Honda – Nissan: Το σχέδιο για την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο
Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει την ολοκλήρωση των συνομιλιών τον Ιούνιο του 2025.
Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες Nissan και Honda ανακοίνωσαν τη Δευτέρα ότι ξεκίνησαν επίσημες συνομιλίες για τη συγχώνευσή τους προκειμένου να δημιουργήσουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο βάσει πωλήσεων.
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο διευθύνων σύμβουλος της Honda, Toshihiro Mibe, δήλωσε ότι οι εταιρείες χρειάζονται μεγαλύτερη οικονομία κλίμακας για να ανταγωνιστούν στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών στα ηλεκτρικά οχήματα και την «έξυπνη» οδήγηση. Μια επιχειρηματική ένωση θα έδινε στις εταιρείες ένα «πλεονέκτημα που δεν θα είναι δυνατό υπό το τρέχον πλαίσιο συνεργασίας», δήλωσε ο Mibe. Η συμφωνία αποσκοπεί στην ανταλλαγή πληροφοριών και πόρων και στην επίτευξη οικονομιών κλίμακας και συνεργειών, προστατεύοντας παράλληλα και τα δύο εμπορικά σήματα, πρόσθεσε.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται η δημιουργία μιας εταιρείας συμμετοχών ως μητρική τόσο της Honda όσο και της Nissan, η οποία θα εισαχθεί στο χρηματιστήριο του Τόκιο μέχρι τον Αύγουστο του 2026. Η μεγαλύτερη Honda θα διορίζει τα περισσότερα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της ενοποιημένης οντότητας. Ο όμιλος μετά τη συγχώνευση θα έχει τη δυνατότητα να επιτύχει έσοδα 30 τρισεκατομμυρίων γιεν (191,4 δισεκατομμύρια δολάρια) και λειτουργικά κέρδη άνω των 3 τρισεκατομμυρίων γιεν, σύμφωνα με τον Mibe.
Η Honda ανακοίνωσε λειτουργικά κέρδη 1,382 τρισεκατομμυρίων γεν για το σύνολο του έτους έως τον Μάρτιο του 2024, έναντι 568,7 δισεκατομμυρίων γεν της Nissan. Οι εταιρείες θα έχουν συνδυασμένη αξία σχεδόν 54 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με την κεφαλαιοποίηση της Honda να συνεισφέρει το μεγαλύτερο μερίδιο των 43 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει την ολοκλήρωση των συνομιλιών τον Ιούνιο του 2025. Παράλληλα, στον στρατηγικό εταίρο της Nissan, τη Mitsubishi, έχει προσφερθεί η ευκαιρία να ενταχθεί στον νέο όμιλο και θα λάβει σχετική απόφαση έως τα τέλη Ιανουαρίου του 2025.
Οι εταιρείες έχουν να αντιμετωπίσουν τον έντονο παγκόσμιο ανταγωνισμό στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων από εταιρείες όπως η Tesla και η κινεζική BYD. Το υψηλό κόστος της μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα για τις παλιές εταιρείες αναμένεται να οδηγήσει σε συγχωνεύσεις και εξαγορές στον κλάδο.
Η ιαπωνική Toyota είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο βάσει πωλήσεων, ακολουθούμενη από τη γερμανική Volkswagen. Μια ένωση Nissan-Honda θα καθιστούσε τον όμιλο μεγαλύτερο της Hyundai της Νότιας Κορέας.
Οι δυσκολίες της Nissan
Η είδηση του σχεδίου συγχώνευσης δημοσιοποιήθηκε από την ιαπωνική εφημερίδα Nikkei στις 17 Δεκεμβρίου. Εκτοτε οι μετοχές της Nissan σημείωσαν άνοδο, ενώ πολλοί αναλυτές ανέφεραν ότι η σχεδιαζόμενη ένωση είναι αποτέλεσμα της οικονομικής υποαπόδοσης της εταιρείας και της αναδιάρθρωσης της μακροχρόνιας συνεργασίας της με τη γαλλική Renault.
Στα πιο πρόσφατα τριμηνιαία αποτελέσματά της, η Nissan ανακοίνωσε ότι θα περικόψει 9.000 θέσεις εργασίας και θα μειώσει την παγκόσμια παραγωγική της ικανότητα κατά το ένα πέμπτο.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Honda επισήμανε ότι η συγχώνευση «βασίζεται στην υπόθεση ότι η Nissan ολοκληρώνει τη δράση ανάκαμψης». «Εάν η Nissan και η Honda αποτύχουν να σταθούν στα δικά τους πόδια, οι συνομιλίες για την ενοποίηση των επιχειρήσεων δεν θα καρποφορήσουν», δήλωσε.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Nissan, Makoto Uchida, δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι η συζήτηση για την ενοποίηση «δεν σημαίνει ότι έχουμε εγκαταλείψει την προσπάθεια ανάκαμψης» και αντίθετα αφορά τη διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας της εταιρείας για το μέλλον. «Αφού κάνουμε αυτή τη δράση ανάκαμψης για τη μελλοντική ανάπτυξη, τη μελλοντική ανάπτυξη, πρέπει να εξετάσουμε το τελικό μέγεθος και την ανάπτυξη. Αυτή η ανάπτυξη θα γίνει μέσω συνεργασιών», πρόσθεσε.
Remaining Time -0:01 Advertisement: 0:31