Τεστ για την καταναλωτική εμπιστοσύνη η Black Friday

Τεστ για την καταναλωτική εμπιστοσύνη η Black Friday

Δεν είναι σαφές κατά πόσο οι εταιρίες λιανικής πώλησης κερδίζουν χρήματα από την εμπορική αυτή πρακτική, την οποία καθιέρωσε στη Βρετανία το 2010 η εταιρία διαδικτυακών πωλήσεων Amazon.

Οι εταιρίες λιανικής πώλησης σε όλη την Ευρώπη προσπαθούν να προσελκύσουν αγοραστές στο πλαίσιο της "Black Friday", σε ένα τεστ για την καταναλωτική εμπιστοσύνη, ιδιαίτερα στη Βρετανία όπου η συγκεκριμένη, εισαγόμενη από τις ΗΠΑ, καταναλωτική συνήθεια έχει γίνει πιο δημοφιλής.

Μετά τη μεγαλύτερη μείωση των τελευταίων τεσσεράμισι ετών που σημείωσαν οι λιανικές πωλήσεις βάσει όγκου τον Οκτώβριο, οι Βρετανοί λιανέμποροι στηρίζουν τις ελπίδες τους στις εκπτώσεις για να προσελκύσουν τους αγοραστές, που έχουν υποστεί πιέσεις από τον πληθωρισμό και τη χαμηλή αύξηση των μισθών.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Μαύρη Παρασκευή, που παραδοσιακά επικεντρωνόταν σε ηλεκτρονικά προϊόντα, γίνεται κυρίως διαδικτυακά από το 2014 όταν σημειώθηκε χάος και μικροεπεισόδια στα καταστήματα.

«Πιστεύω ότι θα είναι η ημέρα του χρόνου με τη μεγαλύτερη εμπορική κίνηση», δήλωσε σήμερα στο Reuters ο Τζον Ρότζερς, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Argoς, της εταιρίας που πουλά από ηλεκτρικά μέχρι παιχνίδια και ανήκει στη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρία λιανικών πωλήσεων της Βρετανίας, την Sainsbury's.

Η εταιρία ερευνών GlobalData προβλέπει ότι οι καταναλωτικές δαπάνες στο Ηνωμένο Βασίλειο την περίοδο της Μαύρης Παρασκευής ? από την Δευτέρα 20 Νοεμβρίου έως την Δευτέρα 27 Νοεμβρίου ? θα αυξηθούν κατά 3,8% σε ετήσια βάση στα 10,1 δισεκ. λίρες.

Ωστόσο, δεν είναι σαφές κατά πόσο οι εταιρίες λιανικής πώλησης κερδίζουν χρήματα από την εμπορική αυτή πρακτική, την οποία καθιέρωσε στη Βρετανία το 2010 η εταιρία διαδικτυακών πωλήσεων Amazon.

Οι υποστηρικτές ισχυρίζονται ότι οι προσεκτικά σχεδιασμένες, στοχευμένες προωθητικές ενέργειες με παγκόσμιους προμηθευτές τους επιτρέπουν να πετύχουν μια αύξηση των πωλήσεών τους, διατηρώντας τα περιθώρια κέρδους τους.

Ωστόσο, οι επικριτές ισχυρίζονται ότι οι εκπτώσεις ροκανίζουν τις χριστουγεννιάτικες πωλήσεις, οι οποίες υπό κανονικές συνθήκες θα γίνονταν χωρίς εκπτώσεις, και μπορούν να πλήξουν την δραστηριότητα τις επόμενες εβδομάδες.

Ο Ρότζερς δήλωσε ότι οι προωθητικές ενέργειες της Argos για την Black Friday ξεκίνησαν τα μεσάνυχτα της Πέμπτης (ώρα Ελλάδας), με την ιστοσελίδα της να καταγράφει πάνω από 800.000 επισκέψεις στην πρώτη ώρα. Περίπου το 85% αυτών των επισκέψεων είναι από κινητά τηλέφωνα. Ο ίδιος είπε ότι ο αριθμός των επισκέψεων στην ιστοσελίδα για το σύνολο της ημέρας αναμένεται να φθάσει στα 12 εκατομμύρια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ