Tα social media...παίζουν μπάλα - Οι 20 κορυφαίοι σύλλογοι στον...ψηφιακό κόσμο
Οι αριθμοί δίνουν μια ζωντανή εικόνα της τεράστιας παγκόσμιας εμβέλειας και επιρροής που έχουν οι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι στην ψηφιακή σφαίρα.
Ρεάλ Μαδρίτης και Μπαρτσελόνα προηγούνται με 415,0 εκατομμύρια και 391,7 εκατομμύρια ακόλουθους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αντίστοιχα, στην σχετική κατάταξη με τους 20 κορυφαίους συλλόγους στον κόσμο στα social media.
Μία κατάταξη που παρουσίασε σήμερα η εξειδικευμένη ιστοσελίδα footballbenchmark «μετά μία ολοκληρωμένη ανάλυση της απόδοσης των ποδοσφαιρικών συλλόγων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά την περασμένη χρονιά στο Facebook, το Instagram, το Twitter (X), το TikTok, το YouTube και το Weibo, δίνοντας έμφαση σε δύο βασικές μετρήσεις: τους ακόλουθους και την αφοσίωση», όπως αναφέρει χαρακηριστικά.
Οι αριθμοί δίνουν μια ζωντανή εικόνα της τεράστιας παγκόσμιας εμβέλειας και επιρροής που έχουν οι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι στην ψηφιακή σφαίρα.
Εκτός από τις δύο ισπανικές ομάδες, αγγλικοί σύλλογοι όπως η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και η Μάντσεστερ Σίτι έχουν επίσης εκμεταλλευτεί το ψηφιακό τοπίο με εξαιρετικό αποτέλεσμα, συγκεντρώνοντας 224,5 εκατομμύρια και 156,3 εκατομμύρια ακόλουθους αντίστοιχα. Αυτό χρησιμεύει ως απόδειξη της τεράστιας δημοτικότητας της Premier League παγκοσμίως.
Η Παρί εν Ζερμέν έκανε εντυπωσιακά βήματα, με 189,6 εκατομμύρια ακόλουθους, μία αύξηση που μπορεί να αποδοθεί στις αποκτήσεις παικτών υψηλού προφίλ (π.χ. Λιονέλ Μέσι, Νεϊμάρ, Σέρχιο Ράμος κ.λπ.) και σε μια ελκυστική παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η επιρροή του ιταλικού ποδοσφαίρου είναι επίσης εμφανής, με συλλόγους όπως η Γιουβέντους, η Μίλαν και η Ίντερ να συγκεντρώνουν συλλογικά πάνω από 258 εκατομμύρια οπαδούς. Ωστόσο, αυτός ο συνδυασμένος αριθμός εξακολουθεί να είναι λίγο πάνω από τα 224,5 εκατομμύρια της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ.
Ακρογωνιαίος λίθος το Instagram
Το Instagram παραμένει ο ακρογωνιαίος λίθος για τους συλλόγους, ακολουθούμενο από το Twitter (X) και το TikTok, ενώ η γοητεία του Facebook φαίνεται να μειώνεται. Είναι ενδιαφέρον να σημειωθούν οι διαφορετικές στρατηγικές που εφαρμόζουν οι 20 κορυφαίοι σύλλογοι με τον υψηλότερο αριθμό ακολούθων, με το TikTok να λειτουργεί ως συναρπαστικό παράδειγμα.
Ομάδες όπως η Ρόμα, η Παρί Σεν Ζερμέν η Τότεναμ, η Ατλέτικο Μαδρίτης και η Αλ Νασρ συγκεντρώνουν πάνω από το 20% των οπαδών τους από το TikTok, επιδεικνύοντας τη σημαντική επίδραση της πλατφόρμας στην ψηφιακή τους παρουσία.
Οι σύλλογοι που κέρδισαν τους περισσότερους ακόλουθους τον τελευταίο χρόνο
Στον τομέα της αύξησης ακολούθων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τον περασμένο χρόνο, δύο σύλλογοι έχουν αναμφισβήτητα ξεχωρίσει, η Αλ Νασρ και η Ίντερ Μαϊάμι. Η απόκτηση των Κριστιάνο Ρονάλντο και Λιονέλ Μέσι αποδείχθηκε καθοριστική, εκτοξεύοντας και τους δύο συλλόγους σε μια νέα στρατόσφαιρα οπαδών. Αυτό το βαρυσήμαντο γεγονός όχι μόνο ώθησε αυτές τις ομάδες αλλά και ανύψωσε σημαντικά τα προφίλ της Saudi Pro League και του MLS.
Εξασφαλίζοντας την 4η και 5η θέση στη σχετική λίστα, αυτοί οι δύο σύλλογοι συγκέντρωσαν 24,3 εκατομμύρια και 24,2 εκατομμύρια νέους ακόλουθους. Εν τω μεταξύ, οι τρεις πρώτες θέσεις δεν επιφυλάσσουν εκπλήξεις: η Ρεάλ Μαδρίτης, η Μάντσεστερ Σίτι και η Μπαρτσελόνα συγκέντρωσαν 50,6 εκατομμύρια, 35,2 εκατομμύρια και 33,3 εκατομμύρια νέους ακόλουθους, αντίστοιχα.
Όσον αφορά το ποσοστό ανάπτυξης, η Ίντερ Μαϊάμι και η Αλ Νασρ βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, παρουσιάζοντας αξιοσημείωτες αυξήσεις +1.197% και +487% κατά τη μετρούμενη περίοδο. Ακολουθεί από κοντά η πρωταθλήτρια Europa League, Σεβίλη, που κατοχυρώνει την τρίτη θέση με αξιέπαινη ανάπτυξη +101%. Οι, Πέρσιμτ Μπαντούνγκ και Αλ Χιλάλ είναι στην τέταρτη και την πέμπτη θέση, με ρυθμούς ανάπτυξης 53% και 45%, αντίστοιχα.
Οι σύλλογοι με τη μεγαλύτερη αλληλεπίδραση στο Instagram τον τελευταίο χρόνο
Τα στοιχεία απεικονίζουν εύγλωττα τον σημαντικό αντίκτυπο και την αλληλεπίδραση που έχει το Instagram στη σφαίρα του ποδοσφαίρου. Κατά την περίοδο από τις 23 Σεπτεμβρίου 2022 έως τις 23 Σεπτεμβρίου 2023, οι 20 κορυφαίοι σύλλογοι με την υψηλότερη αφοσίωση στο Instagram είχαν εκπληκτικά στοιχεία. Η Ρεάλ Μαδρίτης και η Μπαρτσελόνα προηγούνται με 1,64 δισεκατομμύρια και 1,30 δισεκατομμύρια αλληλεπιδράσεις, αντίστοιχα.
Μεταξύ άλλων αξιοσημείωτων παρουσιών, η Παρί Σεν Ζερμέν και η Μάντσεστερ Σίτι παρουσίασαν επίσης μια αξιοσημείωτη παρουσία στο Instagram, συγκεντρώνοντας 615 εκατομμύρια και 614 εκατομμύρια αλληλεπιδράσεις, αντίστοιχα.
Οι αριθμοί αλληλεπίδρασης αναρτήσεων στο Instagram αποκαλύπτουν τη συναρπαστική εικόνα που δημιουργούν αυτά τα κλαμπ ανά ανάρτηση. Η Ρεάλ Μαδρίτης και η Μπαρτσελόνα οδηγούν την κατάταξη με 486.000 και 442.000 αλληλεπιδράσεις ανά ανάρτηση, αντίστοιχα. Να σημειωθεί ότι οι τουρκικοί σύλλογοι Φενέρμπαχτσέ και Γαλατασαράι επιδεικνύουν εξαιρετικά υψηλά επίπεδα δέσμευσης, που ανέρχονται σε 275.000 και 226.000 ανά ανάρτηση.
Οι σύλλογοι με τη μεγαλύτερη αλληλεπίδραση στο TikTok τον τελευταίο χρόνο
Η αύξηση των αριθμών αλληλεπίδρασης ς στο TikTok μεταξύ αυτών των κορυφαίων ποδοσφαιρικών συλλόγων μεταξύ 23 Σεπτεμβρίου 2022 και 23 Σεπτεμβρίου 2023, δείχνει την αυξανόμενη σημασία της πλατφόρμας στην προσέγγιση νεότερου κοινού.
Η Ρεάλ Μαδρίτης και η Μπαρτσελόνα, που ηγούνται με 200 εκατομμύρια και 191 εκατομμύρια αλληλεπιδράσεις αντίστοιχα, έχουν μπει στην ομάδα μιας νεότερης βάσης φιλάθλων με γνώσεις τεχνολογίας. Η Μάντσεστερ Σίτι, η Γιουβέντους και η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ παρακολουθούν στενά, επιδεικνύοντας μια έντονη κατανόηση των δυνατοτήτων του TikTok.
Η βαθιά επίδραση του Κριστιάνο Ρονάλντο είναι αισθητή σε όλες τις πλατφόρμες στις οποίες δραστηριοποιείται η Αλ Νασρ. Εμφανές στη λίστα των κορυφαίων 20 ομάδων στον κόσμο, η ομάδα της Σαουδικής Αραβίας μπορεί να υπερηφανεύεται για την υψηλότερη αλληλεπίδραση ανά ανάρτηση στο TikTok, ξεπερνώντας τις 390.000 αλληλεπιδράσεις, πάνω ακόμα και από τη Ρεάλ Μαδρίτης (327.407) και την Παρί Σεν Ζερμέν (255.061).
Αυτή η επιρροή επεκτείνεται και στις προβολές βίντεο ανά ανάρτηση, με την Αλ Νασρ να οδηγεί την κατάταξη με 3,4 εκατομμύρια προβολές. Η Ρεάλ Μαδρίτης ακολουθεί από κοντά με 2,3 εκατομμύρια προβολές, ενώ η Παρί Σεν Ζερμέν εξασφαλίζει την τρίτη θέση με 2,1 εκατομμύρια προβολές.
Όσον αφορά το μέσο ποσοστό αλληλεπίδραση ανάρτησης, η Αλ Χιλάλ αναδεικνύεται στην πρώτη θέση με 4%, ξεπερνώντας το 3,1% της Αλ Νασρ, ενώ ακολουθούν η Νάπολι με 2,5% και η CD Γκουανταλαχάρα με 2,2%.