύος όπως η Sennaa, λέει. «Αυτό είναι το πιο κοντινό που μπορείς να φτάσεις σε ένα κορυφαίο αγωνιστικό αυτοκίνητο», είπε. «Είναι φιλικό να το οδηγείς, αλλά σίγουρα για τους ανθρώπους που το αγοράζουν, θα χρειαστούν προπονητή».
Οι επιδόσεις από μόνες τους είναι βέβαιο ότι θα ενθουσιάσουν όποιον κάθεται στο μονοθέσιο του αυτοκινήτου. Η είσοδος και η έξοδος από το όχημα θα είναι ένα γεγονός. Η κορυφή του θόλου με ελατήριο ανοίγει με την πρέσα ενός μηχανικού μοχλού. Στη συνέχεια, η οροφή κινείται κατά μήκος ενός ελαφρού τόξου, ανυψώνεται μακριά από το πιλοτήριο και γλιστρά προς τα εμπρός για να επιτρέψει την εύκολη πρόσβαση στο κάθισμα του οδηγού . Μόλις εισέλθει στο εσωτερικό, ο οδηγός μπορεί να έχει πρόσβαση στον διακόπτη ανάφλεξης και σε έναν πλήρως ενσωματωμένο πυροσβεστήρα στην οροφή του οχήματος.
Όπως κάθε McLaren που κατασκευάζεται από το 1981, η Solus GT χρησιμοποιεί μονοκόκ αμάξωμα από ανθρακονήματα. Οι δομές του μπροστινού και του πίσω πλαισίου, ακόμη και το τιμόνι, είναι επίσης κατασκευασμένες από ανθρακονήματα. Αλλά σε μια νέα πρωτιά για την εταιρεία Woking, με έδρα την Αγγλία, η McLaren χρησιμοποίησε εξαρτήματα τιτανίου με εκτύπωση 3D που περιλαμβάνουν τη δομή προστασίας πιλοτηρίου halo και το roll hoop. Όλες οι ίνες άνθρακα και το τιτάνιο βοηθούν το αυτοκίνητο να επιτύχει βάρος φτερού λίγο πάνω από 1 τόνο ή 2.205 λίβρες.
Η McLaren θα κατασκευάσει μόλις 25 από το Solus GT, το οποίο –σε αντίθεση με την αποκλειστική στις ΗΠΑ McLaren Sabre– πωλείται παγκοσμίως. Η τιμολόγηση ξεκινά από 3 εκατομμύρια λίρες (3.6 εκατομμύρια δολάρια). Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν το 2023.