Εκπτώσεις. Τι πρέπει να ξέρει ο καταναλωτής
H περίοδος των εκπτώσεων δίνει την δυνατότητα στον καταναλωτή να καλύψει τις ανάγκες του με φθηνές και καλές αγορές, αρκεί να αξιοποιήσει σωστά αυτή την περίοδο για να μην βρεθεί διπλά χαμένος.
Ετσι με αφορμή την έναρξη των θερινών εκπτώσεων την Παρασκευή 15 Ιουλίου οι οποίες θα διαρκέσουν έως την Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011, το fpress.gr σας παρουσιάζει αυτά που πρέπει να γνωρίζετε, να προσέχετε και να αποφύγετε για να πετύχετε καλές αγορές.
Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές
- Να αγοράζουν σύμφωνα με τις ανάγκες τους. Να προγραμματίζουν και να καταγράφουν τιςατομικές – οικογενειακές τους ανάγκες.
- Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα των προϊόντων. Κυκλοφορούν προϊόνταδεύτερης διαλογής, ελαττωματικά κλπ.
- Να κάνουν έλεγχο αγοράς πριν και κατά την διάρκεια των εκπτώσεων και να μην ξεχνούνότι οι τιμές των προϊόντων διαμορφώνονται ελεύθερα.
- Να είναι εγκρατείς στις αγορές, να μην παρασύρονται από το κλίμα φτήνιας, τωνευκαιριών των εκπτώσεων.
- Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην τελική τιμή, και όχι στο μεγάλο ποσοστό έκπτωσης πουίσως είναι και πλασματικό.
- Να θυμούνται ότι στα προϊόντα που είναι σε προσφορά δεν γίνονται αλλαγές.
- Πρέπει βέβαια να ενημερώνεται ο καταναλωτής και να υπάρχει σχετική σήμανση.
- Να μην ξεχνούν ότι οι αγορές με πιστωτικές κάρτες έχουν ακόμα πολύ υψηλό επιτόκιο.
- Όχιστην αλόγιστη χρήση των πιστωτικών καρτών και των καταναλωτικών δανείων.
- Να ελέγχουν πάντα την τελική τιμή του προϊόντος και ιδίως όταν αγοράζουν με δόσεις ήπιστωτικές κάρτες, πόσες και ποιου ποσού είναι οι δόσεις, ποιο είναι το συνολικό επιτόκιο(ΣΕΠΠΕ) και οι τυχόν άλλες επιβαρύνσεις. Η τιμή των προϊόντων δεν πρέπει να αυξάνεταιαν αυτά πληρωθούν με πιστωτική κάρτα.
- Να προσέχουν να μην υπερβαίνουν το όριο στις πιστωτικές κάρτες γιατί τότε θαπληρώσουν επί πλέον τόκους και το προϊόν θα τους στοιχίσει ακριβότερα.
- Να μην ξεχνούν να ζητούν την νόμιμη απόδειξη ,την εγγύηση και τις οδηγίες χρήσης πουμπορεί να συνοδεύουν το προϊόν και να είναι στην ελληνική γλώσσα. Το ότι είναι περίοδοςεκπτώσεων δεν αναιρεί αυτά τα δικαιώματα του καταναλωτή και τις υποχρεώσεις τουεμπόρου, εφόσον το προϊόν είναι ελαττωματικό είναι υποχρεωτική η αλλαγή ή ηεπιστροφή των χρημάτων.
Τι πρέπει να ελέγχουν οι καταναλωτές
- Κατά την περίοδο των εκπτώσεων στο κατάστημα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη έγγραφη αναγγελία ότι πραγματοποιεί εκπτώσεις.
- Να αναγράφονται διπλές τιμές στα προϊόντα, δηλαδή η αρχική τιμή και η τιμή των εκπτώσεων ή να αναγράφεται το ποσό της έκπτωσης για συγκεκριμένες κατηγορίες ομοειδών προϊόντων σε πινακίδα, με την προϋπόθεση βέβαια ότι σε κάθε είδος υπάρχει η αρχική τιμή.
- Στις προσφορές πρέπει να υπάρχει ανηρτημένη πινακίδα που να ενημερώνει ότι γίνονται προσφορές. Επίσης το προϊόν πρέπει να έχει δύο τιμές , την αρχική και την τιμή προσφοράς (όχι σε ποσοστό έκπτωσης).
πηγή: ΕΚΠΟΙΖΩ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Χειρότερος ο φετινός τζίρος στις θερινές εκπτώσεις για το 58,7% των επιχειρήσεων
Σ. Καφούνης: Το υγιές εμπόριο δεν έχει ανάγκη από απειλές, αλλά από γενναίες παρεμβάσεις
Απογοητευμένοι οι έμποροι από τις χειμερινές εκπτώσεις: 7στις10 επιχειρήσεις με χειρότερες πωλήσεις
Έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών δείχνει μείωση του τζίρου της περιόδου των εκπτώσεων σε σύγκριση…
Ακρίβεια: Πότε «κόβονται» προσφορές και προωθητικές ενέργειες για 12 κατηγορίες προϊόντων
Τι προβλέπει η υπουργική απόφαση
Χειμερινές εκπτώσεις: Πότε αρχίζουν – Ποια Κυριακή τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά
Τι να προσέχουν οι καταναλωτές
Χριστουγεννιάτικο τραπέζι: Ακριβότερο έως 5,8% φέτος - Οι τιμές ανά είδος
Τι δείχνει έρευνα της ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι
Επίδομα θέρμανσης: Αντίστροφη μέτρηση για την καταβολή της πρώτης δόσης - Πώς υπολογίζεται
Ποια καύσιμα επιδοτούνται
Η wish list των Ελλήνων για τα φετινά Χριστούγεννα – Τι ζητά η Gen-Z και τι οι άνω των 65 ετών
Tα υλικά αγαθά εξακολουθούν να έχουν θέση στις καρδιές των Ελλήνων
Αυτές είναι οι πιο διαδεδομένες ταξιδιωτικές απάτες για το 2024 - Πώς να προστατευτείτε
Καθώς τα ταξίδια αυξάνονται, οι απατεώνες ετοιμάζονται να στοχεύσουν τα ξενοδοχεία, τα καταλύματα και τις…
Έρχεται ο ενεργειακός Τειρεσίας: Οι πάροχοι θα γνωρίζουν τους κακοπληρωτές και τους συνεπείς πελάτες
Για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο των απλήρωτων λογαριασμών.
Χριστουγεννιάτικο τραπέζι: Ακριβότερο φέτος κατά 10% σε σχέση με το 2023
Τι δείχνει έρευνα του ΙΝΚΑ
Ερευνα ΕΥ: Οικονομικά και υγεία οι βασικές προτεραιότητες για τους έλληνες καταναλωτές
Παγιώνεται η online κατανάλωση – σημαντικά ακόμη τα φυσικά καταστήματα
Ηλεκτρικό ρεύμα: Στο 1,51 λεπτό/κιλοβατώρα η επιδότηση τον Δεκέμβριο
Τι αναφέρει ανακοίνωση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας
«myΘέρμανση»: Εκπνέει απόψε η προθεσμία για τις αιτήσεις
Τα βήματα για την αίτηση
ΑΑΔΕ: Διετές «λουκέτο» σε πρατήριο καυσίμων που αφαίρεσε αντλίες και σύστημα εισροών – εκροών
Τι αντίκρισαν οι ελεγκτές που πήγαν να σφραγίσουν πρατήριο καυσίμων λόγω νοθείας
Σούπερ μάρκετ: Νέα λίστα 671 κωδικών με μειωμένη τιμή έως 24%
O αρχικός στόχος της πρωτοβουλία ήταν να ενταχθούν σε αυτήν τουλάχιστον 600 κωδικοί προϊόντων.